ایلان ماسک نیز وارد جنگ با روسیه شد



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، ایلان ماسک به توییت های مدیر آژانس فضایی روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش فوتوریسم، دیمیتری روگوزین چند روز پیش پس از اعمال تحریم های جدید علیه روسیه، به نوعی آمریکا و اروپا را تهدید به سقوط ایستگاه فضایی بین المللی بر سر این کشورها کرد. او روز پنجشنبه در توییتر نوشت که تحریم‌هایی که کار روسیه در ایستگاه فضایی بین‌المللی را مختل می‌کند، می‌تواند منجر به فروریختن این سازه ۵۰۰ تنی شود.

وی پرسید: چه کسی مانع از خروج ایستگاه فضایی از مدار و سقوط غیرقابل کنترل بر فراز آمریکا یا اروپا می شود؟

ایلان ماسک به توییت روگوزین واکنش نشان داد. این میلیاردر که مدیر اجرایی اسپیس ایکس و تسلا اتوموتیو است، پاسخی ساده به مدیر آژانس فضایی روسکوسموس داد و تنها تصویری از لوگوی شرکتش را توییت کرد.

ایلان ماسک پاسخ داد: «فکر می‌کنم پاسخ ایلان ماسک به این سؤال که «چه کسی از خروج ایستگاه فضایی از مدار و سقوط غیرقابل کنترل بر فراز ایالات متحده یا اروپا جلوگیری می‌کند؟» پاسخ داد: «بله».

آیا ایلان ماسک می تواند این کار را انجام دهد؟

بدون شک در حال حاضر دنیا به کمی تشویق نیاز دارد، اما ماسک قبلا وعده هایی داده است که نتوانسته به آنها عمل کند. به عنوان مثال، او گفت که جوانان گرفتار در غاری در تایلند را نجات خواهد داد، اما موفق نشد.

در 23 ژوئن 2018، 12 نوجوان 11 تا 16 ساله، اعضای تیم فوتبال محلی، به همراه مربی 25 ساله خود پس از تمرین فوتبال به غار رفتند. آنها پس از بارندگی شدید و سیل سرگردان ماندند و غار پر از آب شد و بیش از یک هفته بعد غواصان انگلیسی موفق به یافتن و نجات آنها شدند.

بیشتر بخوانید  مراجعه کنید | شوخی زشت و عجیب فیروز کریمی که مردم را ناراحت کرد

ماسک مهندسان تسلا و یک زیردریایی کوچک را برای کمک به نوجوانان به تایلند فرستاد، اما از آنها استفاده نشد.

ایلان ماسک همچنین به توئیت دیگری از پیت هاردینگ، سردبیر وب سایت NASASpaceFlight واکنش نشان داد.

هاردینگ توضیح داد که چگونه اسپیس ایکس می تواند به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شود و در غیاب قطعه روسی آن را هدایت کند.

این همان چیزی است که ایستگاه فضایی بین‌المللی بدون بخش روسی به نظر می‌رسید. می توان آن را برای کنترل ارتفاع به فضاپیمای اژدها متصل کرد.

ماسک در پاسخ به توییت هاردینگ نوشت: «توئیت خوب است».

دیدگاهتان را بنویسید