ایران در المپیک 2020 با قایق سفر کنید تا بدون قایق به نتیجه دلخواه برسید! – اخبار ورزشی – اخبار ورزشی تسنیم


به گزارش خبرنگار ورزشی آژانس تسنیمبازیهای المپیک توکیو با حضور بیش از 11000 ورزشکار از 206 کشور در اول آگوست 1400 آغاز می شود. کاروان ایران در این دوره از بازی ها شرکت کرد و 68 سهمیه کسب کرد و 66 ورزشکار را در 16 رشته اعزام کرد.

روئینگ همچنین در المپیک توکیو در آبهای آرام و قایقرانی با علی آگامیرزی و نازنین مولای شرکت خواهد کرد.

تاریخچه قایقرانی در زمان های گذشته المپیک

در سال 2008 ، پس از سالها انتظار ، قایقرانی یک فرصت تاریخی پیدا کرد و تلاش قایقرانان ملی در قایقرانی برای نشان دادن این ورزش در المپیک ارائه شد. این اولین سهمیه واقعی المپیک قایقرانی ایران است ، زیرا در گذشته قایقرانان کشورمان با کارت وحشی در بازی های المپیک شرکت می کردند.

در مسابقات سهمیه بندیالمپیک 2008 یک سهمیه در رشته قایقرانی بانوان توسط هما حسینی و یک سهمیه توسط محسن شادی در قایقرانی مردان به دست آمد.پس قایقرانی ایران با دو سهمیه قایقرانی به پکن رفت و سرانجام هما حسینی در رده 26 و محسن شادی در جایگاه 25 قرار گرفت. شد.

سفر با قایق،

که در بازی های المپیک 2012 لندن قایقرانی ایران با جهش سهمیه ای روبرو شد و احمدرضا طالبیان ، آرزو حکیمی در آبهای آرام ، محسن شادی و سولماز آباسی در قایقرانی به سهمیه المپیک رسیدند و به لندن سفر کردند.

در لندن ، حکیمی یک دقیقه و 58 ثانیه و 598 صدم ثانیه به پایین گروه هفت نفره خود چرخید و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

احمدرضا طالبیان نیز در گروه هفت نفره خود با زمان 3 دقیقه و 39 ثانیه و 504 هزارم ثانیه در رده ششم قرار گرفت و به نیمه نهایی نرسید.

محسن شادی ، نماینده قایقرانی ایران در مسابقات قایقرانی المپیک 2012 لندن در فینال D با زمان 7 دقیقه ، 31 ثانیه و 42 صدم ثانیه ، در رده ششم گروه قرار گرفت. خوشبختی با این نتیجه در مجموع به جایگاه 22 رسید.

بیشتر بخوانید  جزئیات دوازدهمین حراج حضوری شمش طلا اعلام شد

سولماز آباسی که به مسابقات D نهایی مسابقات قایقرانی المپیک سنگین وزن زنان راه یافت ، در گروه خود با زمان 8:57:98 در رده ششم قرار گرفت و در مجموع 24 ام شد.

سفر با قایق،

که در بازی های المپیک 2016 ریو روئینگ در آب های قایقرانی و آبهای آرام 2 سهمیه مهسا جاور و آدل مجالی کسب کرد.

عادل ماجالی در مرحله مقدماتی کانادا در 200 متری کانو به نیمه نهایی رسید اما در نیمه نهایی ششم شد و از رسیدن به فینال بازماند. وی سرانجام در المپیک هفدهم شد.

مهسا جاور ، تنها قایقران ایران در المپیک 2016 ریو ، در فینال E با پنج قایقران شرکت کرد و با زمان 8: 43.34 از خط پایان عبور کرد و در گروه خود چهارم شد. وی با این نتیجه در المپیک در رده بیست و هشتم قرار گرفت.

سفر با قایق،

وجود ناوبری ایران در سرزمین آفتابی با دو سهمیه

مسابقات قایقرانی المپیک و مقدماتی آب آرام که قرار بود در آوریل و مه سال گذشته برگزار شود ، ابتدا پس از انفجار تاج در سراسر جهان توسط فدراسیون جهانی چندین بار به تعویق افتاد. این خبر شوک بزرگی برای ملوان به همراه داشت و در پایان فدراسیون جهانی تصمیم به لغو مسابقه گرفت اما در پایان تصمیم به برگزاری مسابقه گرفته شد. سرانجام مسابقات قایقرانی المپیک و مقدماتی آب آرام در ماه مه برگزار شد و در فینال مسابقات مقدماتی قایقرانی آرام المپیک در تایلند ، علی آقا میرزایی در کایاک 1000 متر شرکت کرد و موفق شد به سهمیه المپیک برسد.

در توکیو ، در مرحله نهایی مسابقات قایقرانی المپیک ، باخمان نصیری با زمان 7: 08.98 پس از نماینده ژاپن در رده دوم قرار گرفت. در روئینگ انفرادی بانوان ، نازنین مولای در فینال به آب رسید. وی در این مرحله با زمان 7: 50.53 دوم شد. در این مقاله او اولین نماینده ژاپن شد.

بیشتر بخوانید  کف قیمت بلیت هواپیما پابرجاست!/ سازمان هواپیمایی: برخورد می‌کنیم

به دلیل کسب دو عنوان دوم در این مسابقات مقدماتی قایقرانی المپیک ، به ایران سهمیه داده شد و تصمیم بر این شد که فدراسیون قایقرانی ظرف یک هفته در مورد سهمیه قایقرانی منفرد تصمیم بگیرد اما انتخاب قایق اعزامی بیشتر طول کشید. نصیری اعلام کرد که حضور در المپیک را لغو خواهد کرد ، بنابراین نازنین مولای به توکیو سفر کرد.

قایق هایی که به المپیک توکیو راه پیدا نکردند

در سال 1996 ، فدراسیون قایقرانی ایران 34 قایق پارویی خریداری کرد اما کل مبلغ را پرداخت نکرد تا اینکه مبلغ باقیمانده در سال 1998 تأمین شد و قایق ها در ژوئیه سال جاری وارد کشم شدند.

از آن به بعد ، فدراسیون سعی کرد قایق ها را از شرکت حمل و نقل در تهران پاکسازی کند و سپس روند تشکیل در کش را دنبال کند. آنها سعی کردند این کار را قبل از پایان سال انجام دهند تا قایقرانان قبل از مسابقات مقدماتی المپیک بتوانند با قایق های جدید تمرین کنند ، اما این اتفاق در طول بازی های طولانی کارته رخ نداد و قایق ها نه تنها برای شرکت نمایندگان کشور به تهران نرسیدند در مسابقات مقدماتی. اما همچنین نماینده کشورمان در بازی های المپیک نمی تواند با این قایق ها برای بازی های المپیک تمرین کند.

نازنین مولای ، نماینده قایقرانی کشورمان در المپیک توکیو گفت: المپیک یک سال عقب بود و امیدوار بودیم که در این دوره قایق ها به دست ما برسد و آنها را قبل از کسب سهمیه داشته باشیم اما قایق ها نرسیدند . “سپس امیدوار بودیم که قایق ها حداقل دو ماه تا المپیک باقی بمانند. ما دقیقاً همان قایق هایی را که برای گمرک برای المپیک مانده بودند سفارش دادیم و اگر قایق ها می آمدند می توانستیم با آنها تمرین کنیم و پیشرفت بهتری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید  والیبال ایران در مرحله گروهی بازی های المپیک به مقام پنجم سقوط کرد

سفر با قایق،

گرما و مشکلات حمله به آگامیرزی

علی آگامیرزی ، نماینده کشورمان در کایاکینگ ، 25 آگوست عازم توکیو خواهد شد. او در تهران تمرین می کند. به گفته ایرج اگلیمی ، سرمربی تیم ملی آب آرام کشورمان ، وضعیت او بد نیست اما گرما برای او بسیار آزار دهنده است و گاهی این ورزشکار به دلیل کمبود اکسیژن با مشکل روبرو می شود. فدراسیون سعی کرد مکان دیگری را برای آموزش وی پیدا کند ، اما این امر با کرونا امکان پذیر نبود. کشورهای دیگر از جمله آذربایجان با میزبانی اردوی قایقرانی کشورمان موافقت نکرده اند.

سفر با قایق،

چگونه قایقرانی با دست پر به ایران برمی گردد؟

نگاهی به عملکرد قایقرانان کشورمان در طول بازی های المپیک گذشته و همچنین مقایسه امکانات و پیست های ایران با سایر ورزشکاران المپیکی نشان می دهد که کسب مدال از قایقرانان و سطح انتظارات دو بازیکن ما غیرممکن و غیر منطقی است. نمایندگان باید متناسب با منابع ما باشد.

بهترین عملکرد نمایندگان کشورمان در آبهای آرام کسب هفدهمین عنوان آدل مجلیلی در بازیهای المپیک ریو 2016 بود. با توجه به این شرایط کسب عنوانی بهتر از هفدهم یا حضور نماینده کشورمان در در فینال بازیهای المپیک توکیو ممکن است عملکرد قابل قبول یک کایاکر ایرانی باشد.

با توجه به شرایط قایقرانی و همچنین حضور نمایندگان کشورمان در رده های پایین Final D در فصول گذشته المپیک ، مطمئناً کسب اولین عناوین Final D یا صعود به Final C توکیو می تواند نتیجه خوبی برای نازنین باشد مولای

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید