ایالات متحده بار دیگر بر حمایت خود از عراق در مبارزه با داعش تأکید می کند



ایالات متحده بار دیگر تعهد خود را برای حمایت از عراق در مبارزه با داعش تأیید کرده است.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری آناتولی ، در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است که این اظهارات در جریان کمیته مشترک فنی- نظامی در واشنگتن به عنوان بخشی از دور جدید مذاکرات استراتژیک بین عراق و ایالات متحده بیان شده است.

در این بیانیه آمده است واشنگتن و بغداد بار دیگر بر تعهد خود در مبارزه با داعش تأکید کرده و در مورد آینده روابط استراتژیک امنیتی دو کشور گفتگو کرده اند.

روز چهارشنبه ، فواد حسین ، وزیر امور خارجه عراق گفت که نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی به ایالات متحده سفر می کند تا در مورد روابط دوجانبه با جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا گفتگو کند. وی زمان این سفر را مشخص نکرد.

در 7 آوریل ، بغداد اعلام کرد که با بغداد توافق کرده است که مأموریت نیروهای ائتلاف بین المللی را از جنگ آموزش و مشاوره با واشنگتن تغییر دهد.

بغداد بعداً اعلام كرد كه كمیته ای از فرماندهان را در وزارت دفاع برای مذاكره با آمریكا برای تعیین سازوكارها و برنامه زمان بندی برای خروج نیروهای خارجی ایجاد كرده است.

دور اول مذاکرات استراتژیک بین دو کشور در ژوئن سال 2020 و دور دوم مذاکرات در آگوست سال جاری و دور سوم در اوایل بهار برگزار شد.

در سال 2008 ، واشنگتن و بغداد توافق نامه چارچوبی استراتژیک را امضا کردند و زمینه را برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق پس از هشت سال اشغال تا پایان سال 2011 فراهم آورد.

بیشتر بخوانید  بهترین زمان تعویض تسمه تایم

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید