این نوشتن انقلاب نبود که منجر به نامگذاری برخی از وقایع به نام پهلوی شد – خبرگزاري شهردار | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر محسن پرویز ، دبیر دور دوم جایزه شهید اندرزگو گفت: انقلاب اسلامی بیمارستانی برای هنرمندان است. یکی از وقایع بزرگ در کشور ما انقلاب اسلامی بود که به دلایلی در بخشهای هنری و مستند تاریخ به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفت. رویدادهای مهم اجتماعی معمولاً بستری را برای نویسندگان و شاعران فراهم می کنند تا بتوانند با این مسائل کنار بیایند و بتوانند هنر خلق کنند.

وی درباره دلایل افت تولیدات مرتبط با انقلاب در میان نویسندگان گفت: “شاید به دلیل مجاورت دفاع مقدس و ظهور انقلاب و تأثیر عاطفی زیادی که صحنه های دفاع مقدس بر نویسندگان و شاعران داشته است. ، نویسندگان و شاعران ما جذب این حماسه ها شدند. “تلاش آنها معطوف به ثبت وقایع و اتفاقاتی بود که در دفاع مقدس رخ داد و نتیجه این شد که ما از ثبت وقایع انقلاب غافل شدیم. شاید حدود پانزده سال پیش ، مرحوم امیرحسین فردی ، یکی از افراد خوب نویسندگان ، این جشنواره تاریخی انقلاب را تحقق بخشیدند ، که یک پیروزی برای تولیدات مربوط به انقلاب اسلامی بود.

دبیر فرهیخته جایزه ادبی شهید آندارگو در ادامه به تلاش های همه جانبه دشمن در تطهیر خاندان پهلوی اشاره کرد و گفت: و او اشتباه کرد. ما در مورد تاریخ انقلاب چیز زیادی ننوشتیم و نتیجه این شد که عده ای آمدند و حوادث درستی مانند دولت پهلوی را رقم زدند و کسانی که در آن روزها نمی دیدند این سخنان را باور کردند. آنچه امروز در فضای مجازی دیدیم را می بینیم.

بیشتر بخوانید  با تکنیک های امروزی که از Butter آمده است آشنا شوید (برنده شوید ، دریافت کنید)

ما با سوicion ظن زیادی روبرو هستیم که ضدانقلاب در حال آماده سازی و بمباران تبلیغاتی جوانان برای دیدن اطلاعات نادرست در آنها هستند. ما در مورد تاریخ انقلاب چیز زیادی ننوشتیم و نتیجه این شد که عده ای آمدند و وقایع واقعی را دولت پهلوی قرار دادند و کسانی که این روزها نمی دیدند این سخنان را باور کردند.پرویز گفت: بارها می بینیم که عکسی از بهترین نقطه تهران ، مربوط به سال های قبل از انقلاب ، در کنار بدترین نقطه شهر فعلی تهران قرار می گیرد و آنها مخاطب را تغذیه می کنند و می گویند تهران مانند این اتفاق افتاد “در حالی که کسانی که آن روزها را می دیدند می دانستند و با چشمان خود دیدند که قبل از انقلاب ، مناطق محدودی از شهر تهران جزو مناطق بوده و شهرداری از آنها مراقبت می کند و بسیاری از مناطق شهر مورد بی توجهی قرار می گیرند. به تصویر کشیده نشده است ، کسانی در طرف دیگر هستند که پول خرج می کنند و انقلاب و شرایط را تحریف می کنند و پهلوی را تصفیه می کنند. البته ، فضا برای مردم باز می شود تا وقایع مانند این را با قیمت دنبال کنند. با توجه به کمبود کار در بازی انقلاب و اینانی که در انقلاب ، دلایل و علل انقلاب و مانند آن فداکاری کردند ، تصمیم گرفته شد انگیزه جدیدی برای مقابله با واقعه مهم انقلاب ایجاد شود و بنابراین جایزه شهید اندرزگو هدایت شود.

وی افزود: این جایزه در سه بخش “تاریخ کودکان و شعر و رمان نوجوانان” ، “تاریخ طولانی و رمان بزرگسالان” و “داستان تاریخ” برگزار می شود. در این مدت 315 عنوان کتاب به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از این تعداد 137 عنوان در زمینه داستان نویسی و تاریخ شفاهی ، 76 عنوان در حوزه کودک و نوجوان ، 93 عنوان در زمینه داستان بزرگسالان و 9 عنوان در حوزه است. شعر در همین حال ، دبیرخانه دائمی جایزه پس از تصفیه همه آثار و حذف مواردی که با رویکرد و موضوع جایزه مطابقت نداشت ، سرانجام 55 عنوان در زمینه داستان های بزرگسالان ، 86 عنوان در زمینه تاریخ شفاهی و 9 عنوان در زمینه شعر و 22 عنوان کتاب در زمینه کودکان و نوجوانان برای بررسی به هیئت داوران ارجاع می شود.

بیشتر بخوانید  تشدید برخورد با وسایل نقلیه ورودی از استان های سرخ همسایه به خراسان شمالی

دبیر جایزه اندرزگو در پایان گفت: داوران اسامی آثار برگزیده را در هر بخش به دبیرخانه اطلاع دادند. روند ارزیابی با رسیدن کار به دبیرخانه و در اختیار قرار دادن کتابها به داوران آغاز شد. پنج اثر در زمینه داستان و رمان برای بزرگسالان ، پنج اثر در زمینه کودک و نوجوان ، سه اثر در زمینه تاریخ شفاهی و روایت تاریخی و در مجموع سیزده اثر در دبیرخانه ارائه شد. در حقیقت ، این سیزده اثر برنده این دوره از جایزه شهید اندرزگو هستند و از همه آثار قدردانی می شود. اما در مرحله نهایی داوری ، این آثار به بیش از بیست نخبه در زمینه کتاب ، ادبیات و رسانه ها داده می شود و این هیئت داوران نخبه با مطالعه آثار منتخب هیئت داوران و رأی گیری ، برندگان جایزه ویژه مشاور را انتخاب می کنند. برای آنها. اسامی اعضای منتخب نخبگان در مراسم اختتامیه که در هفته اول شهریورماه همزمان با سالروز شهادت شهید اندرزگو برگزار می شود ، اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید