این مقام ترکیه ای به ارمنستان هشدار داد؛ ما اجازه نمی دهیم صلح در منطقه تهدید شود


به گزارش گروه بین الملل فارس ، یک مقام ارشد ترکیه جمهوری ارمنستان را به تهدید صلح منطقه ای متهم کرد و به این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری “ارامنه قلمعمر چلیک ، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ، در توئیتر اینکه ایروان در روند صلح منطقه مشکل دارد ، نوشت: “اگر ارمنستان پیام بفرستد رجب طیب اردوغان “اگر رئیس جمهور ترکیه از الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان سر در نیاورد ، با مشکلات جدیدی روبرو خواهد شد.”

بیانیه این مقام ارشد ترکیه پس از آن اعلام شد که ارتش ارمنستان گفت که نیروهای جمهوری آذربایجان مورد اصابت گلوله قرار گرفته و نیروهای ارمنی مستقر در مرز زخمی شده اند.

به گفته این منبع ، وی خاطرنشان کرد که اردوغان می خواهد بستری برای همکاری منطقه ای با مشارکت شش کشور ایجاد کند که شامل ارمنستان است. این مقام ارشد ترکیه با توصیف این موضوع به عنوان یک فرصت تاریخی گفت که ترکیه اجازه نمی دهد ایروان صلح منطقه ای را تهدید کند.

در همین حال ، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای صربستانی خود از وضعیت ارمنستان در منطقه انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه آذربایجان در نشست خبری مشترک با همتای صربستانی نیکولا اسلاکوویچ در باکو گفت: “ارمنستان در مورد صلح پایدار در منطقه موضعی غیر سازنده اتخاذ کرده است.”

وی گفت: “باکو اقدامات لازم را برای اطمینان از صلح پایدار در منطقه انجام می دهد و همه اقدامات را در جهت توافق صلح انجام داده است.” “متاسفانه ، ارمنستان موضع سازنده ای در این مورد نشان نمی دهد.”

بیشتر بخوانید  گزینه های آموزش تراکتور اخبار از فارس

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان افزود: ارمنستان در قبال حسن نیت باکو واکنشی نشان نمی دهد. چنین نگرشی ضربه ای به صلح و پیشرفت در منطقه است. “با استفاده مناسب از شرایط موجود و انطباق با قوانین بین المللی ، می توان صلح پایدار در منطقه برقرار کرد.”

دور جدید تنش ها در منطقه قره باغ از 27 سپتامبر سال 2020 آغاز شد و پس از یک ماه و نیم جنگ ، سرانجام در 9 نوامبر سال گذشته ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و نیکول نخست وزیر ارمنستان دیدار کرد پاشینیان. بیانیه در مورد قطع کامل جنگ در منطقه قره باغ.

در 13 آوریل سال جاری ، علی اف اعلام کرد که انتظار دارد پیشنهادهایی را از طرف گروه مینسک برای نمایندگی بیشتر کشور دریافت کند و گفت که این می تواند نقش مثبتی در ادامه زندگی صلح آمیز در منطقه داشته باشد. در همان روز ، گروه مینسک از هر دو طرف خواست تا از اتهامات متقابل پرهیز کنند و برای گفتگوهای سازنده آماده شوند.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید