مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ایمپلنت دندان دیجیتال چیست و چه زمانی مناسب تر است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ایمپلنت های دندانی ریشه یک پروتز مبتنی بر تیتانیوم هستند که برای حفظ ترمیم های بالقوه مانند تاج استفاده می شود. اگر بیمار یک یا چند دندان دائمی را از دست داده باشد و بخواهد لبخندی زیبا داشته باشد، می تواند کاشت دندان را در نظر بگیرد. ایمپلنت های دندانی تیتانیوم با موفقیت با استخوان ترکیب می شوند و پایه ای محکم برای ترمیم های دندانی بالقوه ایجاد می کنند.

روکش هایی که روی ایمپلنت ها پیچ می شوند را نباید با ایمپلنت های دندانی اشتباه گرفت. تاج ایمپلنت شکل، اندازه و حیاتی است تا روی دندان اصلی مناسب باشد. یک دندانپزشک باتجربه می‌تواند گزینه‌های مختلفی را برای ایمپلنت‌های دندانی، مانند بریج مبتنی بر ایمپلنت یا پروتز مبتنی بر ایمپلنت، بر اساس نیازهای خاص شما پیشنهاد دهد.

ایمپلنت دندان دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟


ایمپلنت دندان دیجیتال

شبیه سازی کامپیوتری سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان ها و اعصاب در طی جراحی ایمپلنت دیجیتال (که به عنوان جراحی ایمپلنت ناوبری دیجیتال نیز شناخته می شود) استفاده می شود. یک دندانپزشک زیبایی معتبر می تواند از این دانش برای برنامه ریزی یک روش کم تهاجمی استفاده کند. در مقایسه با ایمپلنت های معمولی، دردسرهای کمتری در جراحی ایمپلنت دیجیتال وجود دارد زیرا بر روی ایجاد کوچکترین برش ممکن تمرکز دارد.
در طول درمان ایمپلنت دندان، راهنمای دقیقی بر روی دندان ها قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که اعصاب یا دندان ها آسیب نمی بینند. این راهنما همچنین به دندانپزشکان کمک می کند تا برش های دقیق اما ظریفی برای قرار دادن ایمپلنت های دندانی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید  معرفی قطره چشمی بریمونیدین


جراحی حداقل برش به چه معناست؟

مفهوم پشت جراحی حداقل برش این است که افراد برای کاهش درد، ناراحتی و بهبود سریع‌تر فقط باید برش‌های کوچک‌تری ایجاد کنند. برای این کار باید برش های کوچکی برای کاشت دندان ایجاد کرد تا نیازی به بخیه نداشته باشد.
جراحی مینیمال برش نیز به کاهش میزان خونریزی و تورمی که در حین جراحی دندان رخ می دهد کمک می کند. در مقابل، جراحی برش عمومی به دندانپزشک نیاز دارد که لثه ها را تا رسیدن به استخوان برش دهد تا محل اعصاب را تأیید کند و وضعیت استخوان ها را بررسی کند.


مزایای ایمپلنت دندان دیجیتال

مزایای جراحی ایمپلنت دندان دیجیتال چیست؟

برخی از مزایای دندانی ایمپلنت های دندانی دیجیتال به شرح زیر است:

آنها از استخوان فک و سایر ویژگی های صورت محافظت می کنند و به شما امکان می دهند ساختار صورت را حفظ کنید.
آنها با بهترین کار، عملکرد دندان های شما را به دندان های طبیعی خود باز می گردانند.
آنها ظاهر لبخند شما را به طور کلی بهبود می بخشند.
آنها به شما کمک می کنند واضح تر صحبت کنید زیرا بیشتر شبیه دندان های طبیعی هستند و راحت تر از دندان مصنوعی معمولی صحبت می کنند.

جویدن آنها راحت تر از پروتزهای معمولی است و به اندازه کافی قوی هستند که بتوانند انواع غذاها را گاز بگیرند.
ایمپلنت‌های دیجیتال دندان می‌توانند با جلوگیری از فشار، که می‌تواند باعث حرکت دندان‌ها شود، به نگه داشتن سایر دندان‌ها در جای خود کمک کند.


 ایمپلنت های دندانی

پروتزها و بریج های ثابت به اندازه ایمپلنت های دندانی دیجیتال بادوام نیستند. اگرچه روکش ها نیاز به تعویض دارند، اما اگر به درستی از آنها مراقبت شود، می توانند تا یک دهه یا بیشتر دوام بیاورند.
از آنجایی که این روش بدون برش یا بخیه انجام می شود، آسیب کمتری به بافت ظریف لثه وارد می شود. در نتیجه درمان زمان کمتری می برد.

بیشتر بخوانید  علت سیاه شدن لثه + درمان

باید بخوانید:

عفونت ایمپلنت و عوارض خطرناک آن

عفونت ایمپلنت و عوارض خطرناک آن

عفونت ایمپلنت و راه های پیشگیری عفونت ایمپلنت یکی از مشکلاتی است که در هنگام کاشت ایمپلنت دندان ایجاد می شود. به طور کلی اکثر درمان های دندانپزشکی

آیا ایمپلنت های دیجیتالی سبک تر از سایر ایمپلنت های دندانی هستند؟

در جراحی کاشت دندان معمولی، لثه ها باید در تمام طول محل کاشت برداشته شوند. به همین دلیل است که تعداد فزاینده ای از بیماران جراحی ایمپلنت دیجیتال را انتخاب می کنند. از آنجایی که از اشعه ایکس سه بعدی برای تایید موقعیت استخوان و محل عصب استفاده می شود، جراحی ایمپلنت دیجیتال شامل یک برش کوچک است. از سوی دیگر، ایمپلنت های دندانی سنتی نیاز به برش های بزرگی از طول لثه تا استخوان دارند.
نیازی به بخیه نیست زیرا سوراخی که برای قرار دادن ایمپلنت دندان ایجاد می کنیم کوچک است. این نه تنها زمان بهبودی را کاهش می دهد، بلکه خطر تورم، خونریزی و عفونت را نیز کاهش می دهد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *