مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

این دانشجویان وام 100 میلیون تومانی + شرایط دریافت خواهند کرد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه ها هم اکنون 87 هزار دانشجوی متاهل دارند، گفت: .

مسعود گنجی به مناسبت اختصاص ودیعه مسکن بیش از 100 میلیون تومانی به دانشجویان متاهل گفت: بر اساس قانون حمایت از خانواده، صندوق رفاه اجتماعی مکلف شد 50 درصد ودیعه مسکن یک واحد 50 متری را تامین کند. در شهرهای بالای 500000 نفر و 50% 100 واحد پرداخت در سایر شهرها. بودجه ستاد ملی جمعیت 10 هزار میلیارد تومان است که صندوق 4700 میلیارد تومان برای تامین 100 میلیون تومان ودیعه برای اسکان دانشجویان متاهل درخواست کرده است.

رئیس صندوق مددکاری اجتماعی درباره تخصیص مبلغ وام مسکن یادآور شد: مبلغ 100 میلیون تومان ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل شهرهای بزرگی مانند تهران اختصاص می یابد اما در شهرستان ها این مبلغ کمتر است.

وی به مناسبت دریافت این مبلغ تاکید کرد: ستاد کل کشور باید این مبلغ را به سازمان برنامه و بودجه گزارش دهد که در سال جاری محقق می شود تا صندوق مددکاری اجتماعی طبق ماده 8 قانون خانواده عمل کند. و حفاظت از جوانان .

رئیس صندوق حمایت از دانشجویان با بیان اینکه ودیعه مسکن 100 میلیون تومانی حق قانونی دانشجویان متاهل است، گفت: مبلغ 4700 میلیارد تومان از جمله 61 مورد اشاره شده در قانون بودجه 1401 هدفمندی یارانه ها است.

وی با توصیه وزیر علوم با ارائه آماری از دانشجویان متاهل در کشور خاطرنشان کرد: از مجموع دانشجویان متاهل 87 هزار نفر متاهل داریم که 60 هزار نفر متقاضی دریافت وام مسکن و وام مسکن بودند و صندوق رفاه اجتماعی به 40 هزار نفر وام داد. از این دانش آموزان ودیعه مسکن را تعیین می کند.

بیشتر بخوانید  کرونا همچنان در کمین افراد سهل انگار

گنجی در خصوص اختصاص خانه های زوجیت به دانشجویان متاهل و ساخت این خانه ها گفت: صندوق رفاه اجتماعی وظیفه هدایت و حمایت از ساخت خانه های زوجین را بر عهده دارد تا دانشگاه ها بتوانند به تعهدات قانونی خود در این زمینه عمل کنند. این صندوق بسته و بودجه فرهنگی ارائه می دهد، اما در اداره و ساخت خانه های زوجین دخالتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها نمی توانند جلوی ساخت خانه های زوجین را بگیرند، تاکید کرد: ساخت خانه برای این دسته از دانشجویان امسال محقق می شود.

به گفته گنجی، دانشجویان متاهل در حال حاضر در خوابگاه ها اسکان داده شده اند. همچنین در حال حاضر 32 میلیون و 500 هزار تومان وام مسکن در تهران به آنها اعطا می شود. همچنین برای دانشجویان متاهل ساکن شهرهای بزرگ 26 میلیون تومان و برای شهرهای کوچک 19 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت می شود. همچنین برای 1500 نفر از این دانش آموزان اسکان داده شده است.

مراحل ثبت نام برای دریافت انواع وام های دانشجویی از جمله وام مسکن زوجیت تا 25 اردیبهشت در درگاه صندوق رفاه اجتماعی ادامه دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *