ایا حق پرستاری مرداد واریز شده 1403 | تاریخ واریز حق پرستاری جدید بهزیستی مرداد ۱۴۰۳


مستمری بهزیستی

افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری افراد دارای معلولیت: تحولی در حمایت‌های اجتماعی

مدیرکل دفتر بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری مراکز نگهداری غیردولتی و افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید خبر داد. این اقدام به‌منظور بهبود شرایط زندگی و رفاه بیشتر برای افراد دارای معلولیت و فراهم کردن خدمات مناسب‌تر به آن‌ها صورت می‌گیرد.

جزییات افزایش حق پرستاری

براساس مصوبه جدید سازمان بهزیستی، حق پرستاری و مددکاری مراکز به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته است؛ این موضوع می‌تواند به‌طور مستقیم بر کیفیت خدمات ارائه‌شده به مددجویان تأثیر بگذارد. به‌عنوان مثال:
– حق پرستاری برای مراکز شبانه‌روزی درجه یک از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان افزایش یافته است.
– حق پرستاری برای افراد مجهول‌الهویه در مراکز شبانه‌روزی درجه یک نیز از ۵ میلیون و ۴۰ هزار تومان به ۷ میلیون و ۵۶ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

تأثیر بر خدمات تخصصی

علاوه بر این، حق پرستاری افرادی با نیازهای ویژه و بیماری‌های خاص در مراکز از ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به ۷ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان افزایش یافته است. همچنین حق پرستاری در مراکز روزانه به ازای هر فرد از ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان به ۳ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان رسیده است. در خصوص افراد دارای اختلالات اتیسم، حق پرستاری در مراکز روزانه از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان تغییر کرده است.

کمک هزینه‌های تخصصی در منزل

برای افراد بهره‌مند از خدمات تخصصی توانبخشی در منزل، کمک‌هزینه‌ای به مبلغ یک میلیون و ۴۳۱ هزار تومان در نظر گرفته شده است. این موضوع نشان‌دهنده توجه بیشتر به نیازهای ویژه این گروه از افراد است و می‌تواند به تأمین بهتری برای آن‌ها کمک کند.

بیشتر بخوانید  مجردها بدون محدودیت سنی می‌توانند برای مسکن دولتی ثبت‌نام کنند + شرط عجیب -

نتیجه‌گیری

به‌طور کلی، افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری افراد دارای معلولیت به‌عنوان یک گام مثبت در راستای حمایت‌های اجتماعی و ارائه خدمات بهتر به این قشر انجام شده است. این تغییرات نه تنها می‌تواند به بهبود وضعیت مالی پرستاران و مراکز ارائه‌دهنده خدمات منجر شود بلکه به کیفیت خدمات و در نهایت به زندگی بهتر افراد دارای معلولیت نیز کمک خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید