مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

این ویتامین ها پوست شما را جوان می کنند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، سلامت و زیبایی پوست در لیست آرزوهای بسیاری از افراد قرار دارد در حالی که ژنتیک و هورمون ها نقش مهمی در کیفیت پوست افراد دارند. کارشناسان معتقدند با تغییر رژیم غذایی و مصرف ویتامین های مفید می توانید سلامت و زیبایی پوست خود را بهبود ببخشید و خبر خوب این است که بسیاری از این مواد به سلامت کلی شما نیز کمک می کنند، شفافیت قلب، ایمنی، تنوع میکروبیومی را بهبود می بخشند. ، و بیشتر!

یک رژیم غذایی متعادل و متنوع متشکل از غلات کامل، آجیل، چربی های سالم، سبزیجات و میوه ها می تواند مواد مغذی پوست را تامین کند، آب کافی به پوست برساند و سلول های به اصطلاح اپیدرمی را هیدراته کند و همچنین اثرات پیری را کاهش دهد. کمترین

این فواید سلامتی به دلیل سطوح بالای آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین های موجود در این غذاها است. اما اگر می خواهید روی تغذیه خاص پوست تمرکز کنید و هیچ نگرانی یا محدودیتی برای سلامتی ندارید، این لیست از ریز مغذی های سازگار با پوست و بهترین منابع غذایی آنها را در نظر بگیرید:

سلنیوم

این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که می تواند استرس اکسیداتیو (عدم تعادل شیمیایی) روی سلول ها را به حداقل برساند و با اثرات پیری بر روی پوست مبارزه کند. برخی از مطالعات نشان می دهد که سلنیوم همراه با ویتامین E نیز می تواند به مدیریت پسوریازیس کمک کند. آجیل، به خصوص فندق، منبع عالی سلنیوم است و مقدار توصیه شده روزانه این ماده مغذی را تنها در چهار وعده در اختیار شما قرار می دهد.

بیشتر بخوانید  مجروح 2 تهرانی در انفجار منزل مسکونی در نعمت آباد

ویتامین سی

شاید معروف ترین ویتامین در جهان ویتامین C باشد، یک آنتی اکسیدان قوی که می تواند از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند و پوست را آبرسانی کند. غذاهای غنی از ویتامین C می توانند از سیستم ایمنی بدن حمایت کرده و در نتیجه برای سلامت کلی پوست مفید باشند. انواع توت های رنگارنگ مانند توت فرنگی و شاه توت، زغال اخته، پرتقال و کلم بروکلی. انبه و سبزیجات با برگ تیره مانند جعفری منبع عالی ویتامین C هستند.

اگر به دنبال پوستی شاداب هستید این ویتامین ها را بخورید

ویتامین E

ویتامین E همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند آسیب اشعه ماوراء بنفش را کاهش دهد، از رشد سلول های جدید پوست حمایت کند و به طور بالقوه التهاب را کاهش دهد. بادام، آووکادو و فندق، گردو، جوانه گندم، ریحان، کنجد دارای سطح بالایی از ویتامین E هستند.

اگر به دنبال پوستی شاداب هستید این ویتامین ها را بخورید

روی

روی یک ماده معدنی کمیاب است و بدن فقط به مقادیر کمی نیاز دارد. روی می تواند از پوست در برابر آسیب نوری ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت کند و در بهبود عملکرد طبیعی غدد چربی در پوست نقش دارد. روی در مغزها، دانه ها، مرغ و غلات کامل یافت می شود که بسیاری از آنها عملکرد روده را نیز بهبود می بخشند.

اگر به دنبال پوستی شاداب هستید این ویتامین ها را بخورید

امگا 3 و امگا 6

این چربی های سالم می توانند سلامت کلی پوست شما را حفظ و بهبود بخشند. آنها نه تنها می توانند از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند، بلکه شواهدی وجود دارد که می توانند آکنه التهابی را نیز کاهش دهند. اسیدهای چرب امگا در ماهی های چرب مانند سالمون و همچنین دانه های چیا و گردو یافت می شود. این غذاها همچنین فواید ثابت شده ای برای سلامت قلب و – به طور بالقوه – مغز دارند.

بیشتر بخوانید  آمار کرونا در 17 جولای 1401; در سال 1392 عفونت های جدید کشف شد / 7 هموطن دیگر جان باختند

اگر به دنبال پوستی شاداب هستید این ویتامین ها را بخورید

با نگاهی دقیق تر به فواید این مواد، متوجه می شویم که بسیاری از غذاهایی که از سلامت پوست حمایت می کنند، روده و قلب را نیز تغذیه می کنند. به عنوان مثال، غلات کامل، کلم بروکلی و گردو پری بیوتیک هستند و حاوی چربی های مفید برای قلب هستند.

با این حال، موثرترین درمان های مراقبت از پوست رویکردی جامع دارند. بهبود در رژیم غذایی و سبک زندگی در نهایت منجر به بهبود در تمام جنبه های زندگی روزمره ما خواهد شد.

<п>اعلامیه این ویتامین ها پوست شما را جوان می کنند اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *