اینترنت کلاهبرداری است به بهانه 60 سالگی ایران



مجرمان سایبری در اقدامی جدید با سوء استفاده از نام و اعتبار شرکت ایران خودرو که فرا رسیدن شصتمین سالگرد تاسیس این شرکت خودروسازی نام دارد، قصد فریب هموطنان خود را دارند.

به گزارش سلام نو، پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا نوشت: سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر؛ با مشاهدات صورت گرفته در فضای مجازی و گزارش های متعدد مردمی به پلیس، مشخص شد مجرمان سایبری با سوء استفاده از نام و اعتبار این شرکت خودروسازی و ترفندهای دیگر با ارسال تصاویر و لینک های آلوده، هموطنان خود را برای شرکت در قرعه کشی فریب داده اند. جشن شصتمین سالگرد تاسیس این شرکت خودروسازی و تشویق هموطنان به تکمیل فرم های نظرسنجی با هدف کلاهبرداری از هموطنان است که در این جنایت ارسال لینک های آلوده تنها از طریق پیام رسان های خارجی و شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر می شود.
این مقام انتظامی افزود: لینک معرفی شده در این پیامک ها حاوی نرم افزارهای مخرب است و با این ترفند مجرمانه، مجرمان سایبری با کنترل صندوق پیامک موبایل و سرقت مشخصات بانکی محرمانه متقاضیان، به برداشت وجه از حساب بانکی آنها ادامه می دهند.
معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس فتا گفت: بر اساس اقدامات فنی و انضباطی پلیس فتا، تعدادی سایت مجرمانه در این زمینه شناسایی و ضمن مسدود شدن، با برخورد قضایی با عاملان در جریان است.» “
وی به شهروندان توصیه کرد: با افزایش سطح آگاهی و سواد رسانه ای به چنین مواردی مراجعه نکنند، فریب پیامک های دریافتی از منابع نامعتبر را نخورند و از بازکردن لینک افراد ناشناس از طریق پیامک یا شبکه های اجتماعی خودداری کنند.
این مقام انتظامی به هموطنان توصیه کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک یا نیاز به مشاوره و راهنمایی با شماره تلفن 096380 یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی Ciberpolice.ir در این خصوص با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.

بیشتر بخوانید  ادعاهای اثبات نشده شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

دیدگاهتان را بنویسید