ایمنی ، جنبه ای نادیده گرفته شده در بیشتر پروژه های راه سازی خوزستان



به گزارش ایرنا ، سرهنگ رضا دولتشاهی روز شنبه در کمیسیون حمل و نقل و حوادث رانندگی استان خوزستان اظهار داشت: بررسی های کارشناسی باید ریشه و علل ثانویه حوادث را بررسی کند.

وی با بیان اینکه محور هفتکل – باغملک یکی از مسیرهای پرتردد در استان است ، افزود: رانندگی پرخطر در مسیر هفتکل – باغملک صورت می گیرد ، اما جاده همیشه به عنوان عامل ثانویه در تصادفات گزارش شده شناخته می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان با تأکید بر اینکه در 90 درصد راههای استان خوزستان به موضوع ایمنی پرداخته نشده است ، گفت: علائم رانندگی و ایمنی می تواند از بروز بسیاری از تصادفات جلوگیری کند.

وی بر ساماندهی مسیر هفتکل به باغملک از نظر نصب علائم راه و تجهیزات ایمنی تأکید کرد و گفت: به عنوان مثال من شخصاً شبانه در این مسیر تردد می کردم و به دلیل عدم وجود علائم جاده ای تعیین مسیر رانندگی مشکلی بود . “

دولتشاهی یادآور شد: یکی از مشکلاتی که در اجرای پروژه های مربوط به این مسیر به وجود آمده عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران است و بنابراین پروژه هایی که به قسمت های مختلف تقسیم شده اند بدون رسیدگی رها می شوند.

انتقال جسد به محل حادثه باید تعیین شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان همچنین یکی از چالش های بیشتر تصادفات منجر به فوت را برجسته دانست و گفت که نحوه حمل و نقل اجساد در حوادث جاده ای باید توسط کمیسیون ایمنی و حوادث حمل و نقل تعیین شود.

وی افزود: در چندین تصادف به دلیل کمبود وسایل نقلیه مناسب ، جسد توسط مینی بوس یا اتومبیل منتقل شد.

بیشتر بخوانید  این نوع ویتامین خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد!

دولتشاهی اظهار داشت: حضور آتش نشانان در هنگام تصادفات نیز باید مشخص شود تا دستگاه های مربوطه بتوانند وظایف خود را با شفافیت بیشتری انجام دهند.

هفته گذشته گزارش شد که تعداد کشته شدگان تصادفات جاده ای در مسیر هفتکل به باغملک 6 نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید