مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

این ویتامین کبد چرب را درمان می کند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از مدیکال نیوز، بر اساس تحقیقات جدید، ویتامین هایی مانند B12 و اسید فولیک ممکن است بتوانند برخی از آسیب های کبدی را معکوس کنند.

مشکلات کبدی ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد، اما نه همیشه به دلیل مصرف الکل. بیماری کبد چرب غیر الکلی یک نوع تهاجمی از بیماری کبد چرب است که می تواند باعث آسیب جدی به کبد شود و بر سلامت کلی بدن تأثیر بگذارد.

کدام ویتامین به درمان کبد چرب کمک می کند؟

در حال حاضر هیچ درمان موثری برای بیماری کبد چرب غیر الکلی وجود ندارد، اما یک مطالعه جدید نشان داده است که ویتامین B12 و فولات می توانند به کاهش التهاب و جای زخم در انسان و مدل های حیوانی کمک کنند.

یک مطالعه جدید با بررسی مکانیسم های بیماری کبد چرب نشان داد که در این بیماری، فعالیت پروتئین خاصی به نام «سینتاکسین 17» در از بین بردن سلول های مرده و ناسالم مهار می شود.

همچنین، محققان دریافته اند که ویتامین B12 و اسید فولیک در افزایش سطح سینتاکسین 17 موثر بوده و به کاهش فیبروز (ضخیم شدن یا زخم) و التهاب کبد کمک می کند.

بیماری کبد چرب غیر الکلی می تواند باعث ایجاد اسکار و آسیب دائمی کبد شود و خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش دهد.

محققان این مطالعه دریافتند که افزایش اسید آمینه هموسیستئین (HCI) با التهاب و فیبروز کبد همزمان است.

آنها همچنین دریافتند که سطوح بالای هموسیستئین در کبد منجر به کبد چرب و بدتر شدن آن می شود. سپس هموسیستئین بر پروتئین سینتاکسین 17 تأثیر می گذارد، که برای حذف سلول های آسیب دیده از بدن در فرآیندی به نام اتوفاژی مهم است.

بیشتر بخوانید  ویدیو دردناک از لحظه کشف جسد مردجوان در ساحل رامسر / فیلم -

محققان توصیه می کنند که ویتامین B12 و اسید فولیک ممکن است مفید باشد، به ویژه به عنوان یک درمان پیشگیرانه یا خط اول برای بیماری کبد چرب غیر الکلی.

تحقیقات بالینی بیشتر ممکن است بررسی کند که چگونه ویتامین B12 و اسید فولیک ممکن است به افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی کمک کند.

<п>اعلامیه این ویتامین کبد چرب را درمان می کند اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *