ایران سه قلو به دنیا آورده است!


در یک رویداد تاریخی زیست محیطی در کشور، یوزپلنگ ایرانی در حال انقراض که به طور طبیعی در اسارت باردار شده بود، موفق به به دنیا آوردن توله های خود شد.


ایران سه قلو به دنیا آورده است!

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نوزادان یوزپلنگ در محل مرکز پرورش یوزپلنگ ایرانی ایران به دنیا آمدند.

علی سلیقه با اعلام خبر تولد یک بچه یوزپلنگ در سایت مرکز پرورش یوزپلنگ ایرانی گفت: با توجه به حضور تیم دامپزشکی از هفته گذشته و بررسی رفتار شبانه روزی این حیوان برای زایمان طبیعی با نظر با مشاوره دامپزشکان و دامپزشکان مورد اعتماد سازمان، عمل سزارین میدانی انجام شد.

وی افزود: خوشبختانه به دلیل حضور تیم مجرب دامپزشکی، سه توله یوزپلنگ ایرانی با عمل سزارین سالم در این زمینه متولد شدند.


ایران سه قلو به دنیا آورده است!

معاون رئیس جمهور در ادامه گفت: اقدامات اولیه دامپزشکی یوزپلنگ ماده ایرانی ایران انجام شده و مادر و توله ها در حال حاضر طبیعی و تحت مراقبت های ویژه هستند.

سلاجقه در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه این اولین تولد یوزپلنگ آسیایی در اسارت است، امیدواریم با حفظ این جوان بتوانیم جمعیت یوزپلنگ را در اسارت و سپس در نیمه اسارت افزایش دهیم. کمک بزرگ در حفظ این ژن در خطر انقراض است.

وی با اشاره به اینکه در هفت استان سمنان، کرمان، یزد، رضوی، خراسان شمالی و جنوبی که همچنان زیستگاه اصلی یوزپلنگ است کمتر از 20 قلاده یوزپلنگ مشاهده شده است، خاطرنشان کرد: یوزپلنگ در هر بارداری دو تا شش توله به دنیا می آورد و اگرچه این روند از سوی دیگر برای حفظ این گونه گونه های مهم ژنتیکی بسیار حائز اهمیت است، اما در کنار این اقدام، اولویت کاری سازمان حفاظت محیط زیست، برنامه ریزی نظارت و حفاظت از زیستگاه های طبیعی یوزپلنگ است. در کشور.

بیشتر بخوانید  اولین تصاویر با وضوح بالا از سکه های طلا و گاوصندوق های سرقتی

منبع: آخرین خبر


دیدگاهتان را بنویسید