ایران عامل تاخیر در انعقاد توافق برجام است


به گزارش سلام، نماینده اتحادیه اروپا در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی معتقد است که ایران عامل تاخیر در دستیابی به توافق نهایی در وین و ادامه اجرای توافق هسته ای است. . به گزارش ایرنا خیر.

استفان کلمنت، سفیر و نماینده دائم اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در سخنرانی روز سه‌شنبه، که نسخه‌ای از آن در وب‌سایت اتحادیه اروپا منتشر شد، گفت: اتحادیه اروپا بر تعهد قاطع و حمایت مستمر خود از اتحادیه اروپا تاکید می‌کند. اتحادیه اروپا». قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد (2015).

وی افزود: اتحادیه اروپا از طریق کمیسیون مشترک برجام و تماس‌های نماینده عالی اتحادیه اروپا (جوزف بورل) به عنوان هماهنگ‌کننده برجام با کلیه‌های مرتبط، تلاش‌های دیپلماتیک فشرده‌ای برای بازگشت آمریکا انجام داده است. مهمانی. این کشورها از برجام و ادامه اجرای کامل تمامی تعهدات ذیل این توافق توسط ایالات متحده و ایران حمایت می کنند.

این مقام اروپایی افزود: اجرای کامل و تایید شده تعهدات هسته ای ایران در این زمینه ضروری است.

کلمنت تصریح کرد که اتحادیه اروپا عواقب «خروج یکجانبه آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم ها» را به رسمیت می شناسد. بر این اساس وی لغو تحریم ها با اجرای کامل و تایید شده تعهدات هسته ای ایران را جزء ضروری برجام دانست و تاکید کرد که اتحادیه اروپا به طور کامل به تعهدات خود از جمله لغو تحریم های برجام عمل می کند.

وی به پیش نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین اشاره کرد و تاکید کرد: بسته اجرایی در 26 مرداد ماه توسط هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام ارائه شد تا ایران به تعهدات خود در برجام و برجام بازگردد. ایالات متحده. در بازگشت به توافق، کلمنت استدلال کرد که این سند بهترین راه ممکن برای رسیدگی کامل به نگرانی های همه طرف ها به شیوه ای متعادل است.

بیشتر بخوانید  حسن براتی کیست | علت درگذشت حسن براتی امروز ۲۳ آبان ۱۴۰۱ – ایران چطور

این مقام اروپایی در آن زمان گفت: متاسفیم که ایران از این فرصت حساس دیپلماتیک استفاده نمی کند و از ایران می خواهیم آن را بپذیرد تا برجام به طور کامل ادامه یابد.

<п>اعلامیه ایران عامل تاخیر در انعقاد توافق برجام است اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید