ایرانی ها در فروردین 1401 بیشتر چه عباراتی را در گوگل جستجو کردند؟



به گزارش سلام نو به نقل از منتخب، بررسی کلمات و عبارات جستجو شده در گوگل نشان می دهد که ایرانیان در فروردین ماه سال 1401 بیشتر به دنبال فیلم ها، برنامه های تلویزیونی و آیتم های مربوط به ماه رمضان بوده اند. سریال «راز بقا»، داوران عصر جدید، فیلم های در حال پخش، دعای جوشن کبیر و طرز تهیه بامیه جزو پرجستجوترین های گوگل در یک ماه اخیر بوده است.

Google Trends از روند جستجوی کلمات و موضوعات مختلف در گوگل گزارش می دهد. در Google Trends جستجوها در دو حالت نمایش داده می شوند: موضوعات و کلماتی که در یک بازه زمانی روند رشد داشته اند و عباراتی که تعداد کل جستجوهای آنها در یک بازه زمانی زیاد بوده است.

حال برای اینکه بفهمیم کاربران ایرانی در طی گوگل 1401 در فروردین 1401 چه موضوعاتی را در فضای مجازی جستجو کرده اند، از سرویس گوگل استفاده کرده و نتایج آن را در دو دسته رو به رشد و پرجستجو مورد بررسی قرار داده ایم.

لازم به ذکر است که آمار روند گوگل احتمالا بر اساس IP کاربر است و کوکی ها بر شناسایی مناطق افراد تأثیر نمی گذارد. بنابراین عباراتی که ایرانی ها با VPN در گوگل جستجو می کنند در این آمار گنجانده نشده است.

نتایج جستجوی گوگل در آوریل 1401

لیست عبارات جستجوی گوگل معمولاً شامل کلمات ثابت می شود. گوگل در این ماه آهنگ، فیلم، عکس، بازی، گل، ایران خودرو، کارتون، دیوار، طلا و قیمت ده کلمه را جستجو کرد.

این کلمات معمولا با کلمات دیگر ترکیب می شوند و در گوگل جستجو می شوند. به عنوان مثال ایرانی ها در فروردین ماه خواهان قیمت طلا، تلفن، سکه، دلار، خودرو، سکه دوج و … شدند.

عباراتی با رشد جستجو

اما اگر کلیت جستجوی گوگل را حذف کنیم، قسمت «رشد جستجو» اطلاعات بهتری برای مقایسه رفتار کاربران ایرانی در اختیار ما قرار می دهد. در ادامه به بررسی موضوعی این بخش می پردازیم.

بیشتر بخوانید  تزریق بیش از 134 میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تا به امروز

عصر جدید

پخش سری جدید برنامه های استعدادیابی «عصر جدید» در آخرین روزهای سال 1400 آغاز شد. این برنامه در ایام نوروز هر شب روی آنتن شبکه سه بود که برخی از قسمت های آن و نظرات داوران با حاشیه هایی همراه بود. حاشیه هایی که برخی از آنها عمدی به نظر می رسد تا تعداد بینندگان و بینندگان این برنامه تلویزیونی افزایش یابد.

ژاله صامتی: این بازیگر که طی یکی دو سال اخیر توانایی خود را در ایفای نقش طنز در سریال «زیرزمینی» نشان داده، با حضور در دوره جدیدی به عنوان داور این مسابقه پا به حاشیه گذاشته است. دیدار این بازیگر با چوپان که در دوره جدید با لهجه محلی می خواند خیلی از بازیگران فضای مجازی را دوست نداشتند. او از مرد جوان خواست که لهجه خود را برای آواز خواندن فراموش کند. اما بسیاری این سکوت را نادرست و توهین به گویش های محلی می دانستند. انگشتر طلای این بازیگر برای گروه رزمی «ترانه»، کلکل با علیحانی لیدر دوران جدید و سورپرایز تولد او در این برنامه از جمله مواردی است که ایرانی ها در گوگل به دنبال نتایجی درباره صامتی بودند.

کارن همجنفر: این آهنگساز و نوازنده یکی از داوران سری جدید دوره جدید نیز می باشد. او یکی از داوران حاشیه ای این برنامه است که مخاطبان در گوگل بیشتر به دنبال بیوگرافی و شناخت بیشتر این آهنگساز بودند. زنگ طلایی همایونفر نیز از دیگر موارد جالب در جستجوی گوگل در فروردین 1401 بود.لازم به ذکر است که زنگ طلایی امکان حضور فرد یا گروهی را بدون نیاز به رای مردم و سایر داوران در مرحله بعدی فراهم می کند.

احسان علیخانی: کارگردان و مجری دوره جدید و همچنین دو فصل قبل در این سریال نقش های حاشیه ای داشتند. از یک مناظره صادقانه تا زنگ طلایی برای تماشاگری که در نمایشنامه شرکت کننده نبود.

بیشتر بخوانید  فیلم جدید و دیده نشده تصادف وانت حامل مسافران ایرانی در عراق + 42 کشته و مجروح

رمضان

اواسط فروردین امسال مصادف با ماه مبارک رمضان بود. بنابراین بخشی از جستجوی گوگل در فروردین 1401 به اوقات شرعی، نماز و غذای مخصوص این ماه اختصاص دارد.

اوقات شرعی در تهران و مشهد: یک ماه در سال برای برخی از ایرانیان همیشه اوقات شرعی صحیح است. مسلمانان در ماه رمضان روزه می گیرند و از اذان صبح تا اذان مغرب نمی خورند و نمی آشامند. بنابراین زمان دقیق این دو فراخوان برایشان مهم است. در فروردین ماه امسال، اذان صبح تهران و مشهد یکی از پرجستجوترین ها در گوگل بود.

بامیه: زولبیا و بامیه یکی از خوشمزه ترین غذاهای مخصوص ماه مبارک رمضان است. با این حال، بسیاری از مردم کمتر با زولبیا مهربان هستند و بامیه را ترجیح می دهند. این روزها عده ای بامیه را از فرآورده های شیرینی پزی درست می کنند و عده ای دیگر علاقه مند به تهیه این دسر خوشمزه در خانه هستند. طرز تهیه بامیه خانگی یکی از پرطرفدارترین اقلام در ماه گذشته بود.

دعای جوشن کبیر و مجیر: دعای زیبای جوشن کبیر و مجیر از دعاهای مستحب ماه مبارک رمضان است. ایرانیان به دعای جوشن کبیر به ویژه در شب های غدرا توجه ویژه ای دارند و معمولاً این دعا در اکثر برنامه های مذهبی خوانده می شود. متن، صدا، معنی و ثواب این دو دعا در ماه گذشته در جستجوی گوگل افزایش یافته است.

هنر هفتم در دسترس مردم

چندین فیلم و سریال به همراه نام همسر این بازیگر از دیگر موضوعات جستجو شده توسط گوگل طی فروردین 1401 بود که در ادامه به بررسی مختصر آنها می پردازیم.

راز بقا: سریال طنز اختصاصی شبکه نمایش خانگی «هوم نت» به کارگردانی «سعید آقاکانیا» با استقبال خوبی مواجه شد. در این سریال شخصیت های مطرحی چون آقاخانی، بهرام افشاری، حسن معجونی، نیما شعبان نژاد و چند تن از بازیگران سریال «نون خ» به ایفای نقش پرداختند که با استقبال مردم مواجه شد.

بیشتر بخوانید  کشف ۳۵۵ کیلو گرم ماده مخدر در تریلی حامل برنج / فیلم

سگ بند: این طنز دومین فیلم بلند سینمایی «مهرانا احمدی» است که در یک ماه اخیر در سینماها اکران شده است. بازیگران مشهوری چون امیر جعفری، بهرام افشاری و نازنین باجاتی در سقبند به ایفای نقش پرداختند.

دینامیت: فیلم دینامیت فروردین ماه امسال به صورت آنلاین از شبکه های نمایش خانگی منتشر شد. بنابراین مردم نام این فیلم را در گوگل جستجو کردند و به دنبال لینکی برای تماشای آن بودند.

فیلم نت: این شبکه سینمای خانگی شاید به اندازه دو رقیبش شناخته شده نباشد اما در ماه های اخیر با ساخت برنامه های اختصاصی توانسته مخاطبان خود را جذب کند. «شب آهنگی» با اجرای حامد آهنگی و حضور مهمانان معروف «بند بازی» که در آن گروه های موسیقی با حضور 4 داور و مجری معروف برای جلب نظر داوران با یکدیگر به رقابت پرداختند و سریال راز باکا “از جمله ویژگی های موفق اخیر فیلم نت است.

مینا مختاری: این وبلاگ نویس و طراح صحنه و لباس به تازگی با «بهرام رادانا» بازیگر مطرح سینما ازدواج کرده است. به همین دلیل او را در لیست هنری هفتگی قرار دادیم. در پی انتشار خبر ازدواج دو نفر در 13 فروردین، ایرانی ها نام مختاری را در گوگل جستجو کردند و اطلاعاتی درباره همسر بهرام رادان جستجو کردند.

حضور اولین هنر در جستجوی گوگل

قطعه موسیقی جدید خواننده فراتر از مرزها با نام “حتی در خواب هم دنبالت می کنم”، فرزاد فرزین و همراهی الیاس (خواننده ترک) و کلیپ “سلام فرمانده” از دیگر عناوینی است که توسط گوگل جستجو شد. در آوریل 1401. است.

ثبت نام وام ازدواج نیز در ماه گذشته بیشتر در گوگل جستجو شد. جوانان متاهل در این موتور جستجو به دنبال نتایجی در مورد بانک های وام دهنده، سایت ثبت نام، نظارت بر وام ازدواج بودند.

دیدگاهتان را بنویسید