این غذاها را بخورید و مثل کوره چربی هایتان را بسورانید



آنچه دیگران می خوانند:

خوردن مقداری کربوهیدرات به کاهش چربی های مضر کمک می کند. رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات های تخمیر شده مانند جو، کنگر فرنگی، قارچ، مارچوبه، پیاز و موز نشان داده شده است که حاوی دو نوع ماده به نام های بتا گلوتن و اینولین است که به شما در دستیابی به اهداف کاهش وزن کمک می کند.

خوردن این نوع کربوهیدرات ها باعث تولید بیشتر هورمون های کنترل کننده اشتها می شود و باعث می شود فرد برای مدت طولانی تری احساس سیری کند. همچنین مصرف این کربوهیدرات ها به کاهش چربی های مضر و چربی احشایی کمک می کند. چربی هایی که با خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و برخی از انواع سرطان مرتبط هستند.

این نوع غذاها با کنترل و حفظ سطح قند خون در سطح سالم، نقش مهمی در مدیریت یا پیشگیری از دیابت دارند. این کربوهیدرات ها علاوه بر افزایش ایمنی بدن، تعداد باکتری های مفید روده را افزایش داده و روند هضم را بهبود می بخشد.

به گفته دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، شش ماده غذایی که می تواند به شما در رژیم های کاهش وزن کمک کند، شامل موارد زیر است: جو: بدانید که تنها دو وعده جو در روز می تواند LDL یا کلسترول بد را تا بیش از بیش از حد کاهش دهد. پنج درصد در عرض شش هفته

بیشتر بخوانید  «مادران باردار» مراقب این آزمایش خطرناک باشند!

بتا گلوتن موجود در جو دوسر به حذف LDL از بدن کمک می کند. کنگر فرنگی: این غذا یک داروی کاهش وزن است و کسانی که می خواهند لاغر شوند می توانند هر روز کنگر بخورند. از تمام قسمت های این گیاه می توان برای تهیه انواع سالاد و غذا استفاده کرد. پس از تمیز کردن، گیاه تازه را می توان منجمد کرد تا در فصول مختلف استفاده شود. آب برگ کنگر حاوی املاح معدنی مختلف و سینارین است و کاربردهای درمانی زیادی دارد.

قارچ: به جنگ چربی بدن می رود. مصرف قارچ می تواند تولید و فعالیت گلبول های سفید را افزایش دهد.

بهتر است این غذا را به صورت سالم طبخ کنید. بنابراین کارشناسان استفاده از قارچ سرخ شده را توصیه نمی کنند و قارچ بخارپز یا کبابی مناسب تر است. توصیه می شود ناهار یا شام در این رژیم غذایی به قارچ اختصاص داده شود، البته می توانید در وعده صبحانه یک وعده غذایی ترکیبی مانند املت قارچ نیز مصرف کنید.

قارچ حاوی بتا گلوکان است که برای تقویت سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها مهم و ضروری است. مارچوبه: برخی از غذاها تاثیر زیادی در روند گوارش دارند و مارچوبه یکی از این غذاهاست. این گیاه منبع اینولین است. فیبر خاصی است که به افزایش باکتری های خوب در روده کمک می کند و غذا را قابل هضم می کند.

مارچوبه متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به عنوان یک چربی سوز به کاهش وزن کمک می کند. هر 100 گرم مارچوبه تنها 20 کیلو کالری انرژی دارد که آن را جایگزینی عالی برای میان وعده های پر کالری می کند.

بیشتر بخوانید  تعطیلی مدارس منطقه سیستان لغو شد

موز: مصرف این میوه سرشار از پتاسیم و ویتامین B6 باعث افزایش تولید سروتونین در مغز می شود. بنابراین مصرف آن با کاهش استرس و اضطراب همراه است.

اگرچه موز سرشار از کربوهیدرات یا قند است، اما تاثیر زیادی بر سطح قند خون ندارد. سطح گلوکز پایین آن منجر به افزایش قند خون تا حد قابل قبولی نسبت به سایر غذاها می شود. از سوی دیگر، گلوکز پایین برای کنترل گرسنگی بسیار مفید است و یکی از عوامل کلیدی در کاهش وزن است.

پیاز: خوردن پیاز یک راه طبیعی برای کاهش وزن و چربی اضافی بدن است. پیاز حاوی اسانس ها و مواد معدنی مختلفی است که متابولیسم بدن را به سرعت افزایش می دهد و منجر به کاهش وزن طبیعی می شود. پیاز دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که یکی از بهترین سلاح ها در برابر افزایش وزن است.


دیدگاهتان را بنویسید