ایالات متحده از حملات سایبری روسیه به بانک ها می ترسد



مقامات آمریکایی از سازمان های مختلف با بانکداران آمریکایی ملاقات کردند تا در مورد چگونگی پاسخ به تهدیدات حملات سایبری احتمالی روسیه بحث کنند.

به گزارش ایرنا، در این نشست درباره نحوه دفاع در برابر تلاش های سایبری احتمالی علیه موسسات مالی آمریکایی تحت حمایت روسیه در صورت اعمال تحریم های واشنگتن علیه موسسات روسی صحبت می شود و نشان می دهد که مقامات آمریکایی همچنان از فضای سایبری به عنوان یک نقص در مذاکرات استفاده می کنند. آنها آن را منطقه ای خطرناک می دانند.

این دیدار در زمانی برگزار شد که جو بایدن مقامات دولتی در روزهای اخیر نسبت به حمله احتمالی روسیه به اوکراین هشدار داده بودند.

این هشدارها در بحبوحه تلاش ها برای اعمال تحریم های مختلف علیه ایالات متحده و متحدان روسیه در صورت حمله مسکو به اوکراین صورت می گیرد.

به گفته منابع، مقامات کاخ سفید، وزارت دارایی، اف‌بی‌آی و آژانس امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا روز پنجشنبه در نشستی درباره امنیت سایبری شرکت کردند.

این نشست با حضور رهبران جی پی مورگان چیس و سیتی گروپ، تنها بانک آمریکایی فعال در اوکراین برگزار شد.

سازمان های دولتی اوکراین در 17 فوریه اعلام کردند که وب سایت رسمی وزارت دفاع اوکراین و یکی از بزرگترین بانک های این کشور هدف حملات سایبری قرار گرفته است.

مقامات آمریکایی از شرکت های آمریکایی خواسته اند برای مقابله با تهدیدات احتمالی هکرها آماده باشند.

مایکروسافت در ژانویه اعلام کرد ده‌ها سیستم کامپیوتری مرتبط با دولت‌ها، آژانس‌ها و سازمان‌های اوکراین به بدافزار آلوده شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی هیل، مایکروسافت در بیانیه ای افزود; این بدافزار به عنوان یک باج افزار پنهان شده بود، اما اگر مهاجمی به آن حمله کند، می تواند به رایانه ها نفوذ کرده و آنها را غیرفعال کند.

بیشتر بخوانید  مخالفان نگذاشتند توافق برجام در دولت روحانی نهایی شود

بیانیه مایکروسافت که توسط معاون وزیر امنیت ملی و شورای دفاع اوکراین سرگئی دمدیوک ادعا شده است. حملاتی که در این کشور صورت گرفت و با پیام های تهدیدآمیز منجر به فروپاشی سایت های دولتی شد، متعلق به گروهی به نام UNC1151 است که پرده ای برای اقدامات مخرب بیشتر در پشت صحنه بود.

دیدگاهتان را بنویسید