ایرلاین ها گرو کشی کردند! / اعلام تکمیل ظرفیت تمام پروازها تا تابستان واقعی است؟


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، موضوع تغییر در شش ماه گذشته قیمت بلیط هواپیما به یکی از چالش های جدی مردم تبدیل شد و شرکت های هواپیمایی به بهانه هزینه های دلاری کرایه ها را افزایش دادند، سپس متولیان و سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردند هر گونه افزایش نرخ بلیت هواپیما تخلف است اما در حال حاضر شناور است. قیمت بلیط هواپیما در صورتی که این افزایش قیمت بر ظرفیت و نوع پرواز تاثیری نداشته باشد و فقط به نفع کاربر باشد با افزایش قیمت از سوی شرکت های هواپیمایی مواجه هستیم.

بلیط هواپیما

از طرفی در فروش بلیط هواپیما بازار مافیایی به وجود آمده است به طوری که تمامی سایت های فروش بلیط هواپیما پس از اعلام تکمیل ظرفیت و از زمان مطرح شدن بحث تکمیل ظرفیت پرواز عملا هیچ بلیطی نمی فروشند. فقط مربوط به قبل از نوروز یا در طول روز است. عجیب به نظر می رسد که تعطیلات نوروزی نبود و برای برخی استان ها مانند اصفهان و شیراز تا ابتدای تابستان بیش از 90 درصد پروازها به ظرفیت کامل رسید.

یکی از بهانه های ایرلاین ها برای افزایش قیمت، افزایش تقاضا در ایام تعطیلات رسمی مانند نوروز و … است که قیمت بلیت مقاصد گردشگری و مذهبی را بالا می برند و با توجه به اینکه بلیط هواپیما به صورت سیستمی فروخته می شود، ایرلاین ها وانمود کردند که می گویند اطلاعاتی از پروازها ندارند و هر مسافری با خرید بلیط ظرفیت پرواز را پر می کند.

اما در حال حاضر سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است مسافران پروازهای داخلی و خارجی ایرلاین های داخلی یا حتی خارجی می توانند از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس زیر تردد کنند. https://vvv.cao.ir و شکایت خود را در قسمت سامانه حقوق مسافر ثبت می کنند اما واقعیت این است که آن شکایات چندان مثمر ثمر نیست و از طرفی شرکت هواپیمایی به عنوان متولی باید پاسخگوی آن مزاحمت ها باشد.

بیشتر بخوانید  تحریم جشنواره نوعی دیکتاتوری است/ مسئولان و هنرمندان باید به یکدیگر حق انتخاب دهند

البته در شرایط کنونی ممکن است سازمان هواپیمایی و شرکت های هواپیمایی دلیل این ظرفیت زیاد و سردرگمی در فروش بلیت را نبود ناوگان هواپیمایی بدانند، اما با توجه به اینکه همین تعداد ناوگان هواپیمایی در گذشته سفر می کردند. سال های گذشته، سردرگمی امسال او دیگر آنجا نیست، او یک سوال دارد

دیدگاهتان را بنویسید