این نوع نمک کمک می کنه هر چی درد دارین زود خوب بشه


قلب نمک چیست و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قلب نمک معدنی؟

نمک قلب (سنگ نمک سفید)، همچنین به عنوان هالیت شناخته می شود، همچنین یک کلرید سدیم طبیعی است. این در واقع یک نمک سفید شفاف است که از تبخیر آب دریا یا دریاچه ها به وجود می آید. بیشتر بی رنگ یا سفید است اما بسته به ناخالصی های موجود در آن به رنگ های آبی روشن، آبی تیره، بنفش، صورتی، قرمز، نارنجی، زرد یا خاکستری نیز دیده می شود. نمک قلب حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی مانند منگنز، مس، آهن و روی است که در طب سنتی آیورودا برای درمان سرماخوردگی و سرفه، بهبود هضم و تقویت بینایی استفاده می شود.

بهترین نوع نمک برای مصرف روزانه در غذا نمک آشپزخانه یا نمک است که به گنبدهای نمکی اطلاق می شود. اما امروزه نسبت به گذشته کمتر در بازار وجود دارد و نمک یددار و تصفیه شده را فقط می توان در بازار خرید. اما در گذشته نمک قلب مصرف زیادی داشت و خواص درمانی آن تنها شامل روح و روان نبود، بلکه مصرف خوراکی آن باعث دفع بسیاری از بیماری ها از بدن می شد. قلب نمک از دل معادن سنگ نمک استخراج می شود که سرشار از کلسیم، پتاسیم، ید طبیعی و … نمک قلب خالص ترین نوع نمک معدنی است. قلب نمک ظاهری شبیه به نمک معمولی دارد اما برخلاف نمک معمولی فشار خون را افزایش نمی دهد و حاوی مواد مفید برای بدن است.

خواص نمک قلب یا همان سنگ معدنی با:

همانطور که قبلا ذکر شد، نمک معدنی یا سنگ نمک قطعا طبیعی ترین نوع نمک است که بدون آلودگی محیط زیست و همچنین عناصر شیمیایی تشکیل می شود. این سنگ حاوی 84 عنصر از 92 عنصر کمیاب مورد نیاز بدن از جمله کلسیم، آهن، روی، پتاسیم، منیزیم، مس و غیره است. همچنین این سنگ را می توان در داروخانه ها و مراکز دارویی به صورت پودر، قرص و یا شاید به صورت عصاره مایع در نوشیدنی های درمانی یافت.

بیشتر بخوانید  ترش کباب


دل نمک

1- تقویت هضم

قلب نمکی یک درمان خانگی عالی برای مشکلات گوارشی مانند یبوست، سوزش سر دل، نفخ، درد شکم و غیره است. نمک قلب سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها است که هضم را بهبود می‌بخشد، کار روده‌ها را تقویت می‌کند و به پاکسازی محصولات سمی از روده کمک می‌کند. همچنین به بهبود اشتها کمک می کند.

2- افزایش و تقویت متابولیسم

نمک قلب متابولیسم بدن شما را برای بهبود عملکرد بدن تحریک می کند.

3- تقویت سیستم ایمنی بدن

نمک قلب سرشار از ویتامین K است که به تقویت استخوان ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. همچنین متابولیسم استخوان ها را در بدن افزایش می دهد که از ابتلا به تعدادی از بیماری ها و بیماری ها جلوگیری می کند.


ویژگی های قلب شور

4- رفع گرفتگی عضلات بدن

عدم تعادل نمک و الکترولیت ها در بدن باعث گرفتگی عضلات می شود. الکترولیت ها مواد معدنی ضروری هستند که بدن برای عملکرد صحیح اعصاب و ماهیچه ها به آنها نیاز دارد. از آنجایی که سنگ دارای الکترولیت های مختلف است، می تواند به تسکین گرفتگی و درد عضلانی کمک کند.

5- درمان گلودرد

غرغره کردن با آب نمک یک درمان خانگی رایج برای گلودرد است. تحقیقات نشان می دهد که این روش برای درمان گلودرد و سایر بیماری های دهان مفید است. همچنین در از بین بردن باکتری ها و عفونت های دهان بسیار موثر است.

باید بخوانید:

نحوه مصرف نمک قلب

به صورت خوراکی و خوراکی استفاده می شود و در روش خوراکی جایگزین مصرف نمک معمولی و روزانه و در روش خوراکی برای تهیه انواع ماساژ و لایه برداری استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  خواص توت فرنگی


دیدگاهتان را بنویسید