این دسر انار رو حتما برای شب یلدا درست کنید+ طرز تهیه



آنچه دیگران می خوانند:

انواع شیرینی ها را به راحتی می توان در منزل از ژله و انواع میوه ها تهیه کرد و برای تزیین شبات هم می توان از آن ها استفاده کرد. بنابراین در این مطلب می توانید طرز تهیه 3 مدل دسر برای شب یلدا را یاد بگیرید.

طرز تهیه دسر شب ایلدا به سه روش مختلف

در این قسمت دستور تهیه دسر پاناکوتا انار، دسر شکلاتی انار و چیزکیک هندوانه را برای علاقه مندان به تهیه انواع دسر میوه انار و ژله های خوشمزه ارائه می کنم.

دسر پاناکوتا انار

مواد لازم برای تهیه دسر پاناکوتا انار عبارتند از:

شیر / 1 لیوان

پودر ژلاتین / 2 قاشق

ژله انار/2 بسته

خامه صبحانه / 400 گرم

دانه انار / 1 لیوان

عسل / 1 قاشق

آب گرم / 2 لیوان

چوب دارچین / تکه کوچک

دستور پخت پاناکوتا انار:

ابتدا شیر و پودر ژلاتین را در ظرفی با هم مخلوط کنید.

حالا عسل و خامه را در ظرف دیگری بریزید و روی بخار آب (آب بخارپز) حرارت دهید تا خامه و عسل با هم مخلوط شوند. بعد از اینکه داغ شد قبل از اینکه بجوشد مخلوط پودر ژلاتین و شیر را به آن اضافه کنید و سریع مواد را مخلوط کنید و از روی بخار آب بردارید و چوب دارچین را از روی مواد بردارید.

در ادامه طرز تهیه، مواد آماده شده (پاناکوتا) را در لیوان های مخصوص دسر ریخته و در یخچال قرار دهید.

بیشتر بخوانید  کیک یزدی رو به روش بازاری ها درست کن

در مرحله بعد باید پودر ژله را (به مقدار 2 بسته) در دو لیوان آب جوش حل کرده و پس از مخلوط شدن کامل دو لیوان آب سرد به مواد اضافه کنید.

حالا پاناکوتای سفت شده را از یخچال خارج کنید و محلول ژله انار را به آرامی به آن اضافه کنید و برای زیبایی کار مقداری دانه انار اضافه کنید و لیوان را دوباره در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود و ببندد.

دسر شکلاتی انار

مواد لازم برای دسر شکلاتی انار عبارتند از:

انار برشته / 2 عدد

شکلات تخته ای/به مقدار لازم

کاغذ کوکی شکل / به اندازه کافی

طرز تهیه دسر شکلاتی انار:

ابتدا شکلات تخته ای را در ظرف مناسبی بریزید و در بخار آب (به روش بن ماری) آب کنید. البته می توانید آن را در مایکروفر هم قرار دهید تا شکلات باز شود.

در مرحله بعد برس را به کمی روغن آغشته کنید و با آن داخل کاغذهای شکلاتی را بپوشانید.

سپس در هر کاغذ مقداری انار تفت داده شده بریزید و سطح آنها را با شکلات آب شده بپوشانید. بهتر است این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید.

سپس سینی را به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر شکلاتی انار کاملا بسته شود و در آخر کاغذ روغنی را از روی شکلات اناری بردارید و با تزیین زیبا روی میز شام یلدا قرار دهید.

طرز تهیه دسر چیزکیک هندوانه

در بالا با دو روش تهیه دسر شب یلدا آشنا شدید، دسر شب یلدا انواع مختلفی دارد، کیک پنیر هندوانه یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار است، در اینجا طرز تهیه آن را خواهید آموخت.

بیشتر بخوانید  20 متن زیبا و ادبی تبریک سال نو به معلم عزیزم! [نوروز مبارک]

عناصر

پودر ژله قرمز (توت فرنگی یا گیلاس)/ 2 بسته

پودر ژله لیمو / یک بسته

پودر ژله آلوئه ورا / یک بسته

شیر/ لیوان دسته دار

شکلات چیپسی اشکی/به میزان لازم

رنگ سبز خوراکی (اختیاری)/در صورت نیاز

طرز تهیه چیزکیک هندوانه ای

ابتدا دو بسته ژله توت فرنگی را در ظرف پیرکس بریزید سپس حدود دو و نیم پیمانه آب داغ اضافه کنید. برای حل کردن ژله با آب می توانید از روش بن ماری و با بخار آب استفاده کنید و یا یک تا دو دقیقه در مایکروفر قرار دهید.

سپس ژله را چند دقیقه در دمای محیط می گذاریم تا خنک شود، سپس چند قاشق غذاخوری شیر جوشیده که به دمای محیط رسیده است به ژله خنک شده اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم، حالا رنگ ژله در صورتی که کمی مات شود. شفاف اگر ژله دوست دارید می توانید شیر را کنار بگذارید.

در مرحله بعد قالب مناسبی آماده کنید و داخل آن را چرب کنید سپس ژله را داخل قالب بریزید و در یخچال قرار دهید در این صورت تا زمانی که ژله دوم آماده شود این ژله کمی نگه می دارد و نیمه بسته می شود. .

حالا برای تهیه قسمت سفید ژله یا پاناکوتا باید یک بسته پودر ژل آلوئه ورا را با نصف لیوان آب داغ حل کنید و حدود یک دقیقه در مایکروویو قرار دهید تا خوب مخلوط شود.

حالا ژله را چند دقیقه بگذارید تا خنک شود سپس یک لیوان شیر که به دمای محیط رسیده است به ژله اضافه کنید و مخلوط کنید. بعد از اینکه ژله قرمز کمی خودش را گرفت پاناکوتا را به آرامی روی ژله داخل قالب بریزید و دوباره در یخچال قرار دهید.

بیشتر بخوانید  Music Music اجازه انتشار 13 آلبوم / صدور مجوز برای 202 آهنگ را می دهد - آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان

برای تهیه لایه ژله سبز باید ژله لیمو را با یک و یک چهارم پیمانه آب مخلوط کرده و به روش مراحل قبل حل کنید. تا زمانی که ژله داغ است می توانید چند قطره رنگ اضافه کنید سبزی های خوراکی رنگ ژله را پر رنگ تر کردند.

بعد از سرد شدن شیر می توانید حدود 4 قاشق غذاخوری ژله اضافه کنید و بعد از آماده شدن ژله یعنی حدود 5 ساعت دوباره در ظرف مناسب بریزید و بعد از تزیین آن با چیپس شکلاتی کیک هندوانه شما آماده است. .


دیدگاهتان را بنویسید