ایجاد بیش از 5000 فرصت شغلی برای مددجویان اجتماعی در خراسان رضوی



ایسنا / خراسان رضوی معاون مشارکت ها و رفاه بهزیستی خراسان رضوی در خصوص اجرای برنامه های اشتغال اشتغال گفت: در سال گذشته موفق شدیم حدود 5093 فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد کنیم.

حمیده محدث امروز ، 22 تیر ، در یک کنفرانس مطبوعاتی که در رونق خراسان رضوی برگزار شد ، اظهار داشت: “با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تاج و رکود تجاری ، خوشبختانه سال گذشته 17٪ حمایت مادی و معنوی از موسسات خیریه نسبت به با سالهای گذشته “

وی افزود: تا آنجا که به اجرای برنامه های اشتغال اشتغال مربوط می شود ، سال گذشته موفق شدیم حدود 5093 فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد کنیم. همچنین در زمینه تأمین مسکن مددجویان ، از مجموع 834 واحد مسکونی که بهزیستی انجام می دهند ، 324 واحد تحویل داده شده است.

همچنین ، شهر شاهرودی ، معاون وزیر رفاه خراسان رضوی در نشست خبری گفت: فعالیت های ما در زمینه زنان سرپرست خانوار ، کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست ، آسیب های اجتماعی و فوریت های اجتماعی است. در گذشته این مهد کودک مراقبت های اجتماعی را بر عهده داشت ، اما اکنون به آموزش و پرورش منتقل شده است.

وی افزود: سال گذشته 101 هزار تماس با اورژانس اجتماعی برقرار شد كه از این تعداد 7 هزار و 719 مورد مربوط به کودک آزاری بود كه از این تعداد 4144 كودك نیاز به پیگیری بیشتر داشتند.

شاهرودی ادامه داد: هدف از رفاه فقط پرداخت مستمری ماهانه و وابستگی سرپرست خانوارها به سازمان نیست ، بلکه قصد داریم آنها را توانمند ، مستقل و مشغول کنیم.

بیشتر بخوانید  هر دقیقه درآمد ایلان ماسک معادل چند سال حقوق کارمند ایرانی است؟

در ادامه جلسه ، گلم حسین دلبری معاون پیشگیری بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: تاکنون بیش از 4500 معتاد متجاهر از استان جمع آوری شده اند که 2000 نفر از آنها توانبخشی شده و به خانواده هایشان تحویل داده شده اند. از بقیه افراد در اردوگاه های استان 2330 نفر مرد و 560 نفر زن هستند. از 4500 معتاد معتاد ذکر شده ، 2900 نفر در مشهد بودند که 2400 نفر مرد و 500 زن بودند. ما قصد داریم 9000 معتاد متجاهر را در 9 ماه اول سال جمع کنیم.

خراسان رضوی ، معاون پیشگیری بهزیستی وزارت امور خارجه نیز گفت: در سال 1999 بیش از 98 درصد پوشش غربالگری شنوایی داشتیم. همچنین 96000 کودک 3 تا 6 ساله در برنامه غربالگری تنبلی چشم شرکت کردند.

دلبری افزود: بیش از 8 برنامه در هفته بهزیستی برای کاهش و جلوگیری از آسیب رساندن به جامعه هدف بهزیستی اجرا می شود. ما قصد داریم غربالگری شنوایی و بینایی رایگان را برای کودکان 3 تا 6 ساله در شهرهای مختلف حومه انجام دهیم. تاکنون 9 هزار و 500 مشتری در زمینه مشاوره روانشناسی ثبت شده اند. در سه ماه اول سال جاری ، 1500 مشتری در اجرای برنامه کنترل و کاهش طلاق وجود داشته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید