ایستگاه افزایش حقوق بازنشستگان به کجا می رسد؟



به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، روز چهارشنبه هفته جاری محمد باکر کلیباف رئیس مجلس طی نامه ای تصمیم دولت در خصوص حقوق بازنشستگان را خلاف قانون اعلام کرد و حال این سوال مطرح است که آیا دولت در نهایت با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت خواهد شد.

در مصوبه مذکور که در ماه های گذشته منشأ اختلاف گروه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و هیات دولت بود، مستمری بگیران بدون حداقل دستمزد 10 درصد افزایش یافت. این در حالی بود که قرار بود درآمد این کارگران 38 درصد افزایش یابد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص گفت: اکنون دولت موظف است موافقت هیات مدیره صندوق بازنشستگان بیمه اجتماعی و شورای عالی کار را دوباره در دستور کار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد؛ امیدواریم این اقدام مجلس برای ابطال موافقت هیات وزیران این امکان را فراهم کند که دولت با 38 درصد موافقت کند و هر چه زودتر به بازنشستگان کشور با عدد جدید پرداخت شود.

قطار بازنشستگی تامین اجتماعی کجا می رود؟

همچنین در این رابطه حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در یادداشتی عنوان کرد؛ قطار افزایش سایر سطوح حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی به ایستگاه پایانی رسیده است و امیدواریم دولت مصوبه هیلت سازمان تامین اجتماعی یعنی افزایش 38 درصدی حقوق پایه به اضافه مبلغ ثابت 5 میلیون و 151 هزار و 660 را به تصویب برساند. ریال برای سایر سطوح حقوق بازنشستگان و همچنین قطعنامه VSS از رسیدن این قطار به ایستگاه پایانی خود جلوگیری نکنید.

او گفت؛ دولت تنها یک راه دارد و آن موافقت با مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی است که مصوبه شورای عالی کار است. به عبارت دیگر، دولت موظف است مصوبه هیأت مدیره سازمان یعنی افزایش حقوق پایه 38 درصد به اضافه مبلغ ثابت 5 میلیون و 151 هزار و 660 ریال برای سایر سطوح دریافتی مستمری بگیران را تصویب کند و آن را تصویب نکند. به معنای سرپیچی از قانون است که برای یک حکومت انقلابی بعید به نظر می رسد و مردم از اجرای قانون سرپیچی می کنند.

بیشتر بخوانید  تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی متناسب با فعالیتهای هر مدرسه

صادقی بیان کرد؛ البته طبق قانون اگر دولت در مهلت قانونی یعنی 10 روز ابلاغ رئیس شورای اسلامی را اجرا نکند، رئیس مجلس می تواند رأساً به مصوبه هیات رئیسه تامین اجتماعی رجوع کند. سازمان. به مرجع ذیصلاح قوه مجریه و مرجع ذیصلاح نیز موظف به اجرای تصمیم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید