این بیماری باعث نابینایی می‌شود



آنچه دیگران می خوانند:


یک متخصص چشم در بابیانو بابیان اینکه آب سیاه علائم خاصی ندارد و بیمار تنها زمانی که بینایی خود را از دست می دهد متوجه وجود این بیماری در چشم می شود، گفت: تنها راه تشخیص این بیماری معاینه پزشک است.

دکتر جلیل امیدیان اظهار داشت: گلوکوم که در اثر فشار زیاد مایع در چشم ایجاد می شود، یکی از مشکلات بینایی در سالمندان است که با جراحی، قطره چشم یا لیزر قابل درمان است.

وی بیان کرد: آب مروارید زمانی در انسان اتفاق می افتد که علاوه بر افزایش فشار چشم، عصب بینایی نیز آسیب دیده و دید محیطی به دلیل آسیب تدریجی عصب از بین می رود.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این بیماری هیچ گونه درد و علائم دیگری ندارد، همچنین به دلیل اینکه از دست دادن بینایی محیطی معمولا به کندی و تدریجی رخ می دهد و به راحتی قابل درک نیست، بنابراین در بسیاری از موارد گلوکوم طی یک روتین تشخیص داده می شود. معاینه چشم پزشکی

به گزارش امیدیان، به دلیل افزایش فشار مایع داخل چشم، عصب بینایی به تدریج ضعیف می شود و این اتفاق می تواند به کندی رخ دهد که فرد متوجه بیماری نشود.

امیدیان با اشاره به اینکه ظاهر سیاه آب می تواند ارثی باشد و با برخی از انواع آن، افراد خانواده مبتلا بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند، گفت: سن نیز عامل مهمی در این زمینه است و اگرچه این بیماری می تواند بروز کند. در سنین پایین، ممکن است رخ دهد، اما معمولا در سنین بالاتر شایع تر است.

بیشتر بخوانید  اختلاف در پاری سن ژرمن با معرفی راموس به عنوان بازیکن جدید - اخبار فوتبال جهان - اخبار ورزشی تسنیم

این چشم پزشک با بیان اینکه فشار داخل چشم در اکثر موارد با قطره قابل کنترل است، گفت: آب سیاه با مصرف صحیح داروها کنترل شده و آسیب عصبی را کند یا متوقف می کند و با لیزر و جراحی نیز می توان آن را درمان کرد.

وی بیان کرد: برخی افراد پس از کنترل فشار داخل چشمی خود با دارو، صرفاً با مراجعه به داروخانه و مصرف دارو بر این باورند که فشار داخل چشمی آنها تحت کنترل است، اما فشار داخل چشمی می تواند بسیار متفاوت باشد و پزشک باید از روش آن مطلع باشد. مصرف دارو باید قطع شود و فرد باید از درمان خودسرانه بدون نظارت پزشکی خودداری کند.


دیدگاهتان را بنویسید