مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ایران همواره از وحدت، تمامیت ارضی و وحدت همه اقوام و مذاهب در عراق حمایت کرده است.

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار عراقی قدرتمند، با عزت و یکپارچه است، گفت: امیدواریم با همکاری و همدلی همه جریانات سیاسی بزرگ عراق شاهد گشایش سیاسی مبتنی بر اراده و منافع باشیم. از مردم عراق.”

سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق با اشاره به تشابهات مذهبی، تاریخی و فرهنگی ایران و عراق گفت: روابط دو کشور فراتر از روابط عادی همسایگی است و جمهوری اسلامی ایران باید این روابط برادرانه را تقویت کند. روابط “.

رئیس جمهور با بیان اینکه تهران و بغداد دارای امنیت و منافع مشترک هستند، گفت: امنیت و منافع تهران و بغداد به هم گره خورده است و دشمنان هرگز نمی توانند دخالت کنند.

رئیسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر وحدت، تمامیت ارضی و وحدت همه اقوام و مذاهب در عراق که زمینه ساز حفظ ثبات است تاکید و حمایت کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تهران به طور جدی از کشورهای همسایه به ویژه عراق انتظار دارد که اجازه حضور مخل جمهوری اسلامی ایران را چه در مناطق تحت کنترل دولت فدرال و چه در مناطق تحت کنترل اقلیم کردستان ندهند، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران او در عمل دوست دوران جنگ بود نه فقط دوران جنگ، بنابراین انتظار داریم کشورهای همسایه متوجه توطئه های دشمن باشند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی پیام یک مقام عالی رتبه اقلیم کردستان عراق را به وی یادآور شد که اگر حاج قاسم سلیمانی نبود اقلیم کردستان وجود نداشت. و همکاری با این رژیم کشتار کودکان قابل کتمان نیست و ما به آنها اجازه نمی دهیم که امنیت منطقه را از طریق هیچ کشوری از جمله عراق به خطر بیندازند.

بیشتر بخوانید  تست کرونای ۴۸دانش‌آموز قمی مثبت شد!

رئیسی با تاکید بر اینکه داعش توسط آمریکا و اسرائیل ساخته شده و امروز در افغانستان به نام آنها عمل می کند، گفت: جمهوری اسلامی دوستی خود را با کشورهای همسایه در عمل ثابت کرده و ده ها سال است که میزبان پناهجویان و مهاجران افغان است. یک ایرانی از مزایای زندگی در ایران برخوردار است. وی همچنین با استناد به سخنان برخی از سران کشورها مبنی بر اینکه ایران در زمانی که دیگران آنها را ترک کردند به کمک آن کشورها آمد، تاکید کرد که امنیت عراق باید توسط خود عراقی ها تامین شود و حضور بیگانگان در عراق امنیت را تامین نمی کند.

رئیس جمهور در این دیدار خواستار اجرای سریعتر راه آهن شلمچه – بصره و همچنین تسهیل تردد و ادای احترام به زائران ایرانی شد و آنها را در راستای منافع اقتصادی و اجتماعی دو ملت دانست.

در این دیدار، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق بر تعهد عراق به تقویت سطوح همکاری و هماهنگی بین دو کشور در عرصه های مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تاکید کرد. عراق خود را نه تنها همسایه بلکه متحد و دوست جمهوری اسلامی ایران می داند.

وزیر امور خارجه عراق تصریح کرد: عراق هرگز محلی برای اقدام علیه امنیت ایران نخواهد بود و برای جلوگیری از هرگونه تهدید علیه منافع جمهوری اسلامی آماده همکاری های گسترده از جمله در حوزه امنیتی هستیم. ایران.”

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *