ایران در المپیک 2020 شمشیربازی بعد از دشت مدال در توکیو – اخبار ورزشی – اخبار ورزشی تسنیم


به گزارش خبرنگار ورزشی آژانس تسنیمبازیهای المپیک توکیو با حضور بیش از 11000 ورزشکار از 206 کشور از اول آگوست آغاز می شود. کاروان ایران در این دوره از بازی ها شرکت کرد و 68 سهمیه کسب کرد و 66 ورزشکار را در 16 رشته اعزام کرد.

صابر ایران مسابقات خود را در این دوره از مسابقات چهار سهمیه آغاز می کند. مهتاب عابدینی ، علی پاکدامن ، محمد رهبری و محمد فتوحی نمایندگان ایران در این مسابقات هستند و پیمان فهری نیز هدایت تیم را بر عهده دارد.

تاریخچه شمشیربازی در دوره های المپیک گذشته

اولین حضور ایران در شمشیربازی المپیک پس از پیروزی انقلاب توسط مهتاب عابدینی حاصل شد. وی با پیروزی در مسابقات مقدماتی المپیک در ژاپن ، مجوز حضور در بازی های المپیک لندن را کسب کرد. او در المپیک لندن با شمشیر مردان و اولین بازی خود مقابل فلورین زالومیر رومانی با نتیجه 15 بر 7 شکست خورد و در جایگاه 36 ایستاد.

صابر در المپیک ریو دو سهمیه انفرادی از مویتابا عابدینی و علی پاکدامن کسب کرد. در این دوره ، عابدینی به عنوان یکی از برترین شمشیربازان در رده بندی جهانی و پاکدامن به عنوان شمشیر زن برتر در آسیا تبدیل شد.

در همان بازی ها محتبا عابدینی قدم بزرگی برداشت و بسیار نزدیک به کسب مدال بود اما در پایان چهارم شد. عابدینی در همان مکان چهارم خوب ظاهر شد و نام شمشیربازی ایرانی را روی زبان ها گذاشت. صابر ایران پس از بازیهای المپیک ریو در سمت دیگر ظاهر شد ، بنابراین حتی به مقام چهارم جدول رده بندی تیم های جهان صعود کرد و عابدینی به مدال برنز انفرادی جام جهانی دست یافت.

در المپیک 2016 ریو ، مویتابا عابدینی ابتدا آندره یاگودکا از اوکراین را با نتیجه 15 بر 9 شکست داد و سپس با پیروزی 15 بر 12 گو بن گیل کره جنوبی ، راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

سپس شمشیرباز ایرانی با وینسنته آنشتت ، پنجمین مرد جهان از فرانسه روبرو شد و 15 بر 13 پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت.

وی در نیمه نهایی با هومر ، نایب قهرمان سال 2015 ایالات متحده روبرو شد و اگرچه سه ماه پیش شمشیرباز را شکست داده بود ، اما 15 بر 14 شکست خورد ، تنها یک امتیاز عقب بود و از رسیدن به فینال بازماند.

بیشتر بخوانید  تو خونه مثل بیرون کودن داگ درست کن! | طرز تهیه کورن داگ +ویدیو

عابدینی برای کسب مدال برنز به مصاف کیم جونگ اون از کره جنوبی رفت که با نتیجه 15 بر 8 شکست خورد اما موفق به کسب مدال نشد و چهارم شد.

علی پاکدامن همچنین در اولین بازی خود در بازیهای المپیک 2016 ریو با ماتیاس زابو از آلمان روبرو شد که با نتیجه 15 بر 11 شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

شمشیربازی ،

چگونه صابر المپیکی شد؟

هدف صابر از ابتدا کسب سهمیه تیمی بود ، زیرا از این طریق سه سهمیه انفرادی و سهمیه تیمی کسب می کرد. صابر ایران از همان ابتدا قصد داشت در جام های جهانی و جام های جهانی بدرخشد و سرانجام قبل از پایان مسابقات و اعلام رتبه بندی نهایی تیم ها ، در اوایل مارس 1998 موفق شد سهمیه تیم خود را در جام جهانی لهستان. تاج انتخابی المپیک را لغو کرد و برخی از کشورها از جمله فرانسه و روسیه هنوز سهمیه خود را کسب نکرده بودند. خرابکاران ایرانی در خانه احساس راحتی کردند و در این صورت لغو مسابقات فقط برای بیرون نگه داشتن آنها بود. رقابت یک نگرانی بود ، نه یک سهمیه.

مشخص شدن تیم های المپیک در آرامش ایران

سرانجام پس از یک سال تعطیلی مسابقات بین المللی ، جام جهانی صابر و مرحله نهایی توزیع سهمیه المپیک ، از 12 مارس 1999 در بوداپست آغاز شد و تیم ایران در نهایت به مقام ششم دست یافت.

پیمان فهری سرمربی تیم ملی ترجیح داد از بازیکنان اصلی خود علی پاکدامن و مهتاب عابدینی در قسمت تیم استفاده نکند. وی پیش از شروع مسابقات تیمی گفته بود: “با توجه به اینکه سهمیه تیم Sabre ایران مشخص است ، هدف ما در پایان این رقابت ها ششم یا هفتم رنکینگ جهانی است. بنابراین از نفرات اصلی ما در بخش تیم استفاده کنید مسابقات. “” من نمی خواهم. همانطور که در المپیک در این موقعیت قرار داریم ، با قرعه راحت تری روبرو خواهیم شد. “

در پایان قسمت تیم های جام جهانی در بوداپست ، رده بندی جهانی اعلام شد و طبق برنامه ریزی سرمربی ، تیم صابر ایران در رده ششم جهان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید  پرواز گرایی در توکیو: فریم‌ به فریم با «سنجاب پرنده»

بنابراین ، ایران ، ایتالیا ، کره جنوبی ، مصر ، مجارستان ، ایالات متحده ، آلمان و روسیه 8 تیم حاضر در بازی های المپیک توکیو هستند.

تیم ملی شمشیربازی ایران در اولین دیدار خود در قسمت تیمی به مصاف ایتالیا می رود و در صورت پیروزی ، دومین بازی خود را برابر برنده دیدار مجارستان و ایالات متحده انجام می دهد.

** مویتابا عابدینی

مهتاب عابدینی شورماستی ، متولد 11 آگوست 1984 در تهران ، اهل ساوادکو مازندران و عضو تیم ملی شمشیربازی ایران در صبیا است.

وی مدال برنز جام جهانی 2019 بوداپست مجارستان ، مدال نقره جام جهانی ایتالیا ، مدال نقره جام جهانی 2017 ایتالیا ، دو مدال نقره بازی های آسیایی اینچئون و جاکارتا 2014 و 2018. ، یک مدال نقره و پنج برنز در این رده. تکنواز مسابقات قهرمانی آسیا صابر با 5 مدال نقره و 7 برنز در قسمت تیمی مسابقات قهرمانی آسیا بخشی از مدال های سال های این رشته است.

علی پاکدامن

سید علی پاکدامن اسماعیل زاده در اول سپتامبر 1990 در تهران متولد شد. وی در بازی های آسیایی جاکارتا در قسمت تیمی مدال نقره دارد. همچنین یک مدال نقره و دو برنز در بخش انفرادی و سه مدال نقره و دو برنز در مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه زاویه تلاش های وی در صابر است.

او و هم تیمی هایش همچنین در جام جهانی سنگال ، جورجیا و لهستان دو مدال طلا و یک نقره کسب کردند. وی همچنین یک مدال نقره برای یک تیم در جام جهانی ایتالیا دارد.

محمد رهبری

محمد رهبری در 22 آذر 1370 در رشت متولد شد. وی با بیش از 20 مدال قاره ، 2 مدال جهانی ، 2 مدال از بازی های آسیایی اینچئون و جاکارتا ، پرافتخارترین ورزشکار و از چهره های برجسته ورزشی استان گیلان است.

دو مدال طلا و یک تیم نقره تیمی در جام جهانی سنگال ، جورجیا و لهستان مهمترین مدال وی است. او به همراه مویتابا عابدینی ، علی پاکدامن و محمد فتوحی افتخار ایستادن بر سکوی دوم جام جهانی 2019 ایتالیا را داشتند.

بیشتر بخوانید  کانون‌های خدمات رضوی در تمامی شهرستان‌های بوشهر راه‌اندازی خواهد شد

محمد فتوحی

فتوحی آخرین سابر ایرانی بود که در المپیک توکیو شرکت کرد. وی با عملکرد خود در مسابقات و اردوهای جهانی و همچنین موفقیت در مسابقات مقدماتی اردو موفق شد نظر کادر فنی را جلب کرده و بلیط خود را برای اعزام به المپیک رزرو کند.

وی در 14 دسامبر سال 1969 در یزد به دنیا آمد. او در مسابقات قهرمانی آسیا 4 مدال نقره تیمی به دست آورد و در جام جهانی 2019 ایتالیا نیز یک مدال نقره تیمی دارد.

چگونه خرابکاران با دست پر به ایران برمی گردند؟

پیش بینی کسب مدال یا حتی رنگ مدال در هر زمینه و برای هر کشوری امکان پذیر نیست ، اما ممکن است بد نباشد که ببینیم Saber Iran چگونه می تواند موفقیت بالاتری نسبت به دوره های گذشته کسب کند.

صابر ایران علاوه بر افزایش تعداد سهمیه ها در مقایسه با دو حضور قبلی خود در المپیک ، برای اولین بار سهمیه تیم المپیک را از آن خود کرد و در جمع 8 تیم برتر جهان قرار گرفت که کشورهایی مانند فرانسه در آنها ناکام ماندند. تا کنون ، ما باید به این منطقه ، ورزشکاران و کادر فنی آن تبریک بگوییم ، اما نباید فراموش کنیم که درخشش عابدینی در المپیک ریو و همچنین نتایج ایران صابر در تیم saber ، هم در مسابقات فردی و هم در مسابقات فردی مدال کسب کرده است. در بخش جداگانه ، بهترین عملکرد برای این رشته ظاهر می شود. شمشیربازی مطمئناً نتیجه پاس می دهد که در آن مقام چهارم در قسمت انفرادی به مدال تبدیل می شود ، اما به نظر می رسد با توجه به تمرکز بالای بازیکنان در قسمت تیم ، دستیابی به مطلوب ترین نتیجه در این قسمت دور از دسترس نیست ذهن

شمشیربازی ،

تاریخچه مسابقات شمشیر در بخشهای انفرادی و تیمی

شنبه 23 آگوست: بخش انفرادی صابر (محتبه عابدینی ، علی پاکدامن و محمد رهبری) از ساعت 9:00 تا 22:25 به وقت محلی
چهارشنبه ، 26 آگوست: بخش تیم صابر (محتبا عابدینی ، علی پاکدامن ، محمد رهبری و محمد فتوحی) از ساعت 10:00 تا 20:40 به وقت محلی

مکان: مرکز ماکوهاری

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید