ایران و روسیه مصمم به توسعه کریدور شمال-جنوب هستند



رئیس مرکز صادرات روسیه و رئیس سازمان بین المللی کریدورها در دیدارهای جداگانه با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دوازدهمین اجلاس اقتصادی روسیه و اسلام اسلامی خواستار همکاری بیشتر دو کشور برای تکمیل کریدور شمال -جنوب ، به ویژه راه آهن رشت -آستارا.

به گزارش ایسنا ، ورونیکا نیکیشینا ، رئیس مرکز صادرات روسیه در این نشست با بیان اینکه تکمیل کریدور شمال-جنوب برای رونق اقتصادی هر دو کشور و منطقه مهم است ، افزود: آنها از اروپا به هند به این مسیر نیاز دارند.

وی افزود: ایران و روسیه در آینده در این زمینه کارهای زیادی را باید انجام دهند.

رئیس سازمان کریدور بین المللی نیز در دیدار با سفیر ایران بر اهمیت تکمیل کریدور تاکید کرد و خواستار احداث راه آهن رشت-آستارا برای تکمیل این مسیر مهم اقتصادی بین المللی شد.

وی افزود: ولادیمیر پوتین تأکید ویژه ای بر راه اندازی کریدورهای بین المللی به ویژه در جهت شمال – جنوب دارد.

جلالی ، سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه نیز در این جلسات گفت: «یکی از مهمترین مسائلی که سفارت ایران در سالهای اخیر در ایران و روسیه دنبال کرده است ، تکمیل کریدور شمال به جنوب است. . “

وی گفت: در ملاقات هایی که با مقامات روسیه داشتم ، از جمله هفته گذشته با معاون وزیر امور خارجه ، چشم اندازهای اجرای عملی پروژه کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب برجسته و بررسی شد.

جلالی خاطرنشان کرد: برای اولین بار ، با همکاری مشترک ایران و روسیه ، محور شمال به جنوب ماه گذشته به طور مشترک فعال شد و اولین محموله کاغذ از فنلاند به هند در آستارا با کامیون بارگیری و به راش بازگردانده شد. با قطار.

بیشتر بخوانید  آمریکا معاون فرمانده نیروی قدس سپاه را تحریم کرد

سفیر ایران گفت: بر اساس این توافق تصمیم گرفته شد دو محموله در ماه به روش ترکیبی و بعد از سه ماه یک تا دو محموله در هفته جابجا شود.

کاظم جلالی با بیان اینکه کریدور شمال به جنوب نقش مهمی در توسعه تجارت بین دو کشور ایفا می کند ، افزود: این بار آینده درخشانی در پیش خواهد بود ، بنابراین این مسیر باید هرچه سریعتر تکمیل شود.

بر اساس این گزارش ، با اجرای این پروژه ، شمال اروپا از طریق ایران ، جمهوری آذربایجان و روسیه به شرق آسیا متصل می شود و هدف اولیه نوشته شده برای این پروژه ، ترانزیت سالانه 5 میلیون تن کالا از این طریق است. مسیر

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید