ایران آماده همکاری با سازمان شانگهای و اعضای آن است



به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در آغاز دومین روز از سفر خود به ازبکستان با ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای دیدار و گفتگو کرد. در هتل محل اقامت وی، روند اقدام جمهوری را تشریح کرد.جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در این سازمان ظرفیت های عظیم جمهوری اسلامی ایران را در زمینه های سیاسی، فناوری، اقتصادی و ترانزیتی تشریح کرد.

رئیسی آمادگی کشورمان را برای همکاری با کشورهای عضو و همچنین سازمان همکاری شانگهای در زمینه های مذکور اعلام کرد.

«ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در این نشست با اشاره به فعالیت های دبیرخانه این سازمان برای عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه منطقه ای، گفت: روز گذشته به همراه آقای مهندس امیر عبدالهیان، توافقنامه پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای را امضا کردیم که چهل سند دارد. با انجام این اقدامات، ایران به عنوان عضو دائمی سازمان همکاری شانگهای در اجلاس سال آینده شرکت خواهد کرد.

ژانگ مینگ تصریح کرد: ایران کشوری بزرگ و تاثیرگذار است که می تواند نقش مهمی در امنیت منطقه و جهان داشته باشد. جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری بزرگ در منطقه، با استفاده از شباهت های تاریخی و فرهنگی گسترده ای که با کشورهای منطقه دارد، روابط سیاسی و تجاری خوبی با اعضای سازمان همکاری شانگهای نیز دارد.

وی با اشاره به تعاملات ایران با اعضای سازمان همکاری شانگهای طی 21 سال گذشته در زمینه های مختلف، گفت: ایران برای اعضای این سازمان ناشناخته نیست.

بیشتر بخوانید  صدها هزار شاسی بلند فورد به دلیل نقص فنی

دیدگاهتان را بنویسید