ایمانی: مدیران دهه اول نمی خواهند قدرت را منتقل کنند / رئیس باید 4 ، 5 سال سن کابینه را کاهش دهد



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاینناصر ایمانی ، تحلیلگر بنیادگرا و فعال سیاسی ، به جوانان گفت: «انتقال پرونده های اجرایی و غیراجرای ، که باید طی دو دهه اخیر به تدریج انجام می شد ، با مقاومت نسل اول انقلاب روبرو شده است. آنها با انتقال تجربه روند طبیعی و منطقی ندارند و از آنجا که این امر در یک روند اجتناب ناپذیر اتفاق خواهد افتاد و به هر حال این سد شکسته خواهد شد ، برای کشور مضر است.

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> آزمون رئیس دشوار با مدیران جوان در کابینه / دهه اول؟

وی هشت سال گذشته را یک فرصت از دست رفته در این زمینه دانست و گفت: دولت آقای روحانی در زمینه جوانان بسیار کوتاه بود و نمی توانست این روند را به تدریج انجام دهد و ما حداقل 8 سال در این زمینه عقب بودیم.

ایمانی گفت: دولت آقای رئیسی چه بخواهد و چه نخواهد ، چاره ای جز انتقال قدرت به نسل دوم انقلاب ندارد و در این زمینه باید دانست كه واگذاری قدرت به نسل جوان هزینه زیادی دارد. آنها هم به این قیمت پایبند بودند و هم با استفاده از نسل قدیم و نسل جدید سعی در کاهش هرچه بیشتر آن داشتند. همان نکته ای که رهبر معظم انقلاب اخیراً بیان کردند.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم روند انتقال حاکمیت به نسل جوان با هزینه کمتری انجام شود ، نباید افراد باتجربه را در سمت های مشاوره صرف استخدام کنیم ، اما استفاده از مدیران مسن و باتجربه باید الزامی باشد. روند. ”

بیشتر بخوانید  تظاهرات ناآرامی اغتشاش عراق امروز سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ + بسته شدن مرز – ایران چطور

ایمانی همچنین با اشاره به اینکه اداره کشور فقط در کابینه نیست ، گفت: در جوانی همه حواس ما نباید به سمت کابینه باشد. کابینه یک مکان بسیار حساس است که نیاز به خطر کمتری است ، اما این کشور 6000 مدیر دولتی دارد و این مکان ها می توانند بهترین روش برای انتقال تجربه و همچنین روند تدریجی انتقال قدرت و مدیریت باشند.

مدیران دهه اول نیز تمایلی به انتقال قدرت در دهه پنجم ندارند

این تحلیلگر اصولگرای سیاسی پیر شدن کابینه را نقص قطعی خواند و گفت: این نقص یک شبه قابل رفع نیست. کسانی که در 10 سال اول انقلاب در جوانی با همه معایب و امتیازات خود کشور را اداره می کردند ، در دهه های دوم ، سوم و چهارم تکرار شدند و اکنون در دهه پنجم همچنان انتظار دارند که قدرت را در دست داشته باشند. شکستن این سد یک شبه اشتباه است. به نظر من ، آقای رئیسی در کابینه اول خود ، با چند وزیر جوان ، قطعاً می تواند میانگین سنی کابینه را 4.5 سال کاهش دهد و این روند را ادامه دهد ، حتی اگر دولت دوم او تشکیل شود.

27215

دیدگاهتان را بنویسید