این افراد هرگز پرتقال نخورند



آنچه دیگران می خوانند:


طبق اخبار شما: مانند سایر میوه ها، پرتقال نیز سالم در نظر گرفته می شود، اما برای همه رژیم ها توصیه نمی شود و می تواند باعث آسیب شود. اگر می خواهید وزن کم کنید، باید بیشتر از کالری دریافتی در طول روز کالری بسوزانید. پرتقال را نمی توان یک درمان معجزه آسا برای کاهش وزن و چربی دانست زیرا حاوی قند طبیعی، فیبر، اسیدهای آمینه و مواد معدنی کمی است.

به جای آب پرتقال، پرتقال بخورید زیرا آب پرتقال کالری بیشتری نسبت به پرتقال دارد، بنابراین هر فنجان آب پرتقال حاوی 112 کالری است. علاوه بر این، یک فنجان آب پرتقال ویتامین C، فولات و پتاسیم کمی دارد، اما پرتقال به ازای هر کالری، ریزمغذی های بیشتری را برای بدن فراهم می کند.

با وجود تمام فواید و مضرات پرتقال، خوردن این میوه به بسیاری از افراد توصیه نمی شود، بنابراین باید در مصرف آن احتیاط کرد، مثلاً کسانی که بلغم دارند به دلیل آن معده و روده سرد می شوند. پرتقال باید اجتناب شود. همچنین مصرف آن برای بیماران دیابتی، صرعی و تشنجی، روماتیسمی و افراد مبتلا به بی اختیاری ادرار و رفلاکس گوارشی توصیه نمی شود.

پرتقال شیرین طبع سرد و مرطوب دارد اما پرتقال ترش طبع سرد و خشک دارد بنابراین افراد مخاطی و نوشابه های گازدار تا حد امکان از مصرف پرتقال پرهیز کنند و در صورت مصرف همراه با آن میل کنند. ملین هایی مانند آلوئه ورا ایمان و نمک توصیه می شود از خوردن پرتقال و نوشیدن چای خودداری کنید زیرا به طور کلی نوشیدن آب قبل و بعد از هر میوه مخصوصاً آبدار مفید نیست بهترین زمان مصرف پرتقال بعد از ظهر و بدترین زمان مصرف آن است. میوه در شب است که خوردن در ساعات پایانی شبانه روز توصیه نمی شود.

بیشتر بخوانید  سردار آزمون پدر شد | خبر خوش برای مهاجم محبوب ایرانی


دیدگاهتان را بنویسید