ایا فردا یکشنبه مدارس مشهد تعطیل است ۱۷ دی ۱۴۰۲


مدارس تعطیل

باران و‌ برف استان خراسان رضوی فرا می‌گیرد

🔹از شنبه عصر با ورود موج بارشی به استان خراسان رضوی، شاهد کاهش دما، وزش باد شدید و بارندگی تا بعدازظهر یکشنبه در اکثر نقاط استان خواهیم بود.
🔹 بیشترین حجم بارش ها در نقاط مرکزی و مناطق کوهستانی استان خواهد بود.
🔹بارش ها در روستاهای تربت حیدریه، کدکن، زاوه، ارتفاعات باخرز(ارزنه)، ییلاقات طرقبه و شاندیز و شهرهای کوهسرخ و قوچان از بامداد یکشنبه به صورت برف خواهد بود.
🔹بعد از مدت‌ها دو رشته کوه بینالود و هزار مسجد سفید پوش خواهد شد.
🔹کلانشهر مشهد شنبه آخر شب و بویژه بامداد یکشنبه، وزش باد شدید شمال غربی به همراه بارش باران(گاهی مخلوط باران و برف) خواهیم داشت و اگر باد شمال غربی اجازه بدهد، مشهد هم می تواند بارش خوبی دشت کند، در غیر این صورت بارش مشهد زودگذر خواهد بود.(تمهیدات لازم از جمله مقاوم سازی ساختمان های نیمه کاره جهت مقابله با باد اندیشیده شود)
🔹در صورت سفر های ضروری جاده ای، همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی می‌باشد.
🔹یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ ،هوای سرد و زمستانی همراه با مه گرفتگی در سطح استان خواهیم داشت.

با ورود موج بارشی به استان خراسان رضوی و پیش‌بینی کاهش دما، باران و برف در مناطق مختلف استان، احتمال تعطیلی مدارس در مشهد برای روز یکشنبه وجود دارد. بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، انتظار می‌رود که بارش‌های برفی در مناطق کوهستانی و روستایی تربت حیدریه، کدکن، زاوه، ارتفاعات باخرز (ارزنه)، ییلاقات طرقبه، شاندیز و شهرهای کوهسرخ و قوچان حاکم شود.

مشهد نیز ممکن است در شب و صبح یکشنبه با باران شدید به همراه وزش باد شمال غربی روبرو شود، که احتمالاً باران گاهی به صورت برف همراه باشد. اما بسته به وزش باد شمال غربی، این بارش ممکن است به صورت زودگذر باشد. در این شرایط، توصیه می‌شود تا تهیه و استفاده از زنجیرها در سفرهای ضروری جاده‌ای، به خصوص در مناطق کوهستانی و برف‌زده، مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید  آیا س questionsالات آزمون آموزش سخت بود؟! اعلام نتایج آزمون در ماه آگوست

به دلیل تغییرات آب و هوایی و وضعیت جوی شرایط زمستانی و سرد در استان خراسان رضوی انتظار می‌رود، ادارات مسئول و وزارت آموزش و پرورش در این استان برای اتخاذ تصمیمات لازم به منظور حفظ ایمنی و سلامتی دانش‌آموزان و کارکنان، اقدامات لازم را صورت دهند. در این شرایط، پیگیری اخبار رسمی و بیانیه‌های مرتبط از سوی مقامات محلی و آموزش و پرورش، بهترین روش برای اطلاع از تعطیلی مدارس می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید