مدیرکل خدمات آموزش و آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از 20 حوزه جدید مهارت ، از سال 1998 ، با همکاری سازمان های مسئول مهارت های خارج از آموزش بر اساس نیازسنجی بازار کار و بر اساس آخرین فن آوری موجود تعریف و تأیید شده است.
به گزارش ایسنا ، مصطفی آذرکیش در یک نشست تخصصی و دلسوزانه ، مرکز هماهنگی و پشتیبانی آموزش فنی و حرفه ای و حرفه ای ، با حضور وزیر آموزش و پرورش برای رسیدگی به موضوعات مربوط به ارتقا و توسعه آموزش فنی و حرفه ای و تخصص وزارت تحصیلات. وی گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه ارائه و اظهار داشت: خوشبختانه با تلاشهای انجام شده توسط این مرکز ، در سال 1999 توانستیم 100٪ اعتبارات پیش بینی شده در بودجه سالانه را برای برون سپاری از خزانه داری به دست آوریم. ” و به استانها اختصاص دهید ، در حالی که این مبلغ در سال 1998 حدود 70 درصد و در سال 1997 فقط 30 درصد بود و البته بدهی و بدهی های انباشته سال های گذشته برای پرداخت به دنبال است كه امیدواریم به زودی تسویه شود مبالغ و بدهی ها نیز هست.
وی افزود: در سال های 1998 و 1999 بیش از 15 تفاهم نامه همکاری با دستگاه های مسئول مهارت به روز و گسترش یافت و بیش از 12 تفاهم نامه همکاری جدید با دستگاه های اجرایی منعقد شد و زمینه استفاده از ظرفیت آموزش را فراهم کرد این آژانس ها “این برای وزارت آموزش و پرورش بود.
مدیرکل خدمات آموزش و آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری اولین جشنواره محصولات تولیدی هنرستان های حرفه ای کشور در سال گذشته گفت: در سال 1999 موفق شدیم بیش از 400 مورد داشته باشیم آموزشگاههای فنی و حرفه ای و حرفه ای مستقل شرکت کننده در برنامه آموزشی. همراه با تولید ، شناسایی و با حمایت از این هنرستان ها ، اولین جشنواره محصولات هنرستان های کشور را با بیش از 4000 نوع محصول تولید شده در زمینه های مختلف مهارت برگزار کنید.
وی در خصوص فعالیت های این دفتر در هنگام فوران تاج و آموزش مهارت های مجازی گفت: ایجاد 1670 کانال آموزشی برای بارگذاری محتوای رسمی 102 دوره تخصصی فنی و حرفه ای در سیستم شاد و بارگذاری بیش از 20 هزار محتوای الکترونیکی. بیش از 1140 دانش آموز از سراسر کشور با کمک گروه های آموزشی و دبیرخانه های کشور حضور فعال و بسیار موفق دفتر فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش در سیستم آموزش دانش آموزان (شاد) در سال 1998 و 1999. فوران تاج و عدم تحصیل ، در حالی که تعداد کانالهای ایجاد شده در سال 1997 زیر 300 است.
آذرکیش ادامه داد: با توجه به آموزش مدارس تلویزیونی ، تا پایان ژوئن 1999 ، 524 برنامه آموزش فنی و حرفه ای تخصصی و مهارت های او از چهار شبکه و آموزش پخش شده بود و فقط از 6 سپتامبر 1999 تا 12 ژوئن 1400 ، 1311 جلسات 25 دقیقه (32775 دقیقه) برنامه تخصصی آموزش فنی و حرفه ای و مهارت های آن در شبکه آموزشی ضبط و پخش می شود.
مدیرکل خدمات آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به افزایش مشارکت در تأسیس هنرستان های مرتبط با سایر دستگاه های اجرایی کشور گفت: در سال 1999 مشارکت وزارت جهاد کشاورزی در تأسیس آموزشگاههای حرفه ای مرتبط 200٪ افزایش یافت. ما به موفقیت دست یافته ایم (24 واحد از هشت واحد مدرسه) ، که در 20 سال گذشته بی سابقه بوده است ، و همچنین برنامه هایی برای توسعه هنرستان های حرفه ای در سال تحصیلی 1401-1400 تا 50 واحد مدرسه ساخته شده است.
وی افزود: مدارس فنی حرفه ای وابسته به وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی تحت عنوان “هنرستان های هنرهای زیبا” پنج سال در سال نهم افزایش یافت که در مقایسه با دو سال تحصیلی 97-98 و 99-1998 افزایش چشمگیری داشته است. ، که صفر بود و این تعداد به 54 گلخانه متصل خواهد رسید.
آذرکیش همچنین گفت: به منظور توسعه شایستگی های حرفه ای نیروی انسانی در این زمینه ، بیش از 15 دوره آموزش تخصصی برای دانشجویان ، مدیران و کارشناسان در زمینه های فنی و حرفه ای و مهارت های آنها در سال های 1998 و 1999 به صورت آنلاین و آفلاین (در مجموع 329 این دوره برای 17،584 نفر و با سرعت 378،486 ساعت آموزشی برگزار شد) که در سال 1997 کمی بیش از 50،000 ساعت بود.
مدیرکل خدمات آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش افزود: بیش از 20 حوزه جدید مهارت ، از سال 1998 ، با همکاری آژانس های مسئول مهارت های خارج از آموزش ، بر اساس ارزیابی نیازهای بازار کار و بر اساس آخرین فن آوری ها در زمینه صنعت (تعمیر تجهیزات اداری) ، کشاورزی (کشت بافت ، فرهنگ هیدروپونیک ، طراحی و اجرای تراریوم) و خدمات (خدمات ذخیره سازی ، بازیافت زباله ، بازاریابی) تعریف و تأیید و تبلیغ می شود) ، که نقش بسیار مهمی در این باعث ایجاد تنوع در حرفه ، مهارت ها ، استخدام و آموزش یک نیروی کار ماهر و کارآمد می شود.
وی همچنین گفت: ما از ظرفیت نیروهای متخصص دستگاه های متولی مهارت برای برگزاری دوره های دانش افزایی و ارتقا the مهارت دانشجویان هنر استفاده کردیم. به عنوان مثال ، ما توانستیم یک دوره آموزش تخصصی برای دانشجویان در رشته های “فرش دستباف” از “مرکز ملی فرش در ایران” و یک دوره تخصصی “بورس تحصیلی” برای دانشجویان در رشته “حسابداری فنی و حرفه ای” دریافت کنیم. از “سازمان” مبادله و مقالات ارزشمند “و دوره های تخصصی” اتومکانیک “،” مهندسی برق “و” تولید “توسط” سازمان آموزش فنی و حرفه ای “برای دانشجویان آموزش حرفه ای.
آذرکیش افزود: موفق شد با استفاده از امکانات و تجهیزات دستگاه های مسئول مهارت های کارگاه های عملی در گلخانه ها (ارسال بیش از 200 موتور ، جعبه دنده و جعبه فرمان از شرکت خودروسازی ایران خودرو به هنرستان های بیش از 27 استان) پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری با وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، ساخت هنرستان و تجهیزات آن در سه استان خوزستان ، هرمزگان و بوشهر توسط وزارت نفت و غیره ، به تجهیزات و به روزرسانی کارگاه های خدمات اتومبیلرانی هنرستان می پردازد. )
به گفته مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، آذرکیش درخواست های کوچکی برای افزایش سهم وام تجهیزات حرفه ای و توزیع به موقع آن ، افزایش سهم اشتغال دانشجویان و کارشناسی ارشد ، اولویت ساخت و ساز برای ساخت حرفه ای مدارس ، بررسی اولویت ورود دانشجویان دانشگاه شهید رجایی فارغ التحصیلان آموزشگاههای حرفه ای هستند ، با افزایش لایحه مدیریت مشاغل حرفه ای 40 ساعت در هفته ، ارائه لایحه ای برای افزایش مشوق های فارغ التحصیلان – خوداشتغالی ، افزایش ظرفیت شوراهای آموزشی استانی و منطقه ای با حضور و ارائه توضیحات به فرمانداران ، فرمانداران ، بخشداران و غیره
انتهای پیام