این خانواده های ایرانی 200 متر زمین رایگان + شرایط دریافت می کنند



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزارت راه و شهرسازی به زودی می تواند از متقاضیان دارای سه فرزند که سومین فرزند متولد 19 آبان ماه هستند، برای دریافت زمین دولتی رایگان ثبت نام کند و فرم «ج» باید ثبت نام کند. سبز باش. زیرا طبق قانون حمایت از خانواده و جوانان هر خانوار می تواند دو بار از تسهیلات دولتی در حوزه زمین و مسکن استفاده کند اما باید زمین بسازد و امکان فروش آن وجود ندارد.

به منظور حمایت از افزایش و جوان سازی جمعیت، تسهیلاتی در حوزه زمین و مسکن برای خانواده های دارای سه فرزند در نظر گرفته شده است. بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت، زمین های دولتی رایگان برای خانواده های دارای سه فرزند که سومین و بیشتر آنها بعد از 28 آبان ماه سال جاری متولد می شوند، قابل استفاده هستند.

بر اساس اخبار دریافتی به زودی امکان ثبت نام برای داوطلبان واجد شرایط از سوی وزارت راه و شهرسازی فراهم می شود. همانطور که در قانون آمده قرمزی فرم «ج» مانعی برای دریافت این فیلدها نیست. زیرا هر خانواده می تواند دو بار از تسهیلات دولتی در بخش زمین و مسکن استفاده کند. بدیهی است زمین به شرط ساخت به متقاضیان واگذار می شود و امکان فروش آن وجود ندارد.

از طرفی رشته ها کاملا رایگان نیست اما قیمت آنها بسیار پایین است و در اقساط هشت ساله تهیه می شود. متقاضیان فقط هزینه های مقدماتی مانند تسطیح، جداول، هزینه های تدارکات دولتی و سایر مواردی که خیلی زیاد نیستند را پرداخت می کنند. دو سال اول تخصیص زمین شامل تنفس و عدم نیاز به پرداخت خواهد بود. متقاضیان از سال سوم به مدت هشت سال هزینه آماده سازی این زمین ها را پرداخت می کنند. داوطلبانی که دارای سه فرزند به بالا و متولدین سوم به بالا بعد از 19 آبان ماه سال جاری باشند به زودی حق ثبت نام خواهند داشت.

بیشتر بخوانید  بازگشت سحر قریشی به ایران+فیلم

جزئیات تسهیلات واگذاری زمین و آپارتمان در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانان مصوب 19 آبان 1400 به شرح زیر است:

ماده 3- وزارت راه و شهرسازی موظف است امکان استفاده مجدد از تسهیلات دولتی مربوط به مسکن را برای خانواده ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر فراهم کند و این خانواده ها فقط در این خصوص می توانند از کلیه امکانات دولتی استفاده کنند. بار دوم

ماده 4- دولت در راستای تحقق بند (ح) ماده (102) برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، قطعه زمین یا مسکنی را در اختیار دولت قرار می دهد. واحدهای تا (200) مترمربع بر اساس ضوابط حد نصاب مبانی طرح های هادی روستایی و شهری یا طرح های جامع و تفصیلی شهری مصوب برای ساکنان روستاها یا شهرهای زیر 500000 نفر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر. به طور مشترک و عادلانه به والدین در همان محل بر اساس هزینه های آماده سازی یکبار به صورت فروش اقساطی با دو سال مهلت و هشت سال جنگ و سند مالکیت پس از پرداخت آخرین قسط. ظرف یک ماه به صاحبان تحویل داده می شود.

تبصره 1 – برای ساکنین شهرهای بالای 500000 نفر، زمین یا واحد مسکونی با شرایط مقرر در این ماده بسته به ظرفیت اعلامی دولت مبنی بر وجود زمین یا واحد مسکونی در شهرهای مجاور یا شهرهای جدید یا. شهرهای همجوار یا زادگاه والدین مشروط بر اینکه بیش از 500000 نفر نباشد به انتخاب پدر و در صورت فوت پدر به انتخاب مادر منتسب به مقررات مندرج است. در تبصره (3)

بیشتر بخوانید  مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز در کدام استان‌ها قرار دارند؟

تبصره 2- مالکیت زمین یا مسکن در صورت فوت یکی از اولیای دم طبق ضوابط قانونی ارث به ورثه متوفی تعلق می گیرد.

تبصره 3- وزارت راه و شهرسازی موظف است حداکثر تا سه ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون آیین نامه های موضوع این ماده را با همکاری وزارت جهاد کشاورزی تهیه و به اداره کل ارائه کند. هیئت وزیران برای تصویب.

ماده 5 – در راستای رعایت بند (ج) ماده (102) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، دستگاه های اجرایی موظفند نسبت به تأمین و ارتقای کیفیت اقدام کنند. مسکن، پایان کار و عوارض ساختمانی، تمام هزینه های ساخت شبکه پنجاه درصد (50%) برای خانواده های دارای سه فرزند زیر بیست سال و هفتاد درصد (70%) برای خانواده های دارای حداقل چهار فرزند تا بیست سال برای یک بار و قیمت پروانه و کاهش 10 درصدی عوارض ساخت و ساز برای خانواده های دارای حداقل سه فرزند زیر 20 سال. دولت موظف است در بودجه سنواتی 100% (100%) تخفیف در پروانه های ساختمانی از محل منابع عمومی در نظر بگیرد.

تبصره 1- معافیت های فوق حداکثر تا (130) متر مربع زیربنای مفید در شهر تهران، (200) متر مربع زیربنای مفید در شهرهای بالای 500000 نفر و (300) متر مربع زیربنای مفید قابل اعمال می باشد. شهرها و روستاهای دیگر

تبصره 2: بودجه و نظارت مهندسان در خدمات نظام مهندسی برای این خانوارها مشمول سهمیه سالانه آنها نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید