ایران می خواهد بر راه حل سیاسی در اوکراین تمرکز کند



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، حسین امیرعبدلاجان وزیر امور خارجه کشورمان و پیتر سیجارتو وزیر امور خارجه مجارستان در گفت وگو با یکدیگر در خصوص روابط دوجانبه، مذاکرات وین و بحران اوکراین گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی با تبریک پیروزی حزب حاکم فیدز در انتخابات پارلمانی مجارستان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای گسترش روابط با مجارستان و اجرای توافقات «دومین کمیسیون مشترک اقتصادی» اعلام کرد. “. مناطق مختلف

امیر عبداللهیان با اشاره به بحران اوکراین، با رد جنگ و تحریم‌ها، گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد روی راه‌حل سیاسی در اوکراین تمرکز کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مذاکرات وین نیز اظهار داشت که به برکت ابتکارات ایران پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات حاصل شده است، اما همچنان موضوعات مهمی بین ایران و آمریکا وجود دارد که از طریق نماینده عالی اتحادیه اروپا قابل تبادل است.

امیرعبداللهیان بر جدیت ایران برای دستیابی به یک توافق خوب و پایدار در صورت واقع بین بودن طرف آمریکایی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مجارستان در این گفتگوی تلفنی با دعوت از همتای ایرانی خود برای سفر به مجارستان، متعهد به توسعه همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست خارجی دولت مجارستان بود.

پیتر سیارتو نیز بر لزوم اجرای توافقات صورت گرفته بین ما تاکید کرد.

وزیر امور خارجه لهستان نیز به مناسبت مذاکرات وین ابراز امیدواری کرد که با رویکرد سازنده همه طرف ها به توافق برسد.

وی افزود: رویکرد سازنده ایران برای دستیابی به توافق نهایی بسیار ارزشمند است.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه از کمک های بشردوستانه همکار مجارستانی خود برای تسهیل انتقال ایرانیان مقیم اوکراین از طریق مجارستان تشکر کرد.

بیشتر بخوانید  اردن: هیچ جایگزینی برای راهکار دو دولتی در فلسطین وجود ندارد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید