ایالات متحده تحریم هایی را علیه چهار فرد مرتبط با روسیه در اوکراین اعمال کرده است



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا؛ دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا مدعی است که چهار نفر از جمله کوزاک تاراس رومانوویچ، اولینیک ولودیمیر میکولاویچ، سیوکویچ ولادیمیر لئونیدوویچ و ولوشین اوله را در فهرست تحریم ها قرار داده است.

به گفته دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده، این چهار نفر هویت اوکراینی دارند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت که ایالات متحده تحریم هایی را علیه چهار نفر که تحت نفوذ روسیه برای بی ثبات کردن اوکراین دست دارند، اعمال کرده است.

یکی از مقامات دولت بایدن گفت که ما به همراه متحدان و شرکای خود آماده ایم در صورت اقدام روسیه به اقدام نظامی غیرموجه بیشتر علیه اوکراین، هزینه های اقتصادی زیادی را تحمیل کنیم.

پیشتر وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که پس از سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به اروپا برای دیدار با رهبران اوکراینی و همتای روس خود، واشنگتن در حال آماده سازی تحریم های مالی علیه حامیان روسیه در روسیه و اوکراین است.

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: «این بخشی از نمایش دیپلماسی و فشاری است که واشنگتن امیدوار است برای بازدارندگی روسیه از حمله به همسایه‌اش استفاده شود».

مقامات ایالات متحده می گویند که با افزایش فشار بر ایالات متحده و متحدان اروپایی آن برای انجام اقدامات سریع برای جلوگیری از تشدید تنش توسط روسیه، اقدام علیه مردم تحت حمایت مسکو در اوکراین به جای دولت روسیه نشان دهنده علاقه دولت ایالات متحده به استفاده از همه گزینه ها است. دیپلماتیک است. پس از شکست چهار دور مذاکرات در هفته گذشته برای کاهش شکاف بین مسکو و غرب، ایالات متحده و متحدانش امیدوار به پیشرفت دیپلماتیک هستند.

بیشتر بخوانید  چند حیوان در این تصویر می بینید ؟ + پاسخ

تحریم ها دارایی حداقل چهار نفر را که به نفع روسیه کار می کنند مسدود می کند.

سفر بلینکن به اوکراین آخرین سفر مقامات آمریکایی به این کشور است. هیئتی از سناتورهای آمریکایی روز دوشنبه به اوکراین سفر کردند و با رئیس جمهور ولودیمیر زلینسکی دیدار کردند.

ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز هفته گذشته برای دیدار با رئیس جمهور به اوکراین سفر کرد.

منطقه دونباس با جمعیتی روسی در شرق اوکراین واقع شده است و روس های این منطقه از سال 2014 دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک را تأسیس کرده و دولت های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده اند.
روسیه بارها از دولت اوکراین خواسته است که با نمایندگان دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل اختلافات مذاکره کند، اما کی یف اتهامات مسکو مبنی بر حمایت و تشویق جدایی طلبان و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید