این افراد فردا شب منتظر پرداخت یارانه ماه مبارک رمضان نخواهند بود



بر اساس بیانیه سازمان برنامه و بودجه، یارانه ماه مبارک رمضان به حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ نفر واریز می شود. به عبارت دیگر می توان گفت مشمولان یارانه ماه مبارک رمضان و یارانه نوروزی یکسان هستند.

البته یارانه سال نو برای 12 میلیون و 300 هزار نفر پرداخت شد. اما اکنون اعلام شده است که یارانه ماه مبارک رمضان به 11 میلیون و 38 هزار نفر پرداخت می شود. به این ترتیب حدود یک میلیون نفر که یارانه عیدی دریافت کردند احتمالاً یارانه ماه مبارک رمضان را دریافت نخواهند کرد.

مشمولان یارانه نوروزی چه کسانی بودند؟

بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه ها، دو گروه مشمول یارانه عیدی اسفندماه سال گذشته شدند. یکی مشتری کمیته امداد و کمک های اجتماعی و دیگری فردی است که مادام العمر یارانه می گیرد اما به هر دلیلی سهام عدالت دریافت نکرده است.

بر این اساس پیش بینی می شود یارانه ماه مبارک رمضان نیز به همین افراد پرداخت شود. یعنی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و افرادی که در هفت دهک درآمدی شرکت هستند اما سهمی در عدالت ندارند.

اما نکته مهم این است که همزمان با پرداخت یارانه نوروزی، برخی افراد واجد شرایط یارانه نوروزی را دریافت نکردند، اما این یارانه به افرادی پرداخت شد که مشمولان آن نبودند.

این امکان وجود دارد که وزارت کار این بار با دقت بیشتری ذینفعان را شناسایی کرده و یک میلیون نفر را که مشمول یارانه رمضان نبوده اند حذف کرده است.

اما نگرانی دیگر این است که دولت در پرداخت این یارانه اشتباه دیگری مرتکب شود و مشمولان اصلی از لیست جدید خارج شوند.

بیشتر بخوانید  آخرین گزارش فوق العاده برای معلمان

زمان دقیق یارانه ماه مبارک رمضان

براساس اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه، یارانه ماه مبارک رمضان ساعت 24 جمعه به حساب ولی فقیه واریز می شود و این یارانه از صبح شنبه قابل برداشت است.

مبلغ نهایی یارانه ماه مبارک رمضان 150 هزار تومان است و کارت بانکی سرپرستان خانوار واریز می شود. یک خانواده چهار نفره می تواند روز جمعه انتظار 600 هزار تومان یارانه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید