این جهادگران از 16 خودكشی جلوگیری كردند


گروه جامعه فارس – در روزهای دشوار تاجگذاری ، وقتی اخبار تلخی در مورد خودکشی خردسالان در استان خوزستان شنیده می شد. مجید کاناواتی و دوستانش آستین ها را بالا زدند تا راه حلی برای این مشکل پیدا کنند. آنها دریافتند که حل این مسئله اجتماعی تنها با حل مسئله اقتصادی قابل حل است. کانواتی با همراهی 260 جهادی توانست با ایجاد شغل ، تأمین مسکن و حل مشکلات اقتصادی از 16 خودکشی در این دوره جلوگیری کند. جمع آوری بیش از یک میلیارد کمک های مردمی برای فعالیت های جهادی و ساخت یک واحد مسکونی از جمله اقدامات خیرخواهانه این گروه جهادی است.

مجید کاناواتی دانشجوی ترم سوم مدیریت دولتی است ، متاهل و دارای سه دختر است. وی درباره دخالت در فعالیت های جهادی گفت: من از سال 2009 و از زمان ورود به دانشگاه عضو اصلی گروه جهادی در استان خوزستان هستم. قبل از ما هیچ گروه جهادی در استان خوزستان تشکیل نشده بود. وی ادامه داد: از امسال ما اردوهای جهادی را برگزار کرده ایم تاکنون که به فعالیت های جهادی می پردازیم.

این جهادگر ادامه می دهد: «پایان سال 1398 و شیوع آن ویروس کرونا ما در مورد چگونگی محافظت از شهر خود در برابر تاج فکر کردیم. در فضای مجازی فراخوان اردویی را به نام قرارگاه جهاد امام رضا (ع) دادیم. این کار با ضد عفونی محیط و تولید ماسک و رفع مشکلات اقتصادی مردم و به تدریج آغاز شد کار ما او پیشرفت کرد. “مردم مشکلات خود را با ما در میان گذاشتند و از ما کمک خواستند.”

*** نان ، قرص و مسکن!

کاناوتی گفت: “ما دریافتیم که بسیاری از مشکلات اجتماعی از مشکلات اقتصادی ناشی می شود.” به عنوان مثال ، یک زن به امدادگران ما گفت که من چندین بار خودکشی کردم و امروز می خواهم فارغ التحصیل شوم. فرزندانم گرسنه هستند. متاسفانه در رامهرمز در عرض چند ماه ، پنج دختر مدرسه خودکشی کردند و پنج نفر نیز فوت کردند. ما بررسی کردیم و دیدیم که دلیل اصلی این خودکشی ها نبود تبلت و گوشی های هوشمند برای استفاده آموزش مجازی بود. در مرحله اول ، 5 قرص تهیه کردیم و آنها را به کودکانی دادیم که سابقه خودکشی داشتند.

بیشتر بخوانید  آشتی جرارد پیکه و شکیرا! | آنها در حال حاضر با هم صحبت می‌کنند

گام بعدی تهیه بسته های آموزشی و بسته های لباس برای این کودکان بود. در یک ماه 11 مورد خودکشی داشتیم که 5 مورد فقط از یک مدرسه دخترانه بود. متأسفانه ، دختران دیگر نیز از این کار تقلید کردند و با یک مشکل کوچک در خانواده آنها خودکشی کردند. ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا این مشکل را برطرف کنیم بسیجی انجام دادن. در طول کار ما یاد گرفتیم که بعضی از افراد این کار را می کنند زیرا خانه ندارند. این در مورد دو خانواده بود که در یک اتاق زندگی می کردند! به عنوان مثال ، دو برادر با همسر و فرزندانشان در یک اتاق زندگی می کردند و این مشکلات زیادی را ایجاد کرد. به حدی که یکی از این زنان سه خودکشی ناموفق داشته است. ما برای حل مشکلات مسکن وارد شدیم و چندین خانه ساختیم. یک میلیارد تن صرف ساخت خانه های مسکونی شد. به تدریج موفق شدیم با حل مشکلات اقتصادی موضوع خودکشی را حل کنیم. البته ما خانواده ها را رها نکرده ایم و همچنان سرکشی می کنیم و بسته های حمایتی در اختیار آنها قرار می دهیم و به اشتغال آنها نیز توجه می کنیم. 550 خانوار در این شهر زندگی می کنند. “تلاش های ما برای ریشه کن کردن مشکلات آنها است.”

*** انقلاب یعنی توجه به مردم مظلوم

امروزه ، بسیاری از مردم می گویند که ما باید باهوش باشیم و مشکلات خود را حل کنیم ، نباید وقت غصه خوردن برای دیگران را داشته باشیم ، اما کانواتی می گوید: “انقلاب ما انقلابی است در حق مظلومان ، نه در مورد سرمایه داران. یعنی ما باید به مردم مظلوم توجه کنیم و به عدالت آنها برسیم و جامعه خود را به جامعه ایده آل و مدینه فاضله نزدیک کنیم. برای رسیدن به جامعه ایده آل ، محرومیت حرف اول را می زند. اگرچه برخی از نهادها مسئول این کار هستند ، اما ما به عنوان یک انسان نگران باید در مورد کل گونه های خود فکر کنیم و آنچه می توانیم انجام دهیم. “مطمئن باشید که او در سیستم خدا گم نخواهد شد.”

بیشتر بخوانید  آزمون داخلی مربیان نهضت سوادآموزی در قزوین برگزار شد

مجید کاناواتی با اشاره به اینکه آنها در چند ماه گذشته میلیاردها دلار هزینه کرده اند بدون اینکه حتی یک ریال از یک نهاد یا سازمان گرفته باشند ، گفت: “همه اینها نتیجه تلاش دوستان برای جلب اعتماد مردم و جمع آوری کمکهای مردمی است.” خدا را شکر می کنیم که مردم به ما اعتماد کردند و سعی کردیم پاسخ اعتماد آنها را بدهیم. “این برای ما در این دنیا و جهان دیگر کافی است.”

*** تأثیر دعای خیر

افرادی که کارهای خوبی هستند همیشه پیامدهای معنوی کارهای خوب را در زندگی شخصی خود می بینند. کاناواتی می گوید: “روزهایی که شهر را ضد عفونی کردیم ، به بیماری کرونر قلب مبتلا شدم و مدت ها بیمار بودم.” بسیاری از دوستان هنگام بیمار تصویری از من به من گفتند تا بتوانی برای او دعا کنی. روزی یکی از دوستان زنگ زد و من برای شما داستانی تعریف کردم. یکی از افراد نیازمندی که به آنها کمک کردیم از من پرسید که او کیست؟ برای او توضیح دادم كه شخصی مسئول قرارگاه امام رضا (ع) است. وی گفت: شب قبل او را در خواب در حرم امام رضا (ع) و پای منبر دیدم و منبر نیز به فرماندهی شهید سلیمانی بود. “در آنجا اطمینان حاصل کردم که آنچه ما انجام می دهیم دور از چشم ائمه نیست و دعای مردم برای ما مستجاب می شود.”

او با لبخند ادامه می دهد: “من واقعاً دوست دارم دوستانی که در این مدت با ما کار کردند و ما را تنها نگذاشتند سفر کنند. مشهد مقدس بگیر او دوستی بود که عکس پروفایلش در روزهای اول همکاری خیلی جالب نبود. کم کم هرچه به جلو می رفتیم ، عکس پروفایل وی تغییر کرد و حرم امام رضا (ع) با این عکس ها جایگزین شد. روزی فرشی برایم هدیه آورد و گفت: “هیچ یک از خانواده های ما نماز نمی خواندند و من اصلاً نمی دانم چگونه نماز بخوانم.” از زمان آمدن من به اردوگاه خانواده ام نماز می خوانند ، اما من نمی دانم چگونه نماز بخوانم و می خواهم یاد بگیرم. اینها دیدگاه های خاص آقای امام رضا (ع) است. قدم دوم ، انشا Godالله ، امکان خرید زمینی است که به پایگاه محوطه سازی تبدیل خواهد شد. اگر پیروز نشویم ، به محض ذکر نام شهرمان ، برای ما کافی است. “البته ما همچنین نگاهی به سنگ مقدس حرم امام حسین (ع) داریم که باید یک انگشتر باشد!”

بیشتر بخوانید  آمار کرونا 20 فوریه 2014; 191 فوت و 12058 مبتلا / 337 شهر در قرمز هستند

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید