ایجاد مراکز فرهنگی و پارکها / بازارهای تخصصی در همدان سازمان یافته خواهد بود


به گزارش خبرگزاری فارس از حمار ، عباس صوفی امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی سه سال و شش ماه گذشته اقدامات مختلفی در مناطق مختلف شهری انجام شده است گفت: از ابتدای سال 1997 قیمت دلار چند برابر شده و مشکلات اقتصادی بوجود آمده است . ، گرچه با وجود بحران های مختلف ، از جمله ویروس کرونا در زمینه حاکمیت شهری اقدامات لازم برای جلب رضایت مردم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری همدان در سال 96 440 میلیارد تومان تعیین شده است خاطرنشان کرد: امسال بودجه شهرداری 1600 میلیارد تومان برای خدمات رسانی به مردم تعیین شده است.

شهردار همدان با تأکید بر اینکه افزایش چهار برابری بودجه در شهرداری همدان در مقایسه با سایر شهرها بی نظیر است ، افزود: برای خدمت به مردم 137 مرکز دائمی در همدان ایجاد شد تا نیازهای فوری شهروندان را برآورده کند.

وی اقدامات مهم انجام شده در شهرداری را یادآور شد و یادآور شد: 15 هزار تن آسفالت و ده ها کیلومتر پیاده رو از اقدامات مهم شهرداری برای ایجاد رشد متعادل در شهر است.

صوفی به باز شدن جاده ها در مناطق مختلف همدان اشاره کرد و گفت: چهارراهی در سطح شهر احداث شده است ، در همین راستا فاز اول چهارراه شهید همدانی را افتتاح کردیم و عملیات ساختمانی در چهارراه هادر نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مطالعات برنامه کلی ترافیک شهری یادآور شد: سیستم بودجه بندی شهرداری به اتمام رسیده است. در قالب علم پیشرفته همچنین نرم افزارهای مختلفی را برای شفاف سازی برنامه های شهرداری طراحی و پیاده سازی کرده است.

بیشتر بخوانید  بهترین غذا های منجمد برای چاقی شکم

شهردار همدان از بایگانی الکترونیکی پرونده های تجدید و برنامه ریزی شهری طی چند سال گذشته خبر داد و گفت: چهار شهرداری اسناد را به صورت الکترونیکی ثبت کرده اند ، بنابراین پایگاه نرم افزار یک طرح جامع شهری است و به زودی معرفی می شود.

افتتاح فاز اول پارک اکباتان طی چند روز آینده

وی همچنین با بیان اینکه اجرای این نرم افزار منجر به کاهش 80 درصدی مراجعه کنندگان به شهرداری می شود گفت: ساماندهی اوقات فراغت یکی از مشکلات شهر همدان است بنابراین احداث 250 هکتار از پارک اکباتان و 100 هکتار پارک در استان در حال انجام است.

صوفی از افتتاح فاز اول پارک اکباتان طی چند روز آینده خبر داد و افزود: “مردم باید تقاضای تکمیل این پروژه ها را همانطور که خواستار هستند ، کنند. همانطور که به خبرنگاران گفتم ، پرسیدن سوال های چالش برانگیز محدودیتی ندارد زیرا وظیفه من این است که پاسخ.”

وی در بخشی دیگر به توزیع ورودی ها در همدان اشاره و یادآور شد: در آینده شاهد ساماندهی ورودی ها در شهر همدان خواهیم بود. در همین راستا ، سازماندهی میدان در فرودگاه همدان طی چند روز آینده آغاز می شود.

شهردار همدان با تأکید بر اینکه عملیات برنامه ریزی و ساخت و ساز در تمام مناطق این شهر انجام می شود ، ادامه داد: 20 دستگاه اتوبوس جدید خریداری شد بنابراین هزینه خرید هر دستگاه اتوبوس در سال 97 500 میلیون تن بود که در سال قبل چهار مورد بود بیلیون. تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه ماهیانه 30 میلیارد تن به کارمندان شهرداری پرداخت می شود و 4 میلیارد هزینه روزانه خدمات شهری است ، خاطرنشان کرد: درآمد پایدار شهرداری 300 میلیون تن در روز است بنابراین نیاز به تولید 4 میلیارد و 700 میلیون داریم تن در روز.

بیشتر بخوانید  وزارت بهداشت با تزریق این واکسن کرونا به نوجوانان موافقت کرد

صوفی با بیان اینکه سال گذشته 50 میلیارد تن اوراق مشارکت دریافت کردیم ، تأکید کرد: سال گذشته تمام بدهی های شهرداری همدان به مبلغ 60 میلیارد تومان به بانک ها پرداخت شد.

وی به ایجاد مراکز فرهنگی تخصصی در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: ساخت زنجیره ای و مارک تجاری مشاغل خانگی در فرهنگسرای تجارت همدان پیش بینی شده و توجه به مشاغل خانگی در دستور کار قرار گرفته است.

“احداث پارک برای خلاقیت” در همدان

شهردار همدان به تخصصی بودن پارک ها اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ما تخصصی شدن پارک ها بود تا “خانه بازی مادر و کودک” راه اندازی شود. پارک خلاقیت نیز طراحی و ساخته شده است.

وی با تأکید بر اینکه ساماندهی بازار از میدان باباطاهر تا میدان بوعلی سینا در دستور کار است ، گفت: در این پروژه دیوارها ، کفپوش ها و امنیت ایجاد می شود تا فعالیت اجرایی آن در سال جاری آغاز شود.

صوفی در ادامه به انعقاد توافق نامه مدیریت رودخانه با دانشگاه بوعلی سینا اشاره کرد و افزود: امیدواریم که رهبری جدید شورای اسلامی شهر بتواند از فرصت های توسعه همدان استفاده کند.

وی تأکید کرد که ما از هر فرصتی استفاده کردیم و وقت نمی خواهیم چندتایی این جاست وی گفت: “پروژه سایت موزه تا پایان ماه اوت به پایان خواهد رسید.”

شهردار همدان گفت: قرارداد اجرایی این پروژه توسط اداره کل مسکن و شهرسازی امضا شده و دلیل تأخیر در اجرای این پروژه همین موضوع است در حالی که سال گذشته شهرداری عملیات ساختمانی را بر عهده گرفت و اقدامات ادامه یافت سریعتر

بیشتر بخوانید  احتمال کناره‌گیری شمخانی قطعی است

انتهای پیام / 89033 /


دیدگاهتان را بنویسید