این افراد برای بلیط مترو تخفیف می گیرند



به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در جریان بررسی قیمت و قبض بلیت حمل و نقل عمومی، جدول گروه های استفاده کننده از تخفیف را بررسی کردند. بر اساس مصوبه فعلی، گروه‌هایی که از کارت تخفیف استفاده می‌کنند شامل رزمندگان، خانواده‌های جانبازان، افراد تحت پوشش کمک‌های اجتماعی و بشردوستانه با ۱۰۰ درصد، دانش‌آموزان و دانشجویان با ۵۰ درصد و افراد دارای کارت وضعیت با ۹۰ درصد تخفیف خواهند بود.

جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون ساخت و ساز و حمل و نقل شورای شهر تهران در این خصوص گفت: کارت این افراد سالی 150 هزار تومان شارژ می شود و در صورتی که بخواهند از مازاد این مبلغ استفاده کنند. در سایر اعمال گنجانده شده است.

تخفیف خوبه ولی…

ناصر امانی در ادامه پیشنهاد داد: برای تشویق مسئولان شهرداری به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی 50 درصد تخفیف برای آنها در نظر بگیریم. نرگس مدنی پور یکی دیگر از اعضای شورا پیشنهاد کرد: برای سربازان تخفیف 100 درصدی در نظر بگیرید. پیرهادی همچنین پیشنهاد داد برای مسئولان کشوری و لشکری ​​بلیتی با 30 درصد تخفیف در نظر بگیریم.

چمران، رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پیشنهادات گفت: تخفیف خوب است اما هزینه های مترو و اتوبوس بالاست و باید منابع این تخفیف ها مشخص شود. زیرا هر تخفیفی سهم شهرداری را افزایش می دهد.

علوی همچنین پیشنهاد داد به خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نمی کنند، کارت با بلیت پولی ارائه شود. تشکری هاشمی گفت: لایحه قانون طرح ترافیک نشان می دهد به خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نمی کنند باید بلیت 400 هزار تومانی داده شود که این پیشنهاد با اکثریت آرا داده شد.

بیشتر بخوانید  آیا فردا ادارات مشهد تعطیل است شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

چمران در ادامه پیشنهاد کرد: حداکثر تخفیف ها 50 درصد باشد و به جز کارت وضعیت که 90 درصد است، 50 درصد تخفیف برای تمامی طبقات لحاظ شود.

سوده نجفی پیشنهاد کرد: حداقل برای معلولان و تحت پوشش کمیته امداد این بلیت رایگان باشد.

مهدی چمران در ادامه گفت: منهای جانبازان و معلولان همه تخفیف ها باید 50 درصد باشد زیرا خانواده های جانبازان خود را برتر می دانند و نیازی به کارت نیم بها ندارند و حتی بارها از ما گلایه کرده اند که ما را مسخره می کنند. این تسهیلات و صرفه جویی در شأن تخفیف های نقدی است.

پیشنهاد چمران مورد انتقاد پیرهادی و امانی قرار گرفت و آنها خواستار ادامه استفاده از تخفیف 100 درصدی برای حفظ کرامت انسانی و انجام وظیفه در قبال خانواده های جانباختگان شدند.

تشکری هاشمی همچنین گفت: بر این اساس دانش آموزان و خانواده های تحت پوشش کمیسیون امداد از 50 درصد تخفیف و معلولان و خانواده های جانبازان و جانبازان نیز از 100 درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

در نهایت با اکثریت آرا مانند سال های گذشته خانواده شهدا، معلولین، رزمندگان 100 درصد و دانش آموزان و دانشجویان 50 درصد و خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نمی کنند 400 هزار تومان تخفیف دریافت می کنند. کارت بلیط و افراد بالای 65 سال دارای کارت با 90 درصد تخفیف هستند. از درصد استفاده کنید اما در صورت شخصی سازی کارت، 5 درصد تخفیف نیز خواهند داشت.

اگر در مقصد نقشه نکشید…

تشکری هاشمی همچنین با بیان اینکه اگر مردم هنگام خروج از ایستگاه کارت خود را در مقصد برداشت نکنند، حداکثر سفر برای آنها محاسبه می شود، گفت: قیمت پایه بلیت 8 هزار تومان است.

بیشتر بخوانید  سوالات امتحانی نهایی لو رفت! + عکس

یکی از اعضای شورای شهر با بیان اینکه شهروندان می توانند تا 4 بار در روز از کارت های تخفیف استفاده کنند، گفت: بیش از 4 بار قابل استفاده نیست.

دیدگاهتان را بنویسید