ایران چقدر ژل رویال تولید می کنه؟ میزان تولید ژل رویال در ایران و جهان



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس آخرین گزارش ها، سالانه حدود 5000 تن ژل رویال در جهان تولید می شود. چین با تولید سالانه 4200 تن بیشترین تولید ژل رویال را دارد. ویتنام، تایوان، ژاپن، کره جنوبی، کشورهای اروپای شرقی، فرانسه، ایتالیا و مکزیک در رتبه های بعدی قرار دارند.

ژاپن بیشترین مصرف ژل رویال را در جهان دارد به طوری که علاوه بر تولید سالانه داخلی، بیش از 1000 تن ژل رویال مرغوب را از کشورهای دیگر از جمله چین وارد می کند. این محصول به عنوان یک محصول طبیعی ارزشمند در برنامه های بلندمدت سلامت بسیاری از کشورها قرار گرفته است و تقاضای جهانی برای خرید این محصول به شدت رو به افزایش است.

خرید ژل رویال اصل - قیمت ژل رویال اصل - طرز تهیه ژل رویال - عسل فروردین

میزان تولید ژل رویال در ایران

در سال های اخیر با آموزش های تخصصی ارائه شده به زنبورداران، میزان تولید ژل رویال (شاه انگبین) در کشور از چند ده کیلوگرم به حدود 3288 کیلوگرم در سال 2018 افزایش یافته است.

با توجه به افزایش تعداد زنبورداران علاقه مند به تولید ژل رویال و همچنین افزایش تجربه و بهبود تکنیک های تولید، پیش بینی می شود که ایران بیش از 10 میلیون کلنی زنبور عسل و گونه های مختلف گیاهی با ارزش داشته باشد. در سال های آتی به منظور مشارکت موثر در تولید و عرضه شاه انگبین.

در گذشته ژل رویال مصرف در کشور اغلب با واردات غیرقانونی از کشورهای دیگر از جمله چین و تایلند تامین می شود، اما امروزه با آموزش زنبورداران، امید می رود میزان تولید ژل رویال در کشور افزایش یافته و ژل رویال ایرانی، با کیفیت بالا حتی در بازارهای جهانی نیز عرضه می شود.

بیشتر بخوانید  واریز سود سهام عدالت | سود ۶۰۰ هزار تومانی سهام عدالت

البته این امر مستلزم آماده سازی زیرساخت های لازم در بخش تحقیقات و سنجش کیفیت است.

زمان برداشت ژل رویال - طرز استفاده از ژل رویال - چقدر ژل رویال استفاده کنیم - عسل فروردین

چند نوع ژل رویال در بازار ایران وجود دارد؟

دو نوع ژل رویال در بازار ایران وجود دارد، ژل رویال خارجی که اغلب به صورت غیرقانونی از چین و تایلند وارد می شود و ژل رویال ایرانی که توسط زنبورداران داخل کشور تولید می شود. ژل رویال خارجی با قیمت های ارزان تری گاهی تا یک سوم قیمت ژل رویال ایرانی به فروش می رسد.

کیفیت ژل رویال با تنوع و کیفیت گرده مصرفی زنبورهای کارگر رابطه مستقیم دارد. از آنجایی که مراتع ایران از نظر تنوع گیاهان گرده افشان و کیفیت گرده بسیار منحصر به فرد است، شاه انگبین تولید شده در ایران از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

با توجه به آموزش های حرفه ای ارائه شده به زنبورداران کشور در چند سال اخیر و با در نظر گرفتن پتانسیل بالای طبیعی کشور از نظر گیاهان دارویی، امکان تولید ژل رویال با کیفیت بالا و استانداردهای جهانی وجود دارد. ، و خرید ژل رویال از زنبورداران ایرانی باید در اولویت باشد و در خرید ژل رویال مورد توجه قرار گیرد.

قطعا نمی توان ادعا کرد که همه ژل های رویال خارجی کیفیت پایینی دارند.

اما از آنجایی که ورود ژل رویال (شاه انگبین) به کشور ممنوع بوده و واردات آن از مبادی غیرقانونی و غیر اصولی انجام می شود و از سوی دیگر به دلیل حساس بودن ترکیب ژل رویال به نور، گرما و هوا، امکان کاهش کیفیت وجود دارد mlec در حال حمل و نقل است.

بیشتر بخوانید  صدور پروانه تأسیس 8 شهر صنعتی غیردولتی در فارس

خرید عسل طبیعی - خرید ژل رویال اصل - قیمت عسل طبیعی - قیمت ژل رویال - خواص ژل رویال - عسل فروردین

ضمنا تقلب این محصول در بازارهای جهانی به دلیل قیمت بالا زیاد است و برای اطمینان از خرید ژل رویال با کیفیت با تولید کنندگان ژل رویال تماس حاصل فرمایید و یا فروشگاه های تخصصی خرید محصولات زنبور عسل توصیه می شود.

همچنین می توانید با خیال راحت محصولات زنبور عسل از جمله عسل طبیعی، ژل رویال اصل، گرده گل، بره موم و همچنین یک محصول منحصر به فرد جینسینگ را از فروشگاه عسل فروردین خرید کنید تا از گارانتی محصول با کیفیت بالا و ارسال رایگان به سراسر کشور بهره مند شوید.

* این مطلب یک گزارش تبلیغاتی است و شمانیوز مسئولیتی در قبال آن ندارد.


دیدگاهتان را بنویسید