این بار بوی خون از چشم انتظار 11 ساله گرفته تا خواب عمیق مسئولان می رسد


آژانس فارس – بیرجند؛ در اینجا مرگ دائماً سرگردان است و ارابه های آن هنوز در حرکت هستند. سالها بود که شایعاتی مبنی بر برنامه ریزی برای ایمن سازی جاده بیرجند-کاین وجود داشت ، اما ترافیک به قدری کند و مخدوش است که کارهای انجام شده بسیار محسوس نیست و کمتر از یک هفته از خبر بد حادثه دلخراش در این دو می گذرد- راه و جاده پر پیچ و خم. و خم نشوید و در غم مرگ عزیزی عزادار نشوید.

جاده 112 کیلومتری بیرجند – گاین ، شامل کمربند ، سالهاست که بارهای سنگین حوادث خونین و مرگبار را به دوش می کشد ، اما هنوز مناسب ارزیابی نمی شود. در این شرایط ، روز به روز بر حجم ترافیک و ازدحام افزوده می شود ، در حالی که نه از نقاط داغ تصادفات تا حد زیادی کاسته می شود و نه گردن های آن از ایمنی لازم برخوردار است.

حادثه و قتل چندین معلم ، مرگ مادر با مرگ فرزند و همسر چند جوان زنده دارم میسوزم در اثر این تصادف چندین نفر از افراد در اتومبیل عناوینی هستند که در سالهای اخیر در صفحات اکثر روزنامه ها ، خبرگزاری ها و وب سایت های محلی منتشر شده است و امروز شاید تعداد کمی از افراد در خراسان جنوبی یکی از نزدیکان خود را در این جاده از دست داده باشند .

داستانی غم انگیز در راه مرگ

برای درک اینکه چرا اتومبیل در این جاده کند است یا متوقف می شود ، کمی جلو می روید ، اما با ناله و فریاد بازماندگان قربانیان و دیگر مسافران روبرو می شوید که صدای آنها در کوه های اطراف جاده شنیده می شود. بار دیگر یتیم شد ، دوباره گرمای جوانی قلب پدر و مادرش را پر کرد و دوباره خانواده های آزاده عزیزانش را به سوگ نشست.

آژیرهای آمبولانس ، خودروهای پلیس ، تیم های امداد و نجات هلال احمر لحظه ای متوقف نمی شوند. به هیچ وجه نمی توان کودکانی را تصور کرد که این صحنه ها را مشاهده و تماشا می کنند و به جای خاطرات شیرین ، خاطرات تلخ سفر را با خود حمل می کنند. کودکانی که شعله های آتش را می بینند گریه های زنان و مردان بازمانده از قربانیان و حتی مسافران دیگر را می شنوند و گاهی خود آنها قربانی می شوند.

بیشتر بخوانید  شوک به خریداران محصول جدید سایپا+ قیمت جدید انواع خودرو

اینها داستانهایی از مردم خراسان جنوبی است که هر روز و هر روز به دلیل وضعیت نامناسب جاده بیرجند – گاین اخبار حوادث را در این محور می شنوند و جاده بیرجند – گاین همچنان قربانی می شود.

چشم 11 ساله 112 کیلومتری چشم انتظار!

محور بیرجند – قاین به دلیل قرارگیری در طول مسیر یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی است. مشهد مقدس میزبان تعداد زیادی وسیله نقلیه است ، جاده باریک ، پیچ در پیچ و دو طرفه در قلب کوهها سرعت این محور را کند کرده و دیگر به حجم ترافیک پاسخ نمی دهد.

مسئولان از سال 1989 به فکر دو برابر سازی این محور افتاده اند. به نظر می رسد کار دو برابر شدن این محور با اعتبار زیادی قابل اتمام نیست.

اگرچه حدود چهار دهه از ساخت این جاده می گذرد ، اما کارمندان از سال 1989 به فکر بازسازی این محور هستند تا درصد تصادفات در این محور کاهش یابد ، اما به نظر نمی رسد کار مرمت این محور با وام قطره ای به اتمام رسیده باشد .

علی رغم اینکه حدود چهار دهه از زمان احداث محور بیرجند – قاین می گذرد ، اما با این وجود پیچ ​​های تند و عرض باریک میانه مسافران را به خانه می برد ، گرچه هرگز برخی از رهگذران را به مقصد نمی رساند. کام مرگ را می کشد.

دیروز این محور دوباره خونین شد. این حادثه دلخراش در 28 کیلومتری این محور در ساعت 1:45 بامداد رخ داد و 5 خودرو از جمله یک کامیون کشنده ، کامیون بنز در شرق ، سواران 2 پراید و تیبا به شدت برخورد کردند.

در این حادثه یک مادر و یک کودک 3 ساله که از مسافران پراید بودند در دم جان باختند و 9 نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند برخی از مصدومان این حادثه حال خوبی ندارند.

بیشتر بخوانید  فال عطسه شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ | عطسه کردن در ساعات مشخص چه پیامی دارد؟

نکات کشنده بی شماری وجود دارد

همانطور که علیرضا رضایی ، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: محور بیرجند – گاین تقریبا کوهستانی است و مسیر مواصلاتی از استان های جنوبی به شمال شرقی دارای پیچ های خطرناکی است و کوچکترین سهل انگاری به دلیل دو طرفه بودن جاده باعث تصادف می شود. “

وی اظهار داشت: محور بیرجند-گائن-هف خراسان رضوی یکی از اصلی ترین جاده های شریانی و محل عبور کامیون های ترانزیت برای حمل و نقل مواد معدنی است و بار ترافیکی سنگینی را به همراه دارد.

یکی از مهمترین دلایل تصادفات در این محور ازدحام بیش از حد وسایل نقلیه و منحنی های خطرناک و کشنده و جهت دو طرفه این مسیر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با اشاره به عامل مهم دیگر در تصادفات در این محور خطرناک از جمله ازدحام بیش از حد وسایل نقلیه ، گفت: انحناهای خطرناک و کشنده و دو طرفه بودن این مسیر بر شدت تصادفات افزوده است. “

رضایی ادامه می دهد: در این محور نقاط کشنده یا حادثه خیز زیادی از جمله خم شدن تانگل ، تقاطع کارخانه سیمان ، منطقه آرین شهر و خروج پمپ بنزین قاین به بیرجند وجود دارد.

5 فوت و 20 مجروح در سفر در جاده مرگ

وی افزود: طول مسافتهای سبقت در این محور به 10 کیلومتر می رسد که این نیز یک معضل اساسی است و در نتیجه راننده خسته شده و سعی در عبور غیرقانونی دارد و به دلیل دو طرفه بودن جاده تصادفات شاخدار است. “و اتفاقات خونین رخ می دهد.

بیشتر حوادث استان مربوط به جاده های دو طرفه و یک لاین است و جاده های خراسان جنوبی نیاز به ترمیم دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: طی سه حادثه خونین امسال 5 نفر کشته و 20 نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.بیشتر حوادث در استان شامل جاده های دو طرفه و یک لاین است. خراسان جنوبی نیاز به اصلاح دارد.

شکایت در مورد روند تکرار کند

بیشتر بخوانید  خبر مهم وزیر ارتباطات درباره سرعت اینترنت

رضایی با انتقاد از کندی روند ردیابی مضاعف محورهای مواصلاتی استان و به ویژه محور بیرجند – گاین تأکید کرد: اگر روند ردیابی مضاعف جاده ها تسریع نشود ، در آینده شاهد افزایش بیشتر تصادفات خواهیم بود زیرا تصادفات فقط با جریمه نمی توان کنترل کرد.

در بهمن ماه سال گذشته ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در چندین مصاحبه اعلام کرد که عملیات اجرایی مسیر بیرجند – کان در سال 1400 به اتمام می رسد ، گویی خبری از تحقق این وعده ها نیست!

به گفته وی ، 64 کیلومتر از مسیر بیرجند – گاین تاکنون دو بانده با وام 130 میلیارد تومانی بوده است ، افزود: تا پایان امسال 9 کیلومتر از این مسیر دو بانده و بیشتر از اگر این وامها به موقع تا پایان سال 1400 ارائه شود ، 30 کیلومتر از این مسیر باقی خواهد ماند و طبق برنامه دو برابر خواهد شد.

یکی از دلایل تمدید مسیر بیرجند – گاین کمبود منابع مالی در سالهای اخیر و مطالبات پیمانکاران بود و قرار بود این پروژه پیگیری مضاعف با تزریق اعتبارات ویژه در اوایل تابستان 1400 به پایان برسد.

تکثیر را تا پایان ژوئیه کامل کنید!

مودی معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان می گوید: 33 کیلومتر از محور بیرجند – گاین همچنان عملیات دو لایب باقی مانده است که 5 کیلومتر آن تکمیل شده و 10 کیلومتر آماده آسفالت است.

وی به مردم دهات و قربانیان این جاده قول داد که بازسازی این محور تا پایان ماه ژوئیه به پایان برسد.

حالا باید ببینیم چقدر است خانواده در امتداد این مسیر منحنی ، باید آهن خرد شده و اجساد نیمه جان آنها را آتش زد تا مقامات را بیدار کند. چه دارویی می تواند درد قلب مادر ، پدر و فرزندی را که عزیزان خود را در این راه از دست داده اند درمان کند؟ به نظر می رسد تا زمان بروز فاجعه ای مقامات به این مسیر و وضعیت بحرانی آن فکر نخواهند کرد.

انتهای پیام / 3403 / ح


دیدگاهتان را بنویسید