ایران نمی‌خواهد بمب اتمی بسازد



به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توئیتر خود تاکید کرد که توانایی ساخت تسلیحات هسته ای به معنای دنبال کردن آنها نیست. مقامات ارشد ایران از مدت ها پیش گفته اند که تولید سلاح هسته ای در دکترین نظامی ایران جایی ندارد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در واکنش به توئیت خبرنگاری که اظهارات سید کمال هرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی را درباره برنامه هسته ای ایران بازنشر داده بود، در صفحه توئیتر خود نوشت.[انجام دادن این کار] این بدان معنا نیست که شما می خواهید یا قصد انجام آن را دارید. در هر صورت وضعیت فعلی برنامه هسته ای ایران نتیجه سیاست فشار حداکثری ترامپ بایدن است.

اولیانوف در پیامی دیگر نوشت: ایران مدت‌هاست که در واکنش به سیاست فشار حداکثری که ترامپ آغاز کرده و بایدن ادامه داد، اورانیوم 60 درصدی تولید می‌کند. اما مقامات ارشد ایران مدت‌هاست که گفته‌اند تهران از ساخت سلاح هسته‌ای خودداری می‌کند.

اظهارات اولیانوف پس از آن بیان می شود که کمال خرازی اخیرا در مصاحبه با الجزیره تاکید کرد که ایران با هیچ کس در مورد برنامه موشکی و سیاست منطقه ای خود مذاکره نخواهد کرد زیرا این به معنای تسلیم است.

خرازی گفت: مذاکره مستقیم با آمریکا در سایه دیوار قطور بی اعتمادی و سیاست این کشور دشوار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که ما توانایی فنی ساخت بمب هسته ای را داریم، اما تصمیمی در این باره نگرفته ایم. تنها در چند روز ما غنی‌سازی اورانیوم را از 20 درصد به 60 درصد افزایش داده‌ایم و به راحتی می‌توانیم به 90 درصد برسیم.

بیشتر بخوانید  تیراندازی در ایالت میسوری/ یک نفر کشته شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دیدگاهتان را بنویسید