حدود یک ماه پیش، ماسک قرارداد خرید توییتر به ارزش 44 میلیارد دلار را نهایی کرد و سپس تغییراتی را در سیاست خود اعمال کرد.
خروج فیل شیلر، مدیر عامل اپل اپ استور از توییتر، گمانه زنی ها را در مورد افزایش نگرانی ها در مورد مدیریت ماسک بر این شبکه اجتماعی افزایش داده است.
در همین حال، جوئل راث، یکی از مدیران سابق توییتر، هفته گذشته در مقالهای در نیویورک تایمز نوشت که اگر ماسک نتواند خود را با دستورالعملهای اپل و گوگل وفق دهد، یک “فاجعه” خواهد بود و این احتمال وجود دارد که این شرکتها توییتر را از فروشگاه های خود حذف خواهند کرد. خودت را حذف کن
واشنگتن پست روز چهارشنبه گزارش داد که بیش از یک سوم از 100 تبلیغ کننده برتر توییتر، دو هفته پس از اینکه ماسک مالک این شبکه اجتماعی شد، سفارش تبلیغات در این پلتفرم را متوقف کردند.
طبق تغییرات جدید، ماسک قول داد که حساب های کاربری مسدود شده را باز کند.
وی پس از واگذاری سرنوشت بازگشت دونالد ترامپ به توییتر به یک نظرسنجی عمومی توییتر، روز شنبه 19 نوامبر (28 آبان) اعلام کرد که به رئیس جمهور سابق این کشور اجازه بازگشت به این شبکه اجتماعی را می دهد.