ایجاد اشتغال برای 4000 نفر با سرمایه گذاری 20 میلیارد تومانی در مس سونگون / عدم اطمینان از تجهیزات 70 میلیون یورویی ، فاز 3 مس سونگون


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز ، داود بهبودی صبح امروز در حاشیه بازدید از مناطق مختلف مجموعه عسل سونگون وی با قدردانی از تلاشها و فعالیتهای مدیرعامل مجتمع و همكارانش و موفقیتهای به دست آمده ، این رویدادها را امیدواركننده و شادی آور خواند.

وی افزود: حجم سرمایه گذاری هایی که طی سه سال آینده در پروژه های توسعه عسل سونگون انجام می شود می تواند نزدیک به 20 تریلیون تن باشد که سرمایه گذاری قابل توجهی در منطقه شمال غربی کشور است. این میزان سرمایه گذاری فرصت شغلی جدیدی را برای حدود 4000 نیروی متخصص و ماهر ایجاد می کند که امیدوار کننده است. حالت خوبه تا مشکل بیکاری کاهش یابد.

بهبودی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی از نظر ذخایر معدنی به ویژه مس بسیار غنی است و در این منطقه مس سونگون پیشرو و لوکوموتیو صنعت معدن استان در مراحل مختلف اکتشاف ، استخراج ، تکمیل زنجیره تولید است. و ارزش و صنایع. پایین زنجیره. این نقش در توسعه آینده استان دائمی خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی موجود ، موج تحریم ها و نوسانات نرخ ارز ، استفاده از ظرفیت جدید و داخلی سازی قطعات می تواند راهی پیش رو و البته صنعت و استانداردهای محصول باید به تدریج افزایش یابد. “در حال ارتقا.

* هیچ فعالیت تولیدی را نمی توان از آلودگی محیط زیست محافظت کرد!

وی با اشاره به شایعات مربوط به فعالیت های مجتمع مس سونگون از جمله آلودگی محیط زیست ناشی از آن فعالیت ها ، اظهار داشت: متأسفانه برخی از قوانین ملی ما جزئی و انتزاعی است که در حین اجرا باعث رویارویی در دستگاه های اجرایی و در نتیجه اجرای پروژه ها راکد ، راکد و کند هستند و آسیب جدی به اقتصاد ملی وارد می کنند.

بیشتر بخوانید  فوری: دانشگاه ها حضوری شد

این اقتصاددان ادامه داد: “هیچ فعالیت تولیدی نمی تواند در برابر آلودگی محیط زیست ایمن سازی شود. در واقع ، هر واحد تولیدی یک محصول اقتصادی مثبت و یک محصول منفی خواهد داشت ، یعنی. آلودگی محیطی.

بهبودی خاطرنشان كرد كه اقتصاد سبز به معنای قفل كردن فعالیتهای تولیدی و صنعتی نیست. بلکه می خواهد نحوه عملکرد واحد تولید در محیط را ساده کند. این اصل هنوز در افکار عمومی ریشه نگرفته است و برخی از افراد در محافل کوچکتر با انحراف افکار و حساسیت ها از موضوعات اصلی به موضوعات حاشیه ای ، افکار عمومی را تحریف می کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تأکید کرد: در هر صورت ما باید نقش مجتمع مس سونگون را در توسعه منطقه موثرتر کنیم.

در پایان فعالیت های این مجموعه از نظر مسئولیت اجتماعی در زمینه ساخت بزرگراه تبریز – ورزکان ، توسعه جنگلداری ، توسعه روستایی و فعالیت های اجتماعی در جهت آماده سازی برای ایجاد سیستم ها و پایگاه های جنگل های امدادی و آتش نشانی ارسباران ممنونم

* وجود 300 کیلومتر هسته سنگ تحقیقاتی در ورزکان

مدیر عامل شرکت مجتمع مس سونگون توضیح داد: این مجتمع به عنوان یک واحد بزرگ صنعتی و معدنی در استان فعالیت می کند و ما در حال حاضر در زمینه استخراج و تولید کنسانتره مس فعالیت داریم و امیدواریم که به زودی مسائل مربوط به توسعه مجتمع تعیین شود. “

علی بیات ماکو با بیان اینکه ظرفیت کنونی کنسانتره مس سونگون 320 هزار تن در سال است ، اضافه کرد: “ما سعی خواهیم کرد با ساخت فازهای 3 و 4 این رقم را در سه سال آینده به 600000 تن افزایش دهیم.”

بیشتر بخوانید  رقابت «سایکو» در جشنواره «ایسلانتیا سینه فروم» اسپانیا - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

وی افزود: در مورد ساخت کارخانه ذوب ، مناقصه و انتصاب پیمانکار منعقد شده و منتظر اعلامیه ای هستیم که در صورت اتمام ، شاهد بهره برداری از کارخانه ذوب با ظرفیت 200000 تن و زنجیره تولید کامل تر خواهد شد “شد.

بیات ماکو گفت: ذخایر معدنی مجموعه از حدود 500 هزار تن به یک میلیارد تن افزایش یافته و ذخایر زمین شناسی بیش از یک و نیم میلیارد تن است.

این مقام مسئول یادآور شد: ذخایر زمین شناسی ما تا عمق 1200 متری کاوش شده است و با ورود دستگاه های حفاری جدید که می توانند تا عمق 2500 متری حفاری کنند ، شناسایی این ذخایر مفیدتر خواهد بود.

مدیرعامل مجتمع مس سونگون گفت: ورزقان بیش از 300 کیلومتر هسته اکتشاف سنگ دارد که به معنای 300 کیلومتر حفاری و نمونه برداری است و در حال حاضر هزینه هر متر حفاری بیش از یک میلیون و 600 هزار تن است.

وی خاطرنشان کرد: جدی ترین و اولین قسمت فعالیت معدنی اکتشاف است.

* عدم اطمینان از 70 میلیون یورو تجهیزات Songun Copper Phase 3

در این جلسه فرماندار ورزقان گفت: علی رغم توسعه فعالیتها و اکتشافات جدید در مجموعه عسل سونگون که باعث افزایش برخی ذخایر مس شده است ، همچنین با مشکلات زیادی از جمله ایجاد سد جدید روبرو هستیم.

محمد بیکر هانی افزود: در حال حاضر تجهیزات سنگین معدن برای انتقال مواد زائد باید مسافت طولانی و ارتفاع 500 متری را طی کنند که این امر مشکلات زیادی را به خصوص در هوای بارانی و مه آلود در معدن ایجاد می کند و می تواند جبران ناپذیر باشد تصادفات “پيگيري كردن.

بیشتر بخوانید  کاهش توییتر در هند / رونق رقبای داخلی - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

وی با اشاره به بلاتکلیفی انبار تجهیزات فاز 3 مجتمع اذعان داشت: هزینه فعلی این تجهیزات بیش از 70 میلیون یورو و حدود 2 هزار میلیارد تن است که باید در اسرع وقت به محل دفن زباله این محل اختصاص یابد تجهیزات.

هانی ادامه داد: یک سوم سرمایه گذاری در فازهای یک تا سه به مبلغ 200 میلیون یورو انجام شده است و در صورت تأمین 400 میلیون یورو باقیمانده ، تمام این مراحل می توانند به مرحله عملیاتی برسند.

در این جلسه ، مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در مورد مسائل و موضوعات مربوط به فعالیت های مجتمع مس سونگون بحث و تبادل نظر کردند.

پیشنهاد ساخت آنتن راه آهن تبریز در منطقه ارسباران نیز در این جلسه مطرح شد و مقرر شد مطالعات انجام شود.

انتهای پیام / 60026


دیدگاهتان را بنویسید