مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ایران خودرو اسپانسر باشگاه ملی پیکان است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایکوپرس، در این همایش که روز گذشته برگزار شد، حدود 400 نوع پیکان کلاسیک و کلکسیونی مدل های جوانان، کار، تاکی، لوکس، اتوماتیک، پیکان موتوری پژو و پیکاپ از سراسر کشور حضور داشتند. . این همایش به همت انجمن خودروهای تاریخی ایران، انجمن جهانگردی و اتومبیلرانی و باشگاه ملی پیکان و با حمایت ایران خودرو برگزار شد.
این مراسم با حضور جمع کثیری از علاقه مندان و پیشکسوتان بازسازی خودروی پیکان و قهرمانان اتومبیلرانی ایران که با این خودرو به رقابت پرداختند، تنها دو روز پس از ثبت جهانی خودروهای پیکان به عنوان اولین خودروی کلاسیک ایرانی برگزار شد. این خودروی پیکان گواهینامه بین المللی فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی (FIVA) را دریافت کرده است.
پیکان فراگیرترین و مهمترین محصول تاریخ صنعت خودرو در ایران است و اولین بار در سال 1346 در خطوط تولید ایران خودرو عرضه شد. تولید انبوه پیکان در ایران خودرو منجر به شکل گیری کارخانه های موتور، گیربکس و قطعه سازان زیادی در کشور شده است و در واقع شکل گیری زنجیره تامین در صنعت خودرو از پیامدهای تولید پیکان است.
این خودرو تا سال 1383 روی خط تولید بود و بسیاری از خانواده های ایرانی این خودرو را خریداری کردند. پیکان در سال های تولید یکی از مهم ترین خودروهای ناوگان حمل و نقل شهری کشور و خودروی خدماتی در سازمان ها و ارگان ها بود.
باشگاه ملی پیکان که شاخه ای از انجمن خودروهای تاریخی ایران است، رسما از ایران خودرو حمایت می کند. پیکان در حال حاضر یکی از محبوب ترین خودروهای کلاسیک در ایران است که در کیفیت بازسازی در کلاس جهانی قرار دارد.

بیشتر بخوانید  ارشا اقدسی در کنار پیمان ابدی آرام می‌گیرد/ اعلام جزییات خاکسپاری

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *