ایرانیان نوشیدنی ترین ملت جهان هستند


سرانه مصرف لبنیات در ایران کمتر از یک سوم استاندارد جهانی است. طبق آمار، 90 درصد کودکان 24 ماهه تا 12 ساله کشورمان حداقل یک بار در روز آب میوه و آب میوه مصرف می کنند، 25 درصد کودکان ایرانی از سوء تغذیه گریه می کنند و یک سوم در کشور بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست می دهند. یکی از عوامل اصلی سوءتغذیه در بین مردم کشور، عروقی است.



به خاطر داشته باشید که بیماری ها یک شبه ظاهر نمی شوند، بلکه سال ها به دلیل تغذیه نامناسب ظاهر می شوند. بنابراین مصرف نوشابه های گازدار را به حداقل برسانید و به جای آن آب و آب میوه های طبیعی بنوشید. هر زمان که می خواهید نوشابه های گازدار مصرف کنید، حتما از نی استفاده کنید تا از تماس مستقیم نوشیدنی با دندان جلوگیری کنید.




چقدر باید بخوابیم؟
تحقیقات نشان می دهد افرادی که بین 6.5 تا 7.5 ساعت در شب می خوابند، طول عمر بیشتری دارند، اما کسانی که بیش از 8 ساعت یا کمتر از 6.5 ساعت می خوابند، طول عمر بیشتری نسبت به گروه اول دارند. نه. در واقع همانقدر که کم خوابی مضر است، خواب زیاد نیز به بدن آسیب می رساند و عملکرد آن را مختل می کند.

البته در گذشته باور عمومی بر این بود که 8 ساعت خواب شبانه بهترین فرصت را برای استراحت بدن و مغز فراهم می کند، اما اخیراً پزشکان دریافته اند که خواب بیش از 8 ساعت به اندازه 5 ساعت مضر است. خواب.چرا خواب شبانه از 6.5 تا 7.5 ساعت عمر را طولانی می کند.

بیشتر بخوانید  علت خارش گوش + بهترین راه درمان این عارضه در منزل



تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. محققان خاطرنشان می کنند که یکی از دلایلی که باعث می شود افراد راحت بخوابند این است که بیشتر از حد معمول در رختخواب می مانند و در حالی که بیدار می شوند، پزشکان می گویند باید زود پس از بیدار شدن از رختخواب بلند شوند زیرا ماندن در رختخواب میل به خواب را افزایش می دهد.

از سوی دیگر، پزشکان توصیه می کنند که افراد مبتلا به اختلالات خواب به جای مصرف دارو و تنظیم خواب خود با رژیم غذایی مناسب و ورزش، از استرس دوری کنند.

محمود ابدالی کاهی


دیدگاهتان را بنویسید