این استان ها با خشکسالی شدید مواجه هستند



خشکسالی

رئیس مرکز ملی مدیریت بحران آب و هوا و خشکسالی با اشاره به اینکه امسال دومین سال خشکسالی است، گفت: امسال دومین سال خشکسالی است.

احد وظیفه درباره وضعیت بارش ها در فروردین ماه گفت: میزان بارش ها نسبت به سال گذشته اندکی بهبود یافته است، اما نسبت به دوره بلندمدت حدود 30 درصد از بارش ها کاسته شده است به طوری که به طور کلی میزان بارش ها در منطقه این کشور خشکسالی شدید را نشان می دهد که در اکثر موارد بارندگی رضایت بخش نبوده و به طور قابل توجهی کمتر از حد نرمال است.

بر اساس وظیفه، تبعات این وضعیت شدیدتر خواهد بود زیرا سال گذشته سالی کم بارش و استثنایی بود و امسال شاهد دومین سال خشکسالی هستیم.

رئیس مرکز ملی مدیریت بحران آب و هوا و خشکسالی ادامه داد: بارش در استان های ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان کاهش چشمگیری داشته و حدود 35 تا 65 درصد بارش ها کمتر از حد نرمال است.

وی افزود: در استان های تهران، قزوین، آلبورگ و در دامنه های جنوبی رشته کوه آلبورگ از جمله سمنان و خراسان شمالی و رضوی بارندگی به شدت کاهش یافت و در این مناطق 35 تا 45 درصد بارندگی کمتر از حد نرمال و آب بود. پشت سدها و رودخانه بلند است.


خشکسالی

پیش بینی نمی شود در این هفته بارندگی زیادی داشته باشیم اما در روزهای اخیر در شمال شرق کشورمان و هفته بعد از دوشنبه (5 اردیبهشت) تا پایان هفته به ویژه در غرب کشور بارندگی نسبتا خوبی داشته ایم. نیمی از دامنه های البرز شامل چهارمحال بختیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان و حتی استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارندگی خوبی را تجربه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید  بیوگرافی اونور تونا بازیگر نفش علیهان در سریال سیب ممنوعه


خشکسالی

وی تاکید کرد: این بارندگی ها کمبود آب را جبران نمی کند، بنابراین کم آبی ادامه خواهد داشت و به طور کلی در اردیبهشت و اوایل خرداد که زمان مناسبی برای بارندگی است، بارش ها کمتر از حد معمول خواهد بود، بنابراین خشکسالی ادامه خواهد داشت. برای سالها.”

رئیس مرکز ملی مدیریت بحران آب و هوا و خشکسالی درباره دمای کشور گفت: دمای هوا 1.4 درجه بالاتر از حد نرمال است و در سال آینده به ویژه در هفته جاری در نیمه غربی کشور بیش از حد نرمال انتظار داریم. و در شهر تهران با دمای بالاتر از حد نرمال مواجه است و از هفته جاری هوا گرمتر می شود.

وظیفه در پایان خاطرنشان کرد: از اواسط هفته آینده در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (16 و 18 اردیبهشت) دمای هوا اندکی تعدیل می شود، اما به طور کلی انتظار داریم دمای هوا برای فصل آینده 1.5 درجه بالاتر از حد نرمال باشد.


دیدگاهتان را بنویسید