ایربگ در چه شرایطی باز می شود؟



به گزارش شمانیوز، در یادداشتی از جواد گرشبسبی آمده است: احتمالاً یکی از بزرگ ترین کاستی ها در کشورهای جهان سوم، آگاهی ناکافی مردم از ابزار و آلات مورد استفاده است. به عنوان مثال، عموم مردم دانش کافی برای استفاده و نگهداری از گیربکس های اتوماتیک را ندارند، در حالی که هر روز بر تعداد خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک افزوده می شود.

از سوی دیگر، حتی با وجود انبوه رسانه های مختلف در دسترس عموم، مقامات ممکن است آموزش کافی برای افزایش مهارت های عمومی در استفاده از فناوری های جدید ارائه نکرده باشند. بنابراین امروزه در حالی که دانش کافی در مورد کاربرد فناوری و فناوری نداریم، نظرات کارشناسی را صادر می کنیم یا حتی فرهنگ کنترل تلویزیون و زانو را برای این فناوری ها اتخاذ می کنیم.

ماجرای باز نکردن ایربگ خودروهای داخلی در تصادفات اخیر، همان ماجرای کنترل تلویزیون است که کانال را عوض نمی کند و به جای اینکه دنبال دلیلی برای این غیرقابل کنترل باشیم، آن را به زانو در می آوریم تا کار کند! کیسه هوای خودروهای داخلی امروزه در رسانه ها به عنوان همان کنترل توسط اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی و حقوقی به زانو در آمده و اغلب به جای تعریف حرفه ای- فنی به دنبال مقصر می گردند. در حالی که کار حرفه ای می تواند به راحتی مقصر را پیدا کند.

البته بخشی از فضایی که امروزه درباره عملکرد ایربگ در خودروهای داخلی ایجاد می شود به این دلیل است که افکار عمومی و متأسفانه برخی خواص از مکانیسم عملکرد ایربگ ها آگاهی کافی ندارند. البته بخشی از این انتقادات به این دلیل است که در سال های اخیر عملکرد خودروسازان به گونه ای بوده است که افکار عمومی حتی اگر حق با خودروساز باشد، چندان نگرش مثبتی نسبت به آنها ندارند.

بیشتر بخوانید  فال ابجد | فال ابجد امروز | خبرهای خوشی برات تو راهه! | از این نعمت خدا غافل نشو! + تفسیر دقیق

زمان باد کردن ایربگ ها فرا رسیده است

به طور کلی هنگام باز یا باز نشدن کیسه هوا در خودرو، ACU (مغز یا پردازنده الکترونیکی) کیسه هوا پارامترهای مختلفی را در نظر می گیرد. این یک اصل کلی در عملکرد کیسه هوا در تمام خودروهای تولید شده در جهان است. به همین دلیل، گاهی اوقات حتی باز شدن نامناسب ایربگ نیز می تواند به خودی خود مشکل ساز باشد، زیرا ممکن است تصادفی رخ دهد، بنابراین نیازی به باز کردن ایربگ نیست، اما با باز شدن آن، مسافران آسیب می بینند و البته هزینه پر کردن مجدد کیسه هوا نیز به همراه دارد. . حالا بیایید فرهنگ تلویزیون و کنترل زانو را کنار بگذاریم و ببینیم چطور ممکن است کیسه هوا باز نشود، در حالی که مشخصا تصادفی جدی رخ داده است؟

به زبان ساده؛ کیسه های هوا بر اساس یک الگوریتم از پیش تعریف شده یا برنامه عملیاتی باز می شوند. آیا این بدان معناست که ACU کیسه هوا شتاب لحظه ای منفی، شدت ترمز، کمک رانندگی و عملکرد ایمنی، حتی میزان فعلی کمربند ایمنی را که در کسری از ثانیه بسته می شود اندازه گیری می کند و سپس تصمیم می گیرد که کیسه هوا را باز کند یا نه؟ البته پارامترهای اندازه گیری شده توسط ایربگ ACU یا کیسه هوای اتاق فکر بسته به استفاده از فناوری های ایمنی داخل خودرو متفاوت است.

البته باید بدانید که هر شتاب منفی ناشی از ضربه در جهات مختلف ابتدا ACU را چک می کند و در صورت نیاز در 3 صدم ثانیه ایربگ را باز می کند. به همین دلیل گاهی دیده می شود که یک خودروی پیشرفته و مدرن ژاپنی در بیابان واژگون می شود یا به دیوار شنی برخورد می کند، اما کیسه هوای آن فعال نمی شود زیرا شتاب منفی اعمال شده به خودرو (در حال حاضر) زیاد نیست. .

بیشتر بخوانید  فال روزانه واقعی دوشنبه ۳۰ بهمن | فال روزانه متولدین هر ماه | طالعت بسیار روشن است

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که گاهی تصادف به گونه ای اتفاق می افتد که قسمت بیرونی خودرو از جمله محفظه موتور، سپر، چراغ ها، براکت و رادیاتور آسیب می بیند، اما شاسی خودرو همچنان سالم است یا فشار وارد می شود. سرشاسی رسید و تحمل کرد. در این موارد کیسه هوا باز نمی شود. شاید به فکر خودروی تصادفی در محفظه موتور مچاله شده باشید که تصادفی بسیار جدی بوده است، اما قطعاتی از پلت فرم خودرو سالم هستند و نباید گول ظاهر صحنه را بخورید.

در بسیاری از موارد حتی ارتفاع برخورد دو خودرو در تصادف موثر است. به طوری که ضربه وارد قسمت بالایی محفظه موتور شده و تا شیشه جلو ادامه یابد. حتی ممکن است چیزی از شیشه جلو وارد کابین شود و به سرنشینان آسیب برساند، اما شتاب منفی برخورد نباید به گونه ای باشد که ایربگ را فعال کند. البته این همه ماجرا نیست، زیرا تغییرات در سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودرو برای نصب آپشن ها یا قطعات الکترونیکی جدید نیز می تواند بر عملکرد قطعات الکترونیکی مختلف خودرو تاثیر بگذارد.

با این حال، احتمال خرابی کیسه هوا یا خودروساز را نیز نباید نادیده گرفت. این اتفاق حتی برای بزرگترین خودروسازان جهان مانند تویوتا نیز رخ داده است. به همین دلیل، تویوتا با بیش از 3.4 میلیون دستگاه از محصولات خودرویی در کرولا 2011 تا 2019، ماتریکس 2011 تا 2013، آوالون 2012 تا 2018 و آوالون هیبرید در یکی از بزرگترین فراخوان ها در تاریخ صنعت خودرو در سال 2020 قرار دارد. از سال 2013 تا در سال 2018، به منظور تعمیر یک نقص در سیستم ایربگ، از خدمات خود در سراسر جهان برای تعمیر این نقص فراخوان داد.

بیشتر بخوانید  4000 دانش آموز از مدارس ابتدایی چهارمحال و بختیاری در دوره های جبرانی تابستانی

به نظر می رسد در این راه بهتر است بدون هیجان رسانه های مجازی و البته منطقی و دقیق، این سوال را بررسی کنیم که چرا ایربگ خودروهای داخلی باز می شوند یا نه؟ نقدی که حتی به گفته کارشناسان صنعت خودرو نباید در اینستاگرام انجام شود، بلکه از سوی کارشناسان و با کمک خواندن اطلاعات ایربگ های ACU (مثل جعبه سیاه در هواپیما) انجام شود. پس زمانی که کنترل تلویزیون کانال را تغییر نمی دهد، بهتر است برای رفع مشکلات الکترونیکی آن تلاش کنید. ناله کردن و استفاده از زانو مشکلی را حل نمی کند.

آره

دیدگاهتان را بنویسید