ایا ادارات مشهد فردا تعطیل است چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲


photo 2023 12 26 17 29 00

شاخص آلودگی هوای مشهد به عدد 500رسیده است. این عدد بسیار بالا و نگران‌کننده است، زیرا شاخص آلودگی هوا بیش از حد حداکثری که برای سلامتی انسانی توصیه می‌شود (که در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ قرار دارد) است.

در این شرایط، تصمیمات مربوط به تعطیلی مدارس و ادارات عمومی از سوی مقامات استانی گرفته می‌شود و معمولاً از اطلاعات و هشدارهای ارائه شده توسط مراکز هواشناسی و ادارات زیرمجموعه استانی و شهری بهره می‌گیرند.

نکته مهمی که باید توجه داشته باشیم این است که هوای آلوده و ریزوگرد می‌تواند برای سلامتی افراد مضر باشد، به ویژه برای افرادی که دارای بیماری‌های تنفسی یا قلبی هستند یا کودکان و سالمندان. در نهایت، تصمیمات مربوط به تعطیلی مدارس و ادارت دستورات مربوط به پیشگیری از خطرات آلودگی هوا از سوی مقامات ساعت 18 پس از جلسه مدیریت بحران اعلام می‌شود.

 

photo 2023 12 26 17 33 04

 

آلودگی هوای شدید می‌تواند به عنوان دلیلی برای تعطیلی ادارات یا مدارس در شهرها مطرح شود. شاخص آلودگی هوایی، مانند عدد ۵۰۰ که یک عدد غیرمعمول است، به معنای وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک هوا برای سلامتی افراد است.

اعلام شدن هشدار سطح نارنجی توسط سازمان هواشناسی نیز نشان‌دهنده وضعیت نامطلوب هوا در مشهد است و می‌تواند باعث تصمیماتی مانند تعطیلی مدارس در شیفت صبح شود. همچنین، تا ساعت ۱۸ عصر اطلاعات بیشتری درباره تصمیمات نهایی و وضعیت آلودگی هوا مشخص می‌شود.

 

بیشتر بخوانید  آیا خامنه ای مرده؟ + شایعه فوت رهبر انقلاب (مهر ۱۴۰۱) – ایران چطور

دیدگاهتان را بنویسید