به گزارش سلام نو به نقل از اخبار تجارتمحمد محمدی بخش صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: صنعت هوانوردی بیشترین آسیب را در تحریم ها دیده است اما خدمات بسیار خوبی ارائه کرده است و با وجود 42 سال تحریم، این صنعت همچنان روی پای خود است.
وی در خصوص هواپیمای برجام و تعداد فعالیت آنها گفت: به دلیل عدم تعهد طرف اروپایی، تامین و ادامه کار محقق نشد و در نگهداری و نگهداری از هواپیمای برجام کارآمد بود. .
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر هفت فروند هواپیمای ATR زیر سر داریم و فعال هستیم. منطقی است که 25 درصد کبوترها معمولا در دوره نگهداری هستند، رایزنی ها برای خرید قطعات هواپیماهای برجامی زودتر انجام شده و در مذاکرات در وین نیز رایزنی هایی در حال انجام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر پرداخت اعتبارات صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیمای برجامی گفت: تامین سرمایه هوم را هم انجام دادم.
محمدی بخش در خصوص بدهی هما گفت: تیم حسابرسی در ایران ایر تشکیل شده و دیوان محاسبات و محاسبات باید گزارش کامل را ارائه کند. استفاده شده است و باید تخصیص داده شود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: تأسیس شرکت هواپیمایی با یک فروند هواپیما بحثی بود که درست یا غلط نبود. حداقل باید سه هواپیمای غیرنظامی برای صدور مجوز تاسیس وجود داشته باشد، اما ممکن است هواپیماهای خطوط هوایی نیز تحت تعمیر و نگهداری باشند. چرخه.”
وی با تاکید بر اینکه شرکت های هواپیمایی باید مدل اقتصادی خود را تغییر دهند، گفت: من اعتقادی به ضرر ایرلاین ها ندارم، باید با بهبود مدل اقتصادی و چرخه پرواز و ظرفیت نگهداری هزینه ها را مدیریت کرد.
وی گفت: بخشی از پروازهای شرکت های داخلی این است که ایرلاین درآمد ریالی دارد و قیمت دلاری دارد که با تنوع پروازها و رشد ظرفیت بار باید به مدل اقتصادی قابل قبولی برسد و در سال آینده نیز این موضوع را دنبال خواهیم کرد. مدل اقتصادی خطوط هوایی».
محمدی بخش در خصوص قیمت بلیت ها گفت: در حال حاضر بحث کاهش قیمت از نظر قیمتی نداریم.
10 فروند هواپیما با میانگین سنی 15 تا 20 سال تهیه شد
رئیس سازمان هواپیمایی تصریح کرد: در 3 ماه گذشته 10 فروند هواپیما با میانگین سنی 15 تا 20 سال خریداری شد که به تدریج وارد ناوگان می شود.
ما منتظر توسعه ناوگان هوایی غرب از سوی غرب نیستیم
وی گفت: اگر غربی ها به تعهدات خود عمل کنند، با بررسی قرارداد خرید هواپیما با آنها وارد مذاکره می شویم، اما به دلیل بی توجهی غربی ها منتظر نمی مانیم. هواپیماها و هلیکوپترها به دنبال توسعه ناوگان هستند.
اگر قبلا در سازمان هواپیمایی بودم ATR نمی خریدیم
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با ارزیابی خرید ATP در دوران ریاست عابدزاده بر نیروی هوایی گفت: تقریباً همه کارشناسان صنعت هوانوردی به دلیل اینکه مناسب شرایط آب و هوایی، جغرافیایی و آب و هوایی نیست، نحوه خرید ATP برای کشور را نمی دانند. کشور.” و بیشتر.
کاهش وابستگی به غرب برای تعمیر و نگهداری هواپیما
وی گفت: ما در کشور صنعت هواپیماسازی داریم. بخش داخلی تولید هواپیما در حوزه های ماهواره، پهپاد، تعمیرات هواپیما، تولید موتور و … است. امیدواریم بتوانیم در این زمینه گام های موثری برداریم.»
محمدی بخش گفت: در حال حاضر بررسی و تعمیر هواپیماهای سنگین در داخل کشور در حال انجام است. ما هیچ برقی برای هواپیما به خارج از کشور ارسال نمی کنیم و تمام قطعات در داخل به روز می شوند.
وی افزود: همین روغن را برای هواپیما در شرکت نفت پارس تولید می کنیم و در حوزه زیرساخت نیز توسعه داریم. همچنین 50 درصد شبیه سازهای پرواز ما در کشور کار می کنند.
قیمت بلیط هواپیما در نوروز افزایش نمی یابد
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: همانطور که قبلا اعلام شده و بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی، قیمت بلیت هواپیما در سال جدید افزایش نخواهد یافت و سقف قیمت آن آذر 1400 است و این در حالی است که قیمت ها به طور مداوم توسط شرکت های هواپیمایی کنترل می شود. و آژانس ها