این دو میوه از کاهش حافظه جلوگیری می‌کنند



آنچه دیگران می خوانند:


تحقیقات نشان می دهد که مصرف چای، سیب و انواع توت ها می تواند از کاهش حافظه ناشی از افزایش سن جلوگیری کند.

طبق گزارش گاردین، تحقیقات نشان داده است که افراد 71 ساله با مصرف زیاد فلاوانول ها عملکرد حافظه بهتری دارند.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که رژیم غذایی غنی از فلاوانول‌های موجود در چای، سیب و انواع توت‌ها را مصرف می‌کنند، کمتر دچار کاهش حافظه مرتبط با افزایش سن می‌شوند.

یک مطالعه سه ساله روی 3562 نفر در حدود 71 سال نشان داد که افرادی که به طور منظم فلاوانول مصرف می کردند عملکرد بهتری در حافظه هیپوکامپ نسبت به سایرین داشتند. هیپوکامپ در ایجاد حافظه کوتاه مدت نقش دارد.

این تحقیق که در مجله “Proceedings of the National Academy of Sciences” منتشر شده است، نشان می دهد که مصرف مکمل فلاوانول 500 میلی گرم در روز می تواند اثر منفی مصرف کم فلاوانول در سالمندان را بر عملکرد حافظه معکوس کند.

با این حال، محققان تاکید کردند که مکمل فلاوانول هیچ تاثیری بر افرادی که کمبود فلاوانول ندارند، ندارد. اکثر افراد مسن در بریتانیا در حال حاضر مقادیر زیادی فلاوانول را از طریق چای، سیب و انواع توت ها مصرف می کنند.

اسکات اسمال، دانشمند ارشد و استاد عصب شناسی در دانشگاه کلمبیا، گفت: این یافته ها بخشی از تحقیقات رو به رشدی است که نشان می دهد برای قوی نگه داشتن ذهن با افزایش سن به مواد مغذی مختلفی نیاز است.

بیشتر بخوانید  ضربه علیرضا جهانبخش به تیر دروازه قطر برخورد کرد | پایان بازی ایران 2 _ 3 قطر +ویدئو

دانشمندان به طور تصادفی بزرگسالان سالم را به دریافت روزانه 500 میلی گرم مکمل فلاوانول یا یک قرص ساختگی به مدت سه سال اختصاص دادند. در طول مطالعه، شرکت کنندگان چندین تست حافظه را تکمیل کردند و نظرسنجی هایی را که رژیم غذایی آنها را ارزیابی می کرد، تکمیل کردند.

به گفته محققان، نمرات حافظه برای گروهی که قرص فلاوانول مصرف می‌کردند کمی بهبود یافت، اما زیرمجموعه‌ای از افرادی بودند که در شروع مطالعه رژیم غذایی کم فلاوانول داشتند که نمرات حافظه آنها در مطالعه به طور متوسط ​​10.5 درصد بهبود یافت. نسبت به دارونما و 16 درصد نسبت به ابتدای مطالعه افزایش یافته است.

در این تحقیق که توسط سازنده مواد غذایی مارس تامین مالی شد، از فلاوانول های استخراج شده از کاکائو استفاده شد، اگرچه نویسندگان مطالعه گفتند که بعید است که مصرف شکلات سطوح کافی از فلاوانول ها را فراهم کند زیرا این فلاوانول ها در طول فرآیند پردازش از بین می روند.

Gunther Kuhnle، استاد تغذیه و علوم غذایی دانشگاه ریدینگ و یکی از محققان این مطالعه، گفت: نتایج نشان می دهد که مقدار مطلوب فلاوانول در رژیم غذایی وجود دارد که حدود 500 میلی گرم در روز است.

دانشمندان در مورد اینکه آیا مکمل های فلاوانول برای افراد مسن ایده خوبی هستند یا خیر، اختلاف نظر دارند.

پروفسور آدین کسیدی، رئیس تغذیه و پزشکی پیشگیرانه در دانشگاه کوئینز بلفاست، گفت که این یک مطالعه بسیار مهم است، به خصوص که دوز مورد نیاز برای بهبود سلامت مغز به راحتی قابل دستیابی است.

وی گفت: به عنوان مثال، یک فنجان چای، شش مربع شکلات تلخ، دو وعده توت و یک سیب با هم حدود 500 میلی گرم فلاوانول تامین می کنند.

بیشتر بخوانید  سکانسی از فیلم «بهشت» با بازی مرحوم مهدی صباگی / فیلم

ایان جانسون، محقق بازنشسته در موسسه کوادرام در نورویچ، گفت که این مطالعه بزرگ و مفصل به شواهد قبلی نشان می دهد که اهمیت رژیم غذایی به عنوان عاملی برای حمایت از سلامت شناختی در دوران پیری را نشان می دهد. اگرچه او گفت که احتمالاً مطالعات بیشتری برای بررسی کامل مزایای مکمل های فلاوانول انجام می شود.

با این حال، دیوید کورتیس، استاد بازنشسته در مؤسسه ژنتیک در دانشگاه کالج لندن، گفت: «این مطالعه نشان داد که کسانی که مکمل‌های فلاوانول را برای سال‌ها مصرف می‌کردند تقریباً عملکرد حافظه مشابهی با کسانی داشتند که دارونما مصرف می‌کردند، و افزود: هیچ مدرکی وجود ندارد. که فلاوانول ها مفید هستند و نیازی به تغییر رژیم غذایی شما نیست.

کارل هاجتس، مدرس ارشد علوم اعصاب شناختی در رویال هالووی، دانشگاه لندن، گفت: “کاوش در رابطه بین رژیم غذایی و مغز می تواند به مبارزه با زوال عقل کمک کند. این یک مطالعه جالب بود که شروع به پرداختن به چنین سؤالاتی کرد، اما او با این نتیجه که مکمل‌های فلاوانول بر عملکرد هیپوکامپ تأثیر می‌گذارند، مخالف بود، زیرا برای اثبات آن نیاز به اسکن مغز (MRI) است.


بیشتر بخوانید  خرید تابلو چاپی روی بوم

دیدگاهتان را بنویسید